sluiers van michelle


:(

Dat is verdrietig Michelle. Je was zo gek op beide kleintjes.
Heel veel sterkte.
 
Och nee... :(
Zeer jammer, het zit je inderdaad niet mee..

Ben je zeker dat de vis heeft klem gezeten en dat het geen gevolg van het paaien is?
Alleszins zeer triest nieuws, sterkte daarmee.
 
Thanks allemaal.

Ben nu bekomen van de schrik en heb een paar uurtjes geslapen. Nu het paaien geopperd word, moet ik daar ook aan denken hoewel ze het niet op dit visje hadden voorzien. Het paaien gebeurde met de ander die een slag groter was. Die is nog alive and swimming gelukkig. Ik heb zon eheim luchtpmp met een slang waar bubbels uitkomen en die heb ik met de uiteindens met een zuignap aan me raam en daar achter me planten zodat het mooi naar achter blijft zitten. De vis was nergens te zien en pas nadat ik de bos eikenbladvaren loshaalde zag ik het visje tussen de stengels zitten. Toen ik het bosje uitschudde dreef hij naar boven dus ik denk toch dat hij klem heeft gezeten omdat hij anders gewoon bovenin zou hebben gedreven. Geen idee eigenlijk want ik heb tot heden nog geen natuurlijke dood van vis gehad :oops:

Hoe dan ook ik heb echt een baaldag. Vind het verschrikkelijk om te weten als manlief hem had zien spartelen of ik thuis was hij hoogst waarschijnlijk nog leefde. Daarbij komt dat het ook nog een erg kostbaar visje was.

Het lijkt net of het me niet gegunt is. Ik was er zo blij mee na alle ellende en dan weer z on stom ongeluk..........
 
Wat triest om te horen Michelle. Je hoeft jezelf in elk geval niets te verwijten maar het is altijd balen als je zoiets aantreft natuurlijk.
 
Vanmiddag nog leuke foto s gemaakt om me foto album te up daten.

Me zwart/witte full moon oranda die ik verleden maand had gekocht was zo mooi gegroeid en heb net weer 2 nieuwelingen erbij omdat de zwart/rode dood was gegaan. Ongelukken gebeuren en heb me er over heen gezet.

Vanavond uit eten en ik kom net thuis en me zwart/witte full moon oranda ook dood. Sinds de dood van de kleine rood/zwarte heb ik me aquarium onder streng toezicht. Planten eruit, waterwaardens controle, afstrijkjes, alles pico bello en nu weer een slachtoffer.

Ik was al een tikkeltje moedeloos maar op dit moment zak en as. :'(
 
Het zit jou echt tegen zeg. Alsof je niet mag genieten. Dat je nu in zak en as zit vind ik niet gek. Je weet op het laatst ook niet meer wat je moet doen. En wat je kunt doen.

Heel veel sterkte meid.
 
Nou, voorlopig koop ik maar geen nieuwe sluiers erbij. Ongelofelijk waarom het bij mij telkens zo fout gaat :stop:

Vanochtend ligt me mooie telescoop half dood op de stroming te drijven. Wat een afsluiting gister van de dag en dan weer fris en fruitig uit bed en dan nu dit weer. Dus weer vroeg aan het werk gegaan.

Waterwissel 300 liter, me filters schoon gespoeld. Me nieuwelingen in het aquarium en de telescoop in de quarantaine bak. Ik durf geen medicatie bij de telescoop te doen want die is erg zwak zo te zien. Doppert op zijn zij, in zijn bak. Had nog een fles sabbactisun, zo iets als voogle maar dan voor koi vijver. Hopen dat zij het trekt. Preventief in het aquarium voor de kleintjes. Ruikt weer lekker citroentjes fris :)

Even sigaretje pauze nu en belt me man ook nog. Staat met mijn auto in de stad en spuit water onder uit de auto. Staat nu te wachten op wegenwacht.

Als dit me 7 slechte jaren zijn dan hoop ik toch dat het nu snel ten einde komt. :(

Ga zo maar weer een afstrijkje maken, kijken wat er aan de hand is maar ik ben bang dat er 1 of andere kloot bacterie aanwezig is. De telescoop zal voorlopig apart blijven want ik vermoed dat zij de veroorzaker is.

