Wat is er nieuw

Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)

@Altispinosa , waarom koop je gewoon John zijn aquarium niet over ?
Als beginner in het zee gebeuren weet je alvast dat het aquarium en de apparaten perfect in orde zijn en lijkt me ook een uiterst geschikt aquarium om mee te beginnen .
Ook nog eens voldoende mensen hier met ervaring dus ...

Haha, dat zou inderdaad kunnen maar ja ik had achteraf liever ook gelijk een iets grotere gekocht hoor. Maar het zijn leuke startersbakjes wel hoor.

@Altispinosa , waarom koop je gewoon John zijn aquarium niet over ?
Als beginner in het zee gebeuren weet je alvast dat het aquarium en de apparaten perfect in orde zijn en lijkt me ook een uiterst geschikt aquarium om mee te beginnen .
Ook nog eens voldoende mensen hier met ervaring dus ...
Ga jij die dan eventjes snel gaan ophalen in Groningen das maar achter het hoekje he maat piece of cake.😉

Toen je gister in mn topic reageerde had ik in de chat tegen Erwin gezegd dat jij aan een Sera dacht maar ook erwin gaf aan dat die niet te vergelijken is met een Red Sea. Dan is iets langer doorsparen denk ik beter of kijken of ze op MP staan.

Toen je gister in mn topic reageerde had ik in de chat tegen Erwin gezegd dat jij aan een Sera dacht maar ook erwin gaf aan dat die niet te vergelijken is met een Red Sea. Dan is iets langer doorsparen denk ik beter of kijken of ze op MP staan.
Ja dan spaar ik nog wel effe door dan om meteen een goeie in huis te halen want dubbelkoop is duurkoop en voor dat geld wat ik dan kwijt zou zijn aan de Sera marin kan ik koralen en vissen aankopen.

Ja dan spaar ik nog wel effe door dan om meteen een goeie in huis te halen want dubbelkoop is duurkoop en voor dat geld wat ik dan kwijt zou zijn aan de Sera marin kan ik koralen en vissen aankopen.

Onze oude is opzich best een leuk bakje om te starten maar ja je ziet het na 1 jaar kopen we ook een grotere met betere led😉

Inderdaad en boven de oude zat een pl buisjes van 10000K en 6000K en dat is niet ideaal voor zeewater. Maar ja de prijs is er dan ook wel weer naar.

Erg mooi toch he.

Is en blijft toch echt prachtig en uniek hoe dat allemaal groeit en in zijn werk gaat zeker vergeleken een zoet

Ja dat is een hele andere wereld eigenlijk🙂

Er gaat toch werkelijk NIETS boven een zeeaquarium want zoals die koralen en vissen zo'n adembenemende mooie kleuren hebben dat vind je echt nergens anders.
Das op zich een levend schilderij in huis.

Er gaat toch werkelijk NIETS boven een zeeaquarium want zoals die koralen en vissen zo'n adembenemende mooie kleuren hebben dat vind je echt nergens anders.
Das op zich een levend schilderij in huis.

Maar helaas niet zo makkelijk in opzet en onderhoud..

Ik denk ook dat jij zelf het mooi moet vinden want het staat in jouw woonkamer😉

Ik denk ook dat jij zelf het mooi moet vinden want het staat in jouw woonkamer😉
Oh je mag ook iets mooi vinden wat in een ander zijn woonkamer staat , maar ik begrijp ook wat Dirk bedoeld .

Vanmiddag bij een medeforumlid hier even wat Xenia ophalen voor de nieuwe bak. Kunnen we gaan plakken😀😀

Pasop met de lijm straks kleven jou vingers aan elkaar nog voor er iets in jou bakje is vastgekleefd 😀

Pasop met de lijm straks kleven jou vingers aan elkaar nog voor er iets in jou bakje is vastgekleefd 😀

Je kent me al vrij goed zo te zien😀😀. Nou ja, in dat geval ga ik zelf ook maar in de bak zitten he😛

Oh je mag ook iets mooi vinden wat in een ander zijn woonkamer staat , maar ik begrijp ook wat Dirk bedoeld .
De een vind een zeek bak het mooist.
Persoonlijk vind ik het ook erg mooi maar niet per definitie het mooist.

Dat ben ik met je eens Dirk. Ook een plantenbak kan heel mooi zijn en het is persoonlijk wat iemand nou mooier vindt. Er zijn ook best zeewaterbakken die ik zelf minder mooi vindt maar die een ander dan weer prachtig vindt. Smaken verschillen gelukkig.

Vanmiddag bij een medeforumlid hier even wat Xenia ophalen voor de nieuwe bak. Kunnen we gaan plakken😀😀

Het kan wel eens lastig worden om xenia vast te plakken, dit is bij mij nooit gelukt. Wat bij wel lukte is het plukje/stekje met een touwtje of elastiekje aan een steen vast maken, niet te strak, na een weekje ofzo kun je het elastiekje verwijderen en zit het vast.

Xenia vindt ik persoonlijk heel erg mooi maar pas wel op dat het niet gaat woekeren, als het goed aanslaat kan het namelijk heel snel gaan groeien.

IMG_20180117_175521.jpg
Vandaag weer 2 koralen overgezet met de Heremietkreeft:

IMG_20180117_175151.jpg
IMG_20180117_175123.jpg
IMG_20180117_175110.jpg
IMG_20180117_175521.jpg

Duidelijk te zien dat je een grotere bak hebt en het wat ruimtelijker kan neerzetten :thumbs:

Ja de helft van de koralen is nu ongeveer over en ik ga de komende dagen jacht maken op de Mitraxkrab want dan kan die de laatste dode restjes alg opeten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan