Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


Zalig toch zo'n zeebak, er komen altijd wel verrassingen boven en je zal nooit 100% weten wat er allemaal in leeft. Oké soms is zo'n verrassing ook minder wenselijk maar in een geval als dit zou mij dat erg vrolijk maken.
Zelf kan ik soms uren op het steen zitten speuren naar al het kleine grut dat er leeft, dat vind ik zalig, ondertussen vind ik hopelijk ook de glasanemoontjes.
 
Ik vindt het prima werken en had hiervoor iets van ik dacht Colombo maar dat vond ik veel minder goed werken. Ik bemerk verder geen nadelen aan Aiptasia.
 
Ik gebruik ook apistia-x en ben ook tevreden over het spul, wel belangrijk dat je de stroming sterk verminderd tijdens de behandeling anders zou je de plaag wel eens erger kunnen maken. (en dan spreek ik uit ervaring🤪)
 
Sinds ik een chelmon rostratus heb zwemmen heb ik geen glasanemonen meer gezien, werkt beter dan 10 middeltjes.
 
Dat is een vis waar ik me nog eventjes niet aan ga wagen. Maar wel een heel mooie vis.

Het is er inderdaad 1 met speciale wensen en die het bij de meeste mensen niet langer dan 6 maanden tot een jaar volhoud. Ik heb hem nu zo'n 2 jaar en ben er nogsteeds heel blij mee.
 
Leuk koraaltje gekocht maar wel 65 euro lichter:
20201128_154316.jpg
 
De grote vraag blijft natuurlijk wel: welk soort is het???
Is het een acanthastrea, bowerbanki of is het misschien een favia??
 
Ziet er geweldig uit!
Zo begint het bij mij ook wel te kriebelen om met zoutwater te beginnen...
 
Ja als alles lekker draait dan is het ook erg mooi Dion maar ik heb ook mindere tijden met de bak gehad hoor.
 
Ja als alles lekker draait dan is het ook erg mooi Dion maar ik heb ook mindere tijden met de bak gehad hoor.
Ja snap ik! Maar blijven mooie bakken.
Ik ben me aan het oriënteren op een Red Sea Reefer 170 zoals jij ook hebt staan alleen ik ben nog wel een beetje zoekende wat ik wel/niet standaard mee ga nemen.
Ik heb b.v. slechte ervaringen gezien over de standaard afschuimer en gelezen dat veel mensen die van Tunze gebruiken. Daarnaast twijfel ik b.v. tussen zelf water gaan aanmaken of halen bij de LFS, etc. etc. Zo kan ik nog wel even doorgaan maargoed.
Tot nu toe ben ik de threads van jou en @lbakker rustig aan het doornemen.
 
Toen ik deze kocht zat er geen afschuimer bij en ik heb een Deltec 1351 gekozen. Ik maak wekelijks zelf met osmose het water aan want steeds naar de lfs hiervoor is ook maar een gedoe vindt ik.
 

Terug
Bovenaan