Even een korte update.
Ik heb vandeweek het water gemeten, de EC is 81 en de PH stond op 6.6. De PH mag nog wel minimaal een punt omlaag (richtwaarde is 5.5), EC vind ik eigenlijk wel prima.
Te laag is ook niet goed, maar hij moet zeker onder de 100 blijven.
PH zal ik verder verlagen met elzenproppen en meer blad.
Ik dacht dat het water erg troebel was, maar blijkbaar zit er gewoon een laag alg op de ruiten.
Ik heb mooie takken liggen die nog even schoon gemaakt moeten worden, dan kunnen ze erin en is het zo goed als klaar.
Er moeten nog wat E. tenellus plantjes in komen, misschien nog een E. horizontalis, maar teveel groen wil ik ook niet, het moet grotendeels een takkenbak blijven.
Om het water te kleuren grijp ik natuurlijk weer naar rooibos, hoewel het blad (eik en cattapa) ook wel aardig wat kleuring geeft.
Het filter draait nu zonder enig probleem en is fluisterstil, stiller dan de Eheim die beneden staat dus dat is mooi. De eerste dag was hij wat lawaaiiger omdat er nog wat lucht in zat, nu is alles stil en draait als een zonnetje.
Als het allemaal goed loopt dan hoop ik eind februari de eerste dieren erin te doen, dit worden of de valse neons of de Nannostomus.