Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


De Dino s lijken overwonnen dus de laatste koralen gaan een dezer dagen over alsmede de garnalen en dan kan de oude bak op MP.
 
Geweldig John, mooi om de vorderingen te zien!
 
dat is een groen vest met een gelige kraag Johnny:D:D
 
Haha, nou zo kleurrijk is die verder niet hoor maar ja jij hebt wel oog voor details:D:D
 
Haha, je hebt wel een Hamerkoraal;)
 
Wordt prachtig John . Laatste garnalen overzetten en dan de koralen vastkleven .
Wordt nog 1 zwaar weekje werk .
1 dag om de koralen vast te kleven en zes dagen om jou vingers terug van elkaar los te krijgen :D
 
Wordt prachtig John . Laatste garnalen overzetten en dan de koralen vastkleven .
Wordt nog 1 zwaar weekje werk .
1 dag om de koralen vast te kleven en zes dagen om jou vingers terug van elkaar los te krijgen :D
Met secondelijm hahahaha.
 
Haha, je hebt wel een Hamerkoraal;)

En ook een hamergarnaal heb ik zojuist gelezen. Ze kunnen meekomen met levend steen.

Ik begin langzaamaan te snappen waarom men dus soms liever dood steen neemt.
 
Soms aan het inlezen om een zeeaquarium over te nemen van iemand :D

Ik zat ‘het aquarium’ te lezen.

Stond ook een mooie nano koralenbak in.

Maar het is erg veel werk. Je moet veel op voorhand hebben. En ook maken zeebakken teveel lawaai.
Nog maar te zwijgen over de lichtvervuiling.

Ik luister graag een goed stuk muziek. En een gezellig schemerlampje is ook wel lekker knus.

Ik erger mij zeer snel aan gebrom. Dus de filterpomp moet ik ook onderhaden nemen want deze staat nu op de 1 na hoogste stand. Om de doorstroom constand te houden.
 
En ook maken zeebakken teveel lawaai.


Echt niet hoor. Hij staat hier 3 meter van de bank af en als je goed gaat luisteren dan hoor je wellicht als je het weet de afschuimer een beetje maar voor de rest niets. Het ligt denk ik ook aan de kwaliteit van je techniek.
 
Wordt prachtig John . Laatste garnalen overzetten en dan de koralen vastkleven .
Wordt nog 1 zwaar weekje werk .
1 dag om de koralen vast te kleven en zes dagen om jou vingers terug van elkaar los te krijgen :D


Ik typ nu met 1 enkele pink want de rest zit vast:D:D. Nee hoor ik gebruik geen secondenlijm maar van die 2 componentenklei zeg maar van DD.
 
Echt niet hoor. Hij staat hier 3 meter van de bank af en als je goed gaat luisteren dan hoor je wellicht als je het weet de afschuimer een beetje maar voor de rest niets. Het ligt denk ik ook aan de kwaliteit van je techniek.

Ja John, dat geloof ik. Maar ik wil je niet beledigen. Maar ik bedoelde dus geen nano zeebak.
Als ik zeewater wil, moet het minstens 300 liter excl sump zijn.
En dan krijg je behoorlijk wat leven in huis.
 
Daar kan ik jou begrijpen Marcel
 
Zoetwater bakken met sumps zijn echt wel stil te krijgen, maar zou een zeewater bak echt zoveel meer herrie maken?
 
Ik typ nu met 1 enkele pink want de rest zit vast:D:D. Nee hoor ik gebruik geen secondenlijm maar van die 2 componentenklei zeg maar van DD.
DD Is Dubbeldekker ? Of is dat de cupmaat John hehehehehe.
 
Zoetwater bakken met sumps zijn echt wel stil te krijgen, maar zou een zeewater bak echt zoveel meer herrie maken?

Je hebt afschuimers, dus luchtpompen nodig.

Tevens heeft een zeebak erg veel stroming nodig. Dus een aantal powerheads.

De verlichting moet voor de warmte, juist vrij boven de bak hangen. En voor de efficientie eigenlijk hql verlichting. Geeft een mooie blauwe huiskamer.
 
Je hebt afschuimers, dus luchtpompen nodig.

Tevens heeft een zeebak erg veel stroming nodig. Dus een aantal powerheads.

De verlichting moet voor de warmte, juist vrij boven de bak hangen. En voor de efficientie eigenlijk hql verlichting. Geeft een mooie blauwe huiskamer.

Je ziet regelmatig grote bakken voorbij komen waarbij ze een speciale techniek kamer in een nabij gelegen ruimte (trapkast, garage, kamer) hebben gemaakt waarbij je mogelijk alleen nog iets hoor van de stromingspompen in de bak en dit is eenvoudig op te lossen door goede kwaliteit pompen te kopen.

Een zeebak heeft zeker meer techniek als zoutwater en daardoor natuurlijk ook meer onderdelen die geluid kunnen produceren maar met de juiste kwaliteit techniek valt het geheel behoorlijk stil te krijgen (goed onderhoud op de techniek is natuurlijk ook noodzakelijk).

ps. Lekker bezig John!
 
Nieuw kraaltje.
IMG_20180313_140423.jpg
 
Ja mn knip ruikt gelijk naar siepelleer:D:D. Viel nog wel mee hoor;)
 
Wat is dat voor een koraal?
Wel een mooie.
 
Mooi hoor, prachtige vondst :)
 
prachtig koraal John !!!
 
Wat is dat voor een koraal?


Ehhh, een zoutwaterkoraal:D:D. Willem Jan was niet in de winkel en ze moesten me de naam dus schuldig blijven maar er is vast wel een kenner hier die dat kan vertellen.

Past mooi bij het forum thema. Dezelfde kleur paars.


Vandaar ook dat mijn keuze op deze is gevallen;)
 
Dit moet hem zijn volgens de lfs:

Acanthastrea bowerbanki
 
Foto's die ik ervan zie via google is die dieper rood of moet die van jou nog bijkleuren ?
 
https://www.colorals.ch/121-acanthastreas?n=50

Zover ik hier zie zijn er meerdere kleuren te krijgen en het ligt ook aan de verlichting die je erboven hebt. Bij het dimmen s avonds komen sommigen juist heel mooi uit en dan met name die met dat neon groene erin.
Deze stat net enkele uurtjes in de bak en zal ook even moeten wennen aan de nieuwe omstandigheden.
 

Terug
Bovenaan