@Antje, De long fins moeten voorlopig nog even bij je blijven tot ik zeker ben dat de ellende over is. Zou ook erg sneu wezen dat die dood neer vallen als je ze komt brengen.
 
Ik zit hier maar me mijn hoofd te schudden, de pech achtervolgt je wel :(
 
Het slaat snel om zich heen. Me telescoop ook net overleden . Me eerste vis:'(:'(

Afstrijkjes gemaakt, niets te zien

Zal toch met anti biotica aan de slag moeten gaan en me aquarium bacterieen ook om zeep moeten helpen. Hoop dat alles het gaat redden.:'(
 
Na overleg met Dino van fancy fish store besloten voor bactopur direct te gaan omdat het zo snel gaat en ik beter niet kan wachten op iets van hem dat met de post moet komen. Dus weer ververst en zou de tabletten erin doen, heb ik te weinig. 3 tabletten voor 150 liter, dan is er maar een heel klein laagje in me aquarium dat kan dus niet. Maandags ook nog de vissenwinkel hier in Arnhem dicht :stom:

Moortje lag ook al plat op de bodem en niet meer eten :'(In 6 weken zowat half me bestand dood. Begin toch te denken dat het eerste kleine visje niet dood is gegaan omdat hij klem zat maar ws. al ziek van bacterieen. Deze heb ik toen zonder goede quarantaine tijd door omstandigheden in het aquarium gedaan.

Moortje in een curver met de bactopur direct en dinsdag ochtend tabletten gehaald. Hadden nog 1 pakje :br:

Alles zit in het aquarium en zwemt en eet. Moortje is ook weer terug en begint ook mondjes maat wat te eten. Ik was ook een beetje huiverig voor de nieuwe kleine visjes of ze het zouden trekken. Tot nu toe zwemt de rest actief rond dus vingers chrossed...........

Net me NH3/4 en No2 gemeten maar nog geen verhoging dus dat is wel iets positiefs. Dat scheelt een hoop verversen en bijdoseren.

Foto s nieuwe kleintjes volgt nog.
 
Wat een narigheid toch. Ik hoop dat je er grip op gaat krijgen.
Hou ons op de hoogte, ik leef met je mee. Heel veel sterkte!
 
Ouch, wat jammer allemaal!
:(
Veel sterkte en succes met de strijd!
Ik duim voor jou en je visjes...
 
Wat een ellende inderdaad! Blij om te vernemen dat bactopur lijkt te helpen. Succes er mee en ook ik zal voor je duimen.
 
Update sluier lappenmand.

Het is nu 3 dagen bactopur direct en Moortje hing nog ellendig in zijn hoekje op de bodem. Me enigste beginners vis nog. Nu heeft deze altijd een stervende diva gedrag met medicatie, maar erg gerust ben ik er niet op.

Me dure gele ryukin was vanochtend ook lamlendig terwijl deze nog niets had vertoond. De ryukin heeft duidelijk moeite met adem halen en houd een kieuw gesloten en hangt veel voor me filter uitlaten.

Water waardens gemeten maar deze zijn goed. Heb toch maar 50% ververst en moortje en de ryukin leefde meteen op. Heb vanmiddag een paar keer gevoerd met vitamine toevoegingen erdoor en ze een middagje in een halve dosis bactopur laten zwemmen. Afstrijkjes gemaakt, zie wel wat meer parasieten maar niets ernstig en ook geen kieuwwormen dus het is toch wat anders in die kieuw.

Net toch maar weer bij gedoseerd. Zo sneu, maar ben bang dat het anders niet opgelost word. Moortje hangt inmiddels weer in zijn hoek op de bodem en de ryukin weer voor de spraybar........

Het valt me ontzettend mee dat me waterwaardes niet gaan oplopen. Hoewel ik nu natuurlijk een stuk minder sluiers heb......... Blijkbaar zijn me filters goed voorzien van benodigde bacterieen zeker gezien ik alles eruit heb gehaald. Bodem, plantjes eruit.

Me kleine nieuwelingen zwemmen gewoon actief in de medicatie rond dus ik heb goede hoop dat ze er blijkbaar goed tegen kunnen.
 
Om te janken Michelle... hopelijk kun je de sluiertjes die je nu nog hebt er doorheen trekken.
Ik heb het al eens gezegd maar toch nog een keer, heel veel sterkte.
 
