Wat is er nieuw

Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)

Dat is hem inderdaad en Frits levert hem ook voor dat geld. Goedkoper mag namelijk niet want ze hebben als verkooppunt daar afspraken mer Red Sea over. Wel brengen ze hem gratis thuis en krijg je er nog wel wat zaken als zout enzo bij. Maar ja, het steen en de koralen wilde Frits niet gratis erbij leveren😀😀😉

Liefdadigheid kom je nog weinig tegen😉

Dank je Christian das wel een zeer mooie zeeaquarium en ik vind die prijs echt wel aanvaardbaar bedoel daar kan ik best mee leven en voor de rest maak je het natuurlijk zo duur als je zelf wil maar heb al begrepen dat je op de techniek beter niet te veel mag besparen want dat dat dan niet beterkoop is maar duurkoop.
Je hebt ze ook in wit die zijn ietsje duurder maar vind het zwart wel mooier in contrast met een zwarte achterwand van de bak.
Vind alleen raar dat ik ze precies niet vind in een Belgische winkel want bij Veldhuis vragen ze 80 euro verzendkost naar Belgie.

Dank je Christian das wel een zeer mooie zeeaquarium en ik vind die prijs echt wel aanvaardbaar bedoel daar kan ik best mee leven en voor de rest maak je het natuurlijk zo duur als je zelf wil maar heb al begrepen dat je op de techniek beter niet te veel mag besparen want dat dat dan niet beterkoop is maar duurkoop.
Je hebt ze ook in wit die zijn ietsje duurder maar vind het zwart wel mooier in contrast met een zwarte achterwand van de bak.
Vind alleen raar dat ik ze precies niet vind in een Belgische winkel want bij Veldhuis vragen ze 80 euro verzendkost naar Belgie.
Nou ja, 80 euro is niks vergeleken met het aquarium zelf, en als je het niet dichterbij kan vinden...

Zo'n product verzenden is nu eenmaal duur, het moet goed verpakt zijn en het heeft nogal gewicht dus ik vind het niet zo vreemd dat ze daar €80 voor vragen.
Ik vind het een prachtige bak, ook met een mooi meubel. Tis wel een smak geld zeg 😀

Vind 80euro een heel normale prijs, mijn zelfbouw bak was ook verstuurd voor 75euro.

alleen de verpakking moet al 25-30euro geweest zijn, aparte koeriersdienst, dik 100 kilo, verzekering (zal ook niet mals zijn)

is niet even een pakketje wat je voor 6-7 euro door het hele land kan sturen.

Ik ga er alvast voor beginnen sparen want ik ben er door gebeten en das de schuld van John maar ik ben je dankbaar hoor beste vriend John want dankzij jou ga ik ook zo'n mooi stukje onderwater paradijs in huis halen maar zal ten vroegste voor volgend jaar zijn want moet wel nog eerst de nodige kennis erover op doen.

Ja het is ook leuk en als je net als ons wat kleiner begint heb je het bakje van ons al voor dik 100 euro.

https://www.oceanartstore.nl/zeewater/aquaria/nano-aquaria-all-in-one/
Ik weet dat men klein moet beginnen maar te klein nu ook weer niet want dan krijg je last met teveel schommelingen.
Bovendien wil ik het eigenlijk van de eerste keer goed aanpakken en toch gaan voor de Red Sea Reefer 170 Deluxe want das een bak(je) waar je vele kanten mee uit kan.
Hier staat er ene compleet maar dat zou ik nu niet doen want wil het heel langzaam aan pakken en zelf mijn eigen keuzes kunnen bepalen wat de bewoners en techniek betreffen.
https://www.2dehands.be/dieren-toeb...arium-redsea-reefer-170-deluxe-349904453.html

Je hebt inderdaad qua vissen ook meer mogelijkheden met deze Reefer. Stabiel houden is best nog te doen met ons bakje maar daar heb je het ook wel mee gezegd dan. Qua afwerking en techniek is die niet te vergelijken met de Reefer maar goed daar is dan de prijs ook naar. Groot nadeel aan onze bak is dat er pl buizen inzitten van 10000 en 6500K en vooral die 6500 K hoort er eigenlijk niet in want het kleurt al met al te geel en je hebt minimale verlichting met nog niet 1W aan pl voor zeewater.
Dus dan is het gelijk aanschaffen van een Reefer geen verkeerde keus in ieder geval.

