Wat is er nieuw

Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)

Sttttt je moet die bak wel nog tweedehands verkocht krijgen ook hoor 😀 😀

Wel een mooi oortje John :thumbs:

Ach, ze kunnen er altijd een ander pl in kopen van bv 12000K😉.
 
Thanks John. En dat in de aanbieding voor maar een tientje😀😀
 
Nu ben je geschrokken van de snelheid van John .
 
Een nieuw hamerkoraaltje:

IMG_20171027_144321.jpg
 
Prachtig, John! En zo snel online ook 😀
 
Prachtig.

Zeg zo'n koraal ding.. hoe voelt dat eigenlijk om vast te houden?
 
Prachtig.

Zeg zo'n koraal ding.. hoe voelt dat eigenlijk om vast te houden?

Ik pak hem bij de steen vast waar hij op zit vastgeplakt maar verder voelt de koraal aan als een weke massa vindt ik. Soort gelei😀😀.

Nu is hij uit maar uit het water of als je hem aanraakt dan hou je weinig over hoor.
 
Nou het lijkt me maar niks om zoiets aan te raken 😀

Het leeft ook echt toch?
 
Ik pak de koralen dan ook enkel bij de steen beet maar heb bij het thuiskomen en ze overzetten ze weleens gevoeld en vandaar dat ik het weet.
 
Dit is met beide lampen aan maar met de 10000K komen de kleuren veel mooier uit.
 
Ziet er mooi uit hoor, John. Wel een beetje jammer dat je altijd alle dieren eruit haalt voor je foto's maakt 😀
 
Whahaha, die schrikken als ik voor de bak opduik en ja je hebt inderdaad weer pech. Kun je zien dat foto s nemen niet mn hobby is.

De slakken zie je wel maar bewoners zoals de krab en de heremietkreeft zie je meer als ik voer of als in de avond het licht wordt gedempt. Meneer egel is altijd nderweg en vaak in gaten te vinden dus ja die moet je ook zoeken. Daarom gaan we ook groter zodat er meer vissen in kunnen. De bak is besteld en wordt rond de beurs afgeleverd.
 
Maar laat je eerst die nieuwe bak indraaien en als dat gedaan is stop je alles erin? Of kan je gewoon alles gelijk overzetten omdat je enkel de bak vernieuwt?
 
Ja deze was ook in de aanbieding voor 7,50 en daarom ook maar gekocht voor de nieuwe bak alvast. Deze raakt wat te vol met koraaltjes nu maar ja voor dat geld.........😀😀
 
Ja ze moeten er toch een naam aan geven natuurlijk😀😀. Als je goed naar de foto kijkt dan zie je misschien wel het doosje met spijkers onder het koraal liggen dat ik erbij heb gelegd😉
 
Hij is verkocht voor hamerkoraal maar vindt hem ook hier veel op lijken en dat is wel uit dezelfde familie:

 
Nee de bak moet weer een aantal maanden opnieuw indraaien en dan kunnen eerst de koralen over en langzaam aan de bewoners en wat nieuwe vissen. Dus dat zal wel nog enkele maanden duren na de opstart. Denk aak dat ik ga werken met Reel Reef Rock ipv levend steen maar ja dat is nog in overweging. Darover heb ik wel contact met de "experts".
 
Maar dan heb je er dus tijdelijk twee staan?
 
Ja dat klopt Daan. De koralen zijn ook best gevoelig dus de nieuwe moet eerst goed indraaien en dar komt een dubbele hoeveelheid aan steen in. Deze 8 kilo is te weinig voor een bak van 170 liter. Daar komt zo n 18 kilo in en dat moet wel allemaal goed zijn ingedraaid. Ik heb ook geen haast dus wacht liever wat langer voordat ik alles overzet dan dat ik te snel ben. Gelukkig ben ik een erg geduldig type:juggle:
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan