Dank jullie.
Gisteren groot onderhoud gepleegd. Mede gezien de kaamlaag en beginnende algengroei, ook alle stenen en hout even eruit gehaald en afgeborsteld. Zo konden we gelijk de bodem inspecteren, omdat we sinds een dikke maand wat Hengeli's kwijt waren (zie ook onze post
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1607813).
We vonden geen lijkjes, maar zagen wel, dat het kleinste van onze Betta dames haar staart en rugvinnen miste. Op dat moment leefde ze nog wel. Ze is later die avond naar de eeuwige zwemwateren verhuist.
Nu bestaat ons bestand uit:
Betta splendens: 1m+1v
Trigonostigma hengeli: 11x
Corydoras Sterbai: 10x
Otocinclus Vitattus: 7x
Mikrogeophagus Ramirezi: 1x m
Mikrogeophagus altispinosus: 1m+1v
Wat opmerkingen/vraagjes:
Raden jullie aan om er nog een Betta vrouwtje bij te zetten? Het overgebleven vrouwtje kreeg nooit echt de aandacht van de man. Daarnaast trekt ze zich vaak terug tussen de planten of op andere verborgen plekjes.
De Hengeli's laat ik even gaan. Kijken wat er verder gebeurd met ze.
De Oto's zie je echt weinig. Het is dat ik ze laatst alle 7 ineens bij elkaar zag, anders zou ik bijna gaan denken dat er een paar kwijt waren.
De Ramirezi mag blijven tot hij gaat hemelen of echt problemen geeft voor de nieuwe altispinosus. Dan moet hij helaas weg. Dat zou wel jammer zijn. Nu komt hij gelijk naar het venster als je naar het aquarium komt. Vast in de hoop een leker hapje te krijgen. Voorlopig gaat het goed. Hij dacht eerst dat hij een nieuwe vriendin had gekregen, maar heeft nu wel door dat hij het fout had.
De Mikrogeophagus altispinosus vind ik echt mooi. Volgens mij is degene op de foto's hierboven een vrouwtje. Ze is best wel actief. De staartvin heeft niet van die lange pluimen dan de andere die we hebben. Kunnen jullie een de foto's beoordelen?
De andere zit nog erg vaak stil en verstopt. Volgens mij is dat een mannetje. Ze zijn nog jong, dus wellicht nog niet goed te zien.
En de Cory's... wel dat zijn gewoon super leuke visjes.
Ik zal kijken of ik de altispinosus vanavond nog eens goed op de foto krijg.