Ik hoop dan natuurlijk de nodige kennis hier op te kunnen doen.
Maar ik denk dat het een enorme klus is om te achterhalen welke vissen er bij elkaar mogen en welke koralen er makkelijk zijn.
Bestaat er ergens een database of iets dergelijks of richtlijnen waar ik mee geholpen kan worden zodat ik goede info kan bekomen wat wel en niet samen mag/kan ?

Laatst bewerkt:
Die eerste link daar was ik jaren geleden ook lid van maar ben mijn inlog gegevens kwijt en die weet ik niet meer.
2de link is in Duits en die taal ben ik niet machtig dus dat word hem helaas niet wat wel spijtig is want ziet er mij wel een toffe site uit.
Hoop dat ik terug ingelogd kan worden op het zeewaterforum.
Bedankt John das een grote hulp.

Ik heb nu al zo dikwijls de afkorting WJ gelezen , Wie is dat eigenlijk die WJ ????

Waar lees je dat WJ dan want dat zegt me zo snel niets Johnny. Je pb is geregeld inmiddels😉

Dit heb jij zelf geschreven op 25 April 2017 John.
***Dit is niet de blauwe maar de Multicolor zoals WJ zei😉. De blauwe had hij niet op voorraad en alleen de rode en deze kleine.***
https://www.aquaforum.nl/threads/shin-mao-85-liter-zeewateraquarium-jessicapilon.99409/page-6
WJ is Willem Jan, de eigenaar (of mede-eigenaar) van Frits Kuiper, een zeewater winkel hier in Groningen 😛
Koraal en vissen kiezen gaat hetzelfde als vissen en planten kiezen zoetwater, alleen moet je in zoutwater NÓG meer op het gedrag van de vissen letten. De makkelijkste koralen zijn lederkoralen en poliepen (zoals Zoanthus, ricordea en Discosoma), LPS zijn iets moeilijker, maar prima te doen voor beginners met goede techniek, en SPS zijn veel moeilijker en eigenlijk niet geschikt voor beginners, behalve een paar soorten, zoals Montipora capricornis en pocillopora.
Ik zou een nieuw topic maken als je vragen hebt 🙂

Laatst bewerkt:
Dit heb jij zelf geschreven op 25 April 2017 John.
***Dit is niet de blauwe maar de Multicolor zoals WJ zei😉. De blauwe had hij niet op voorraad en alleen de rode en deze kleine.***
https://www.aquaforum.nl/threads/shin-mao-85-liter-zeewateraquarium-jessicapilon.99409/page-6

Haha, ja dat is lang geleden en Willem Jan is dacht ik momenteel de eigenaar die er werkt met zn vader en de rest van de crew. Ik had dus niet door dat het op hem sloeg😀😀

Haha, ja dat is lang geleden en Willem Jan is dacht ik momenteel de eigenaar die er werkt met zn vader en de rest van de crew. Ik had dus niet door dat het op hem sloeg😀😀
Gelukkig hebben we een zeer alerte persoon met de naam Christian die er ook heel veel van kent he.

Ja ook dom dat ik daar niet zo snel op was gekomen maar dat meer aan iemand van het forum hier dus😀😀. Normaliter noem ik hem ook Willem Jan maar ja je ziet het........:deal:

Hier het nieuwe Oortje dan maar even:
IMG_20171020_124914.jpg

Die kan je dan mooi elke week de oren wassen John.

Zeker Ton en s morgens heeft ie dan ook als het licht aangaat rode oortjes ervan😀😀

Hij / zij kleurt met het licht mee?

Nou als het licht aangaat dan is hij dicht zeg maar en roodachtig en daarna komt de groene kleur tevoorschijn. Met wat meer blauw licht zul je dit nog beter kunnen zien dan met de 6000K die er hier ook boven hangt.

Nou als het licht aangaat dan is hij dicht zeg maar en roodachtig en daarna komt de groene kleur tevoorschijn. Met wat meer blauw licht zul je dit nog beter kunnen zien dan met de 6000K die er hier ook boven hangt.
Waauuw moet dat prachtig zijn om dat te kunnen aanschouwen amai.:smitten:

Ja het is een leuk Oortje. In de nieuwe bak met de led zal het koraal nog beter uitkomen want deze 6500K buis is flink😡😡😡😡😡

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan