Wat is er nieuw

Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)

Ja dat is er zeker qua ruimte en tijd. de zeewaterbak kost nu eenmaal ook meer tijd met meten en verversen.
 
Mooi John.

Mooie garnaal en egel.
 
Ja mooi John en eindelijk zo'n hele mooie garnaal op de foto! :thumbs:
 
Was me nog niet opgevallen John ik had hem gemaakt vanwege de koralen😀😀
 
Ik vind het wel weer tijd voor een update John😀:foto:
Wanneer komt de grotere bak?
 
Die gaan we denk ik met een paar weken kopen. De bak is verder niets veranderd Daan behalve dat er sinds gister een Mitrax krab inzit tegen de Valonia balletjes. Deze zijn met het licht aan vrij schuw en meestal in de nacht actief.

http://www.dejongmarinelife.nl/inverts/shrimp-crab-lobster/mithrax-sculptus/4

Wat heb je dan aan zo'n krab.

Het valt mij wel op, dat alles wat jij koopt schuw is. Of is dat een excuus waarom wij zo lang op foto's moeten wachten??😉😛
 
Leuk beestje John! Als je hem voor het vivarium op de foto krijgt, dan win je een,,......😀
 
Haha, google maar eens op Valonia. Dat zijn kleine groene balletjes die je zonder welke reden dan ook vak krijt en deze moet er goed in zijn om ze te bestrijden zegt men. Als je dat zelf doet en ze gaan stuk dan verspreiden er weer sporen.
 
Getsie wat zien die er vies uit😀 Een soort pukkel op een steen
 
Ja een beetje en gevuld balletje is dat dus. Nu maar afwachten wat de krab ermee gaat doen. Je kan ze ook handmatig weghalen maar ja als er een balletje knapt dan verspreiden zich weer de sporen hiervan.
 
Bij deze dan al is een wel wat wazig door het inzoomen:

IMG_20170916_104320.jpg
IMG_20170916_104308.jpg
 
Nou om eerlijk te zijn griezel ik van dit soort beesten met die grijppoten maar ja ik heb hem gekocht als natuurlijke bestrijder😀😀
 
Haha gave krab hoor! Nu eens afwachten of je hem een vast contract mag gaan geven 😀 😀
 
Geinig spul.
Jammer van de laatste foto trouwens.... iets meer naar rechts genomen en die mooie garnaal had er goed opgestaan! :juggle: 😀
 
Geinig spul.
Jammer van de laatste foto trouwens.... iets meer naar rechts genomen en die mooie garnaal had er goed opgestaan! :juggle: 😀


Je weet dat ik net iets minder perfect ben dan jij John😀😀:sorry:
 
Nou ik ga mn best doen om mn leven te beteren hoor:deal::deal:
 
Haha, google maar eens op Valonia. Dat zijn kleine groene balletjes die je zonder welke reden dan ook vak krijt en deze moet er goed in zijn om ze te bestrijden zegt men. Als je dat zelf doet en ze gaan stuk dan verspreiden er weer sporen.

Had je daar last van John?

O ja ik zie het!! Naast de garnaal liggen van die balletjes.

Hopelijk heeft die krab er wel trek in.
 
Ja er zitten wat van die bolletjes Marcel en daar ontkom je zoals ik begrijp haast niet aan net als dat je af en toe van die glasanemonen enzo krijgt. Daar is ook speciale vloeistof voor wat je erop spuit en dan gaan die dood. Iets met calcium dacht ik waar ze niet tegen kunnen. Ja dat zijn de dingen die bij zeewater dus horen😉
 
Ja er zitten wat van die bolletjes Marcel en daar ontkom je zoals ik begrijp haast niet aan net als dat je af en toe van die glasanemonen enzo krijgt. Daar is ook speciale vloeistof voor wat je erop spuit en dan gaan die dood. Iets met calcium dacht ik waar ze niet tegen kunnen. Ja dat zijn de dingen die bij zeewater dus horen😉

Beetje de blauwalg van het zeewater gebeuren...krijg je er gratis bij.
 
Ja nou dat heeft vaak en reden/oorzaak en die anemonen en Valonia krijg je zonder dat je daarom vraagt zeg maar. Soms zie je ook zomaar bepaalde wieren uit de stenen groeien en dat is ook zoiets. Ik heb er nu ook een leuk wiertje in waarvan ik niet zou weten wat de naam is maar ja lekker laten zitten.
 
Ohjee John nou moet ik wel met een prijs aankomen op het vivarium hè😀
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan