Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


Haha, terwijl dat maar 1 letter verschilt:D:D
 
Je hebt ook tob techniek!
Maar die is een stuk goedkoper!:D

Zal er zeker zijn , maar heb ik zelf nog niet echt last van gehad .
Alles wat ik gekocht heb doet tot op heden allemaal nog goed .
 
Ik moet zeggen dat de afschuimer die bij deze bak was zo hoog was als een toren en dat was geen kijk en hij schuimde niet af en gaf een flink stuk kabaal. Vandaar de Tunze9000 hiervoor gekocht. Ik hoorde dat de techniek bij deze plug and play bakjes vaak niet geweldig is in deze prijsklasse.
 
Ik moet zeggen dat de afschuimer die bij deze bak was zo hoog was als een toren en dat was geen kijk en hij schuimde niet af en gaf een flink stuk kabaal. Vandaar de Tunze9000 hiervoor gekocht. Ik hoorde dat de techniek bij deze plug and play bakjes vaak niet geweldig is in deze prijsklasse.

Eerlijk gezegd zou ik dan die hoge toren ombouwen tot het wel werkt ipv de tunze .
Ik heb volgens mij de 9001 en dat werkt voor mij totaal niet .
Ik had een 60cm bakje en ik heb die tunze toen vrij snel weggenomen en een zelfbouw schuimertje geplaatst , die werkte een stuk beter .
 
Ja je weet vast al dat ik niet handig ben dus hoe of wat zou ik niet weten. De Tunze vindt ik wel lastig tot niet af te stellen eigenlijk en ik heb de luchttoevoer helemaal open. Voor de andere bak willen we de Magnus Bubble 5 Curve nemen. Die heeft 300 liter lucht en is redelijk betaalbaar met zo n kleine 200 euro.
 
Ja je weet vast al dat ik niet handig ben dus hoe of wat zou ik niet weten. De Tunze vindt ik wel lastig tot niet af te stellen eigenlijk en ik heb de luchttoevoer helemaal open. Voor de andere bak willen we de Magnus Bubble 5 Curve nemen. Die heeft 300 liter lucht en is redelijk betaalbaar met zo n kleine 200 euro.

Kijk. John is nog niet klaar met deze bak. Maar hij heeft het al over de andere bak.
 
Deze is al maanden klaar hoor;). Zit al bijna teveel aan koralen in en de techniek is ook al vanaf het begin op orde. Omdat deze redelijk goed draait en geen problemen geeft toch een maatje groter want met 170 liter kun je net iets meer.
 
Ja je weet vast al dat ik niet handig ben dus hoe of wat zou ik niet weten. De Tunze vindt ik wel lastig tot niet af te stellen eigenlijk en ik heb de luchttoevoer helemaal open. Voor de andere bak willen we de Magnus Bubble 5 Curve nemen. Die heeft 300 liter lucht en is redelijk betaalbaar met zo n kleine 200 euro.

Je kan ook marktplaats in de gaten houden , die worden voor weinig van de hand gedaan .
Ik heb 2 deltec's tweedehands gekocht , voor iets van 100 per stuk .
De BM zijn nog iets goedkoper .
 
Goede tip en zal het even in de gaten houden Erwin:thumbs:
 
Deze is al maanden klaar hoor;). Zit al bijna teveel aan koralen in en de techniek is ook al vanaf het begin op orde. Omdat deze redelijk goed draait en geen problemen geeft toch een maatje groter want met 170 liter kun je net iets meer.

En gaat deze bak dan weg?
 
Ja want we willen wat meer kunnen qua bewoners en licht en deze is maar 85 liter namelijk. Maar nog een extra is teveel werk en te duur dus dan gaan we voor de Red Sea Reefer 170 met led die erbij hoort.
We denken eind september hem te kopen en dan rustig een paar maand in te laten draaien dus tegen het eind van het jaar hopen we hem goed draaiende te hebben als je daar al van mag spreken bij zeewater;)
 
Oh dus je gaat nóg weer groter:D?
 
Daar word ik wel een beetje hebberig vsn.
 
Ja maar dat plan heb ik al vaker ontvouwd in de topics hoor Daan;). Met een bakje als de huidige kun je qua bewoners niet zo heel veel en er zit ook pl licht boven wat lang niet goed alles qua kleur uit laat komen. Nou ja, nu dit bakje goed lijkt te gaan willen we dus een maatje meer:D:D.

Daar word ik wel een beetje hebberig vsn.

