Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


Als je de kelvinwaarde van je lampen weet, kun je de witbalans van de vamera op die kelvinwaarde zetten.
Krijg je de goede kleuren.

Ik stel tegenwoordig mijn camera app op mijn mobiel in op een witbalans van 10.000K, wat de hoogste waarde is, hierbij kun je prima foto's maken. Wat ik ook gemerkt heb is dat het behoorlijk veel kan verschillen per merk/type mobiel, mijn huidige mobiel maakt bijvoorbeeld met dezelfde instellingen veel realistischere foto's van het aquarium dan mijn vorige mobiel.

Ziet er mooi uit. Of voor mooiere foto's moet je zoon D-D lens halen dan zeggen ze dat de kleuren wel mooier zijn.

Zo'n lens heb ik nog niet geprobeerd, ik vindt de foto's die je daarvan her en der zie vaak heel erg oranje eruit zien. Vaak kun je aan de kleuren direct zien dat ze gemaakt zijn met een lens/filter voor de camera, wel lekker fel maar naar mijn mening niet realistisch/mooi.
Ik heb wel verschillende soorten filters uitgeprobeerd waarbij ik de polaroid zonnebril van mijn vrouw het beste resultaat vond geven, wel vond ze het een beetje vreemd dat ik een zondagmiddag met mijn telefoon en haar zonnebril voor het aquarium zat :cool:.


Tegenwoordig maak ik alle foto's gewoon met alleen mijn mobiel waarbij ik de witbalans op de maximale waarde heb ingesteld, op dit moment geeft dit voor mijn verlichting icm mijn mobiel het beste resultaat.
 
Het valt mij trouwens op dat de bollen caulastrea alweer mooi groot geworden zijn (y)
Ja dat groet als onkruid net als die ander groen van jou. Die Calvus of weet ik ik hoe die heet.

Ik heb wel verschillende soorten filters uitgeprobeerd waarbij ik de polaroid zonnebril van mijn vrouw het beste resultaat vond geven
Ja Jes heeft niet zo n mooie dure bril:cry::cry:
 
Nou de nieuwe bewoner oftewel de Mitraxkrab.

20211113_100143.jpg
 
Nee Thea deze is een centimeter of 3 en ik heb maar kleine vissen dus dat is geen probleem. Hij moet nog wat groeien hoor.
 
Vooral dat laatste vindt ik belangrijk. Ze zitten vaak tussen de stenen en dan zie je ze niet.
 
Inderdaad, hij helpt je mooi van die kleine plukjes alg af waar je zelf niet bij kan.
Ik heb gehoord dat sommige mensen zich heel erg kunnen irriteren aan dat soort kleine, bijna onzichtbare plukjes alg :DD
 
Dat klopt Marcel want je ziet ze zelden dus de kans is klein dat deze op een van mijn zeldzame foto s staat:pp
 
Ik heb geen idee hoe het eruit moet zien John, geen idee hoe de kleuren moeten zijn. Kan je alleen zeggen dat ik hier graag naar kijk, dat ik het dus mooi vind.
Die pyamavisjes zijn wel heel erg leuk! Heb ik toch nog wat geleerd met 'Tanked' kijken :DD
 
Ja met deze gsm krijg ik de kleuren niet goed op de foto en ook niet met de max van 7000K maar goed ik kan hier gelukkig wel de mooie kleuren zien:sorry:
 
Tja ik maak ook foto's met gsm en stuur die dan via messenger door naar de laptop om ze hier op te plaatsen . Ik merk dat er via messenger veel kwaliteit verloren gaat .
 
Hij stuurt ze door naar de laptop via messenger en hierdoor kwaliteit verlies. Je kan ze toch direct inladen via je telefoon? Lijkt mij de kortste klap 😉
 
Hij stuurt ze door naar de laptop via messenger en hierdoor kwaliteit verlies. Je kan ze toch direct inladen via je telefoon? Lijkt mij de kortste klap 😉
Ja natuurlijk dat kan ook als je op het AF zit met de foon. Ik stuur ze ook eerst door naar de laptop en ook dan zie ik de kleuren al minder worden maar met de foon is me dat teveel gedoe.
Vaak denk ik daarom geen foto nemen is voor mij persoonlijk de beste optie:LOL:
 
klopt maar op gsm zie ik het forum onhandig met die kleine lettertjes enzo , maar in principe heb je wel gelijk kan ook veel verschil maken in kwaliteit
Kortom dat is een ramp om mee op het AF te zitten en vandaar dat ik alleen met de laptop werk voor het forum. Zo nu is mn topic weer lekker vervuild:DD.
 
klopt maar op gsm zie ik het forum onhandig met die kleine lettertjes enzo , maar in principe heb je wel gelijk kan ook veel verschil maken in kwaliteit
ik upload meestal de foto direct via de telefoon naar mijn topic en plaats er dan via bewerken tekst bij via de pc
 
Nou ik heb net wat foto s proberen te maken met de foon van de koralen maar lang niet de kleuren die ik in de bak zie dus ik heb ze maar weer snel gedelete.
 
Gewoon nog ff oefenen John, we zijn geduldig hoor, zolang er iedere maand maar wat te kijken verschijnt! 😉
 

Terug
Bovenaan