Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


Beste meneer Jaap. De laatse is nog maar 2 mand geleden en daarvoor was het tijdsverloop groter hoor dus alles op zijn tijd ;).

Nee ik begrijp je post Jaap maar ten eerste maak ik met deze foon belabberde foto s en als tweede staat de bak er exact zo bij als in januari dus veel nieuws laat het echt niet zien hoor.
 
Nou speciaal voor jou Jaap maar de kleuren komen lang niet zo mooi uit als in het echt maar het is niet anders.
20210317_120822.jpg
20210317_120812.jpg
20210317_120837.jpg
 
Toch zijn het mooie plaatjes John :thumbs:
Wat die kleuren betreft heb ik ook last van met mijn spullen is niet anders.
 
Toch zijn het mooie plaatjes John :thumbs:
Wat die kleuren betreft heb ik ook last van met mijn spullen is niet anders.
Klopt Jaap en helemaal door de kleur van de led erboven komt het minder uit denk ik want ja de camera s op de telefoons zijn in de regel best wel goed en in de zoetwaterbak komen de kleuren veel beter uit.
 
de kleuren komen lang niet zo mooi uit als in het echt maar het is niet anders
Ondanks dat ziet het er erg goed uit John :thumbs:

Wat mij meteen opvalt is dat de stukken caulastrea alweer behoorlijk gegroeid zijn nadat je deze flink kleiner gemaakt hebt, dat is een teken ze het naar hun zin hebben in het bakje.
 
Ja destijds was dat een stuk van ik denk 150 koppen waarvan ik 2 vrij kleine stukken heb bewaard maar nu tel ik alweer zo n 50 koppen per stuk. En dat zonder dure flesjes van 80-90 euro ;)
 
Mooie bak John. Zeewater aquariums blijf ik toch heel fascinerend vinden.

Koop je wat je mooi vindt of houd je je aan een soort van biotoop?
 
Ik koop inderdaad wat ik mooi vindt en vraag wel altijd aan Frits of het makkelijke koraaltjes zijn. Er zijn ook die je moet bijvoeren en die neem ik dan niet.
Sprake van een biotoop is er dan duidelijk niet hoor en waar ze allemaal wegkomen durf ik niet eens te zeggen behalve dat ze allemaal uit het water komen :DD
 
Tja dan kun je net zo goed de laatste bekijken want in deze bak is qua koralen en bewoners niks veranderd.
 
50 koppen per koraal zijn er nu mss 55 geworden ?
Daar heb je een sterk argument maar voordat ik nou zomaar een nieuwe foto post wil ik me daar normaliter eerst van overtuigen. En daar knelt de schoen want ik kan zoals je weet niet verder dan 8 tellen dus ja het aantal koppen zal voor nu dan een vraag blijven :DD :pp.
 
Daar heb je een sterk argument maar voordat ik nou zomaar een nieuwe foto post wil ik me daar normaliter eerst van overtuigen. En daar knelt de schoen want ik kan zoals je weet niet verder dan 8 tellen dus ja het aantal koppen zal voor nu dan een vraag blijven :DD :pp.
Tel met alle liefde de koppen, je hoeft er alleen maar een foto voor te plaatsen :DD
 
Nou die staat er eigenlijk onveranderd bij want qua koralen en bewoners is er niets veranderd Ben. Ik post er nooit veel foto s van want met de mobiel komen de kleuren lang niet zo mooi uit als in werkelijkheid.
 
Niets mis mee, John. Degenen onder ons die zelf geen zeebak hebben staan weten niet beter ;) Het is gewoon een mooie bak!
 
Je mag wel weer eens naar de kapper zeg of had je met stroom gespeeld? :ROFLMAO: šŸ˜±
Tja zo n gelikt millimeterkapsel als jouw heb ik nog net niet maar het moet een blockhead zijn dus ja bovenop staat het altijd rechtop.
Kan ik het helpen dat jij deze luxe niet kent :DD :DD :pp
 
Nou die staat er eigenlijk onveranderd bij want qua koralen en bewoners is er niets veranderd Ben. Ik post er nooit veel foto s van want met de mobiel komen de kleuren lang niet zo mooi uit als in werkelijkheid.
Als je de kelvinwaarde van je lampen weet, kun je de witbalans van de vamera op die kelvinwaarde zetten.
Krijg je de goede kleuren.

En hoe je dat doet.

www.seniorweb.nl
 
Je kan de kleuren allemaal zelf regelen dus ja dan is het lastig om de kleurtemp te weten.

Ik weet niet of @lbakker er nog iets van kan zeggen want dat is de technische man die dit voor mij heeft geregeld.
 

Terug
Bovenaan