Een beetje mag best hoor Dirk;). Wel jammer dat ik niet de EI toe kan passen:D:D
 
Ja want we willen wat meer kunnen qua bewoners en licht en deze is maar 85 liter namelijk. Maar nog een extra is teveel werk en te duur dus dan gaan we voor de Red Sea Reefer 170 met led die erbij hoort.
We denken eind september hem te kopen en dan rustig een paar maand in te laten draaien dus tegen het eind van het jaar hopen we hem goed draaiende te hebben als je daar al van mag spreken bij zeewater;)

En dan gaat alles wat je nu hebt, natuurlijk over in de grote bak.
 
En dan gaat alles wat je nu hebt, natuurlijk over in de grote bak.
Marcel ,
Je kan eind september de bak overnemen met alle levende gave of je wacht tot het eind van het jaar voor enkel het aquarium .
 
En dan gaat alles wat je nu hebt, natuurlijk over in de grote bak.


Ja dat is wel de koralen en bewoners maar in de nieuwe bak komen wel meest nieuwe stenen want de oude zullen eerst in de oude moeten blijven. Als die is ingedraaid dan gaan de koralen en bewoners pas over.
 
Ja dat is wel de koralen en bewoners maar in de nieuwe bak komen wel meest nieuwe stenen want de oude zullen eerst in de oude moeten blijven. Als die is ingedraaid dan gaan de koralen en bewoners pas over.

Trouwens een mooie bak, die nieuwe. Ik vind alleen dat het bioloog wat weinig vakken heeft.
1 vak en pompvak.
 
Dat heeft onze huidige bak ook en in principe doet de afschuimer en de stenen het werk. We werken niet met andere filtersubstraten want dat is een bom van onder andere nitraat en dat wil je juist niet hebben.
 
Dat heeft onze huidige bak ook en in principe doet de afschuimer en de stenen het werk. We werken niet met andere filtersubstraten want dat is een bom van onder andere nitraat en dat wil je juist niet hebben.

Kijk de zee expert. Ik wist dat niet.
 
Ik eerst ook niet en bij de bak zat wel filterwatten en dat soort zaken met zo n leuk rek om het in te doen. Maar door de kenners is me dat afgeraden want daar gaat nitraat zich in ophopen en dat wil je niet in een zeewaterbak hebben. Fosfaat is hier 0,03 en de nitraat rond de 5mg en dat mag zelfs nog wel iets lager.
 
Ik eerst ook niet en bij de bak zat wel filterwatten en dat soort zaken met zo n leuk rek om het in te doen. Maar door de kenners is me dat afgeraden want daar gaat nitraat zich in ophopen en dat wil je niet in een zeewaterbak hebben. Fosfaat is hier 0,03 en de nitraat rond de 5mg en dat mag zelfs nog wel iets lager.

Ook als je die watten dagelijks of wekelijks vervangt?

Ik die bak uit je link zitten gafzakken. Moet je ook vaak spoelen zeker?
 
Ja die had ik ook bij deze maar je moet geen zaken gebruiken waar bv nitraat in kan blijven hangen. Ik heb voor de helderheid in het begin in deze in de sump een SF Aquaflow 100 gehad met enkel watten maar die moet je dan om de dag zeker uitspoelen.
 
Watten mag je best gebruiken hoor, doe ik ook. Maar wel vaak vervangen, ik doe het zelf elke week, omdat ik er weinig in heb zitten, maar in een volle bak is om de dag vervangen niet overbodig.
 
Ik heb dat filtertje er inmiddels weer uit maar dat kan inderdaad dan prima.
 
Nou moest even snel een kiekje voor een ander lid maken maar goed dan ook maar even hier. En ja ik heb de bewoners dus bewust niet opgetrommeld

IMG_20170824_152033.jpg
IMG_20170824_152024.jpg
 
Staat er mooi bij hoor! Klein maar fijn!
 
Ja slechts 85 liter maar binnenkort komt zn grotere broer;)
 
De garnaal was toch erg nieuwsgierig.
 
Prachtig weer John! Ben benieuwd naar zijn upgrade!
 
Ja ter vervanging hoor. Nog mer wordt wat teveel van het goede.
De garnaal was toch erg nieuwsgierig.


Ja en zn partner dacht dat ze verstoppertje speelden. Ook de egel zie je rechtsvoor onder de koraal zitten;)
 
Ja ter vervanging hoor. Nog mer wordt wat teveel van het goede.



Ja en zn partner dacht dat ze verstoppertje speelden. Ook de egel zie je rechtsvoor onder de koraal zitten;)
Dus er is een grens!.
 

Terug
Bovenaan