Wat is er nieuw

Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)

Nou zelfs dan zou ik nog moeite hebben met de bediening. Een polaroid zou het makkelijkste zijn denk ik😀😀. Ik hoor en lees wel dingen over diafragma en sluitertijden, nou het zal wel denk ik dan en knip snel af en kijk hoe de foto is geworden😉.
 
We zullen dat eens gaan bespreken😉
 
Daar is ie dan:

IMG_20170812_181025.jpg
 
Prachtig alleen net jammer dat de garnalen aan de achterkant zitten! 😉
 
Prachtig alleen net jammer dat de garnalen aan de achterkant zitten! 😉


Haha, nou ja die kun je elders bekijken in het topic😛

De Gramma en de 2 poetsgarnalen met een egeltje en een Heremietkreeftje Jan Fokke. Hier staan eerder al foto s van maar ik dacht ik post even een totaaltje want daar werd om gevraagd
 
Mooi hoor John. Jammer dat de bewoners zo schuw zijn.
 
Mooi stukje rif heb je daar!
 
Nou ik heb er niet eens bij stil gestaan waar die zaten en heb zomaar geknipt moet ik zeggen😀😀. Persoonlijk vindt ik de koralen ook mooier en ook dat zijn bewoners/dieren😉
 
Leuk bakkie John.

Als ik ooit de loterij win wil ik ook een zee bak erbij.
En liefst een hele grote.

Nu ben k al blij dat ik tijd genoeg heb om voor me planten bak te zorgen
 
Ja het is wat meer werk dan zoet Dirk en ook iets geheel anders maar wel erg leuk om ook eens te doen kan ik je zeggen. En ach, zo n bakje van 85 liter is best te bekostigen nog hoor😉. Maar ja een hele grote zal denk ik ietsje duurder zijn😀😀.
 
Ik heb ooit eens uitgerekend wat het koste aan de hand vsn een bak die ik zag bij de de Waterweelde.
Zat al snel over de 4000,- heen.

Nu is dat al weer een jaar of 10 geleden schat ik en sommige dingen zijn simpeler en goedkoper nu maar de levende have is denk alleen mar duurder geworden.
Was wel een bak van plm 2 meter.

Het geld is eventueel nog wel te regelen. Maar ik heb er geen plek zonder mijn plantenbak op te offeren en mijn geweldige speakers en ja tijd is ook wel een ding.
 
Ja een grote bak is een hele investering inderdaad. Wij willen de Red Sea reefer 170 kopen en dan zit je ook al rond de 1500 voor de bak met techniek alleen.Daar mag je voor wat bewoners en leuke koralen nog wel 1000 bijtellen denk ik dus een nog grotere bak is een hele uitgave Dirk, maar zo hou je iets om van te dromen😉
 
Ja een grote bak is een hele investering inderdaad. Wij willen de Red Sea reefer 170 kopen en dan zit je ook al rond de 1500 voor de bak met techniek alleen.Daar mag je voor wat bewoners en leuke koralen nog wel 1000 bijtellen denk ik dus een nog grotere bak is een hele uitgave Dirk, maar zo hou je iets om van te dromen😉
Valt Opzich nog mee, mijn totale kosten incl dieren, planten, techniek alles kwam over de €5000 dacht ik..
Mja dat doe je ook niet "ff" dat is over de tijd van een jaar
 
Ja dat hangt ook van het formaat af natuurlijk. De prijs van rond de 1500 voor de Reefer 170 met techniek en led valt mee maar ja als je een bak van bv 500 liter wil dan spreek je al snel over een veelvoud en dan komen daar de koralen en bewoners nog bij. Ja, dan ben je enkele duizenden euro s kwijt. Maar ja, een hobby kost geld😀😉
 
Haha, en ik heb beide hier:stars:😉.
 
Ja dat hangt ook van het formaat af natuurlijk. De prijs van rond de 1500 voor de Reefer 170 met techniek en led valt mee maar ja als je een bak van bv 500 liter wil dan spreek je al snel over een veelvoud en dan komen daar de koralen en bewoners nog bij. Ja, dan ben je enkele duizenden euro s kwijt. Maar ja, een hobby kost geld😀😉

Nou weet ik het ineens weer waarom ik mijn bakje zelf ben gaan bouwen 😛
 
Nou weet ik het ineens weer waarom ik mijn bakje zelf ben gaan bouwen 😛

Ja maar dat moet je wel kunnen. Als ik ga beginnen dan krijgen we nooit een zeewaterbak maar enkel een bak vol met glasscherven🙂.
Maar ja, waarom voor zeewater alles zoveel duurder is dan voor zoet is voor mij een vraag.
 
Qua levende haven heb je wel gelijk , maar dat is ook deels te begrijpen (alhoewel ik ook sommige prijzen echt van den zotte vind en daar loop ik lachend voorbij 😉 en een half jaar later weer ;))
Qua techniek e.d. vind ik dit toch wel op dezelfde lijn zitten als met zoetwater .Een aquarium zelf wordt er niet duurder op , bioloog-sump ook niet .
Pompen ook niet , het is dat je van alles gewoon wat meer nodig hebt .
Op mijn vorige zoetwaterbakken zat ook best wat techniek , enkel de afschuimer en een bijvulsysteem is erbij gekomen , dat zijn de kosten ook niet .
Natuurlijk heb je ook toptechniek , dat is wat anders ...
 
Ja nou ja een goede afschuimer is ook niet goedkoop maar ja een goed filter ook niet😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan