B
blackmoor
Guest
Heb je die een beetje goedkoop op de kop kunnen tikken?
Haha nee Dirk zo kun je niet zijn😀 Haha extreem droge humor😀
Heb je die een beetje goedkoop op de kop kunnen tikken?
Ja deze was ook in de aanbieding voor 7,50 en daarom ook maar gekocht voor de nieuwe bak alvast. Deze raakt wat te vol met koraaltjes nu maar ja voor dat geld.........😀😀
Dan zal ik voor Vivarium een potje zout meenemen. Je kwam toch ook?Extreem flauw dat is waar ik naar streef.
Zou het voor geen goud willen missen.Dan zal ik voor Vivarium een potje zout meenemen. Je kwam toch ook?
18 kg is misschien een beetje overdreven. 17 zou theoretisch gezien genoeg moeten zijn, en dat als je geen siporax gebruikt in de sump.Ja dat klopt Daan. De koralen zijn ook best gevoelig dus de nieuwe moet eerst goed indraaien en dar komt een dubbele hoeveelheid aan steen in. Deze 8 kilo is te weinig voor een bak van 170 liter. Daar komt zo n 18 kilo in en dat moet wel allemaal goed zijn ingedraaid. Ik heb ook geen haast dus wacht liever wat langer voordat ik alles overzet dan dat ik te snel ben. Gelukkig ben ik een erg geduldig type
Zou siporax dan niet juist een tikkende tijdbom worden met bv nitraat? Ik heb geen ervaring verder met Siporax dus.
Ik bedoelde meer dat de porien verstopt kunnen gaan zitten en misschien stoffen gaan afgeven. Steen zegt me zo niets😉
Onderhoud is wel belangrijk. Gewoon af en toe afspoelen in aquariumwater. Met een sump is het gelukkig heel makkelijk, je hoeft alleen tijdens een waterwissel het zakje uit de sump te halen, even snel afspoelen in het water dat je uit het aquarium hebt gehaald, en klaar is kees 🙂Zou siporax dan niet juist een tikkende tijdbom worden met bv nitraat? Ik heb geen ervaring verder met Siporax dus.
Mooie bak John!
Zou siporax dan niet juist een tikkende tijdbom worden met bv nitraat? Ik heb geen ervaring verder met Siporax dus.
Ik dacht dat bij de deluxe versie ook geen afschuimer zat. Of heeft Frits een eigen pakket met afschuimer?Erwin,
Je hebt misschien gelijk maar zo n grote ton heb ik niet staan en ook nog geen afschuimer aangezien die met de bak meekomt. Maar over 2,5 week komt de bak en ik heb geen haast.
Erwin,
Je hebt misschien gelijk maar zo n grote ton heb ik niet staan en ook nog geen afschuimer aangezien die met de bak meekomt. Maar over 2,5 week komt de bak en ik heb geen haast.
Ik dacht dat bij de deluxe versie ook geen afschuimer zat. Of heeft Frits een eigen pakket met afschuimer?
Je hebt een hele mooie verzameling John.
Ik neem aan dat je het nu ook meer aan het verzamelen bent voor de nieuwe zeebak. Want ik vind het nu meer een verzameling lijken, dan een natuurlijke compositie.
Gelukkig zwemmen die koralen niet weg, dus de foto’s staan erg snel online.
Oh haha zo, nee er is van dat vulkanische spul dat eenmaal vol gaat afgeven, zeoliet was het
Dat heb je toch mis hoor , zeolieten worden ook in zeewater gebruikt . Alleen is de werking anders .
Nou ik heb wat her en der gelezen en denk toch maar weer levendsteen te nemen voor de opstart want dat RRR moet niet zo goed zijn en dan is de indraaiperiode heel lang met zelfs kans erop dat je nooit echt alle nodige bacterien in je bak krijgt.
De huidige is ook opgestart met levendsteen namelijk.
Er zijn verschillende wegen naar Rome .Nou jullie maken het me wel makkelijk zo zeg😉
Hou er spreekwoordelijk rekening mee dat je vanuit onze situatie ofwel over de alpen moet of via het water naar Rome .Dat klopt Stefan allen kies ik in dit geval het liefst voor de weg met de minste problemen😉
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.