Zeer jammer allemaal...
Hopelijk krijg je het snel onder controle.

Misschien een beetje een "domme" vraag maar heb je al eens geïnformeerd bij de waterleverancier of er toevallig geen werken zijn uitgevoerd aan de waterleidingen, of dat er misschien om één of andere reden iets veranderd is aan je kraanwater?
Ik besef dat dit een vrij onwaarschijnlijke optie is maar eens checken is snel gebeurd en je kan maar proberen om zoveel mogelijk potentiële oorzaken uit te sluiten...

Sterkte alleszins!
Hou moed!
Ik duim en hoop echt dat het tij snel keert voor jou en je visjes!
 
Doe je autopsies als je een dode vis hebt?

Nee dat kan ik niet. Als vis dood of ernstig ziek is staan de tranen in me ogen. Om hem in stukken te snijden om darmen en kieuwen te bekijken gaat mij echt niet lukken. Ik snap wel het doel ervan maar ben daar too much een watje voor. :'(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit zou jij moeten hebben. voor op de PC.
Komt bj Alexpress vandaan.
vergroot tot 1000x.
met verlichting er in.

Kost ong 15 dollar.
 

Bijlagen

  • 29620143_1774728815899208_7993817032808202240_n.jpg
    29620143_1774728815899208_7993817032808202240_n.jpg
    104 KB · Weergaven: 126
Laatst bewerkt door een moderator:
Update

Beetje zitten dubben want 7 dagen nu de bactopur direct. Volgens gebruiksaanwijzing klaar na 7 dagen als vissen genezen zijn. Lekker handig want hoe weet je dit. Ik behandel liever altijd wat meer dagen om zeker te zijn dat de bacterieen uitgeroeid zijn maar ik heb nu de 2 kleintjes erbij zwemmen en wil die geen overkill anti biotica geven. Zie dat ontlasting van ze wat witte slierten oplevert. Ik zie wel dat de parasieten wat aan het vermeerderen zijn dus moet keuze maken.

Vanochtend dus maar 90% ververst en uvc filter met kool erin. Morgen aan de slag met weer stand verhogen want dat is nu zonde als kool erin zit. Heb nog wat wonder flesjes staan en kijken of ze opknappen en icm uvc de parasieten aantallen weer terug lopen.

Alles zwemt en eet hoewel de gele ryukin nog niet echt geheel goed ademt maar als ik logisch denk zal er wellicht iets zijn beschadigd in de kieuwen en zal ook moeten genezen en dat zal tijd nodig hebben.

Me waterwaardens zijn steeds goed geweest maar heb dan ook wel ververst tussendoor dus ook dit moet ik nu gaan meten en kijken wat er is gebeurd met de benodigde bacterieen. Ik heb vaak meteen NO2 hoger tijdens een kuur maar dit keer dus niet.

Nog wel een erg positief bij komend puntje. Na een week geen lichten aan tijdens de kuur ben ik van een heleboel algen af. Mooi opgeruimd. Alleen de kleine stugge plukjes nog wat maar toch heel wat minder.

Nu maar duimen dat de ellende weg is en blijft. Ik weet uit ervaring van een wenrot geval dat het zo maar een maand later weer kan komen opzetten.
 
Maar weer eens een update van het sluier huis. De nieuwe zwart oranje sluiertje is inmiddels ook overleden. De rest van wat ik nog over heb deed het afgelopen weken weer goed. Lekker een paar dagen naar zee geweest tijdens de hitte periode en verleden week begon de ellende weer.

Moortje onder de costia en vinrot. Heel zijn mooie staart rafelig. Grote gaten erin. Balen. Weer apart en alparex kuur en zit nu nog in de trichosal voor de vinrot. Zijn zware kuren maar ik moet toch wat met dat beest. Hij eet en zwemt wel gewoon dus ik hoop dat hij van het weekend uit de medicatie kan.

Vanacht hoorde ik een hoop geplons en was er aan uit gegaan dat het paaien was. Vanochtend lag me mooie ryukin op zijn rug. @#€& duidelijk zwemblaas probleem of eieren die er niet uit kunnen. Dus nog een hospitaal erbij. Zit op laag water met zout. Heb voor het geval eieren nog hand spanning gedaan maar geen ei te bespeuren. Laat hem een paar dagen zo der voer op laag water en dan aanzien of hij weer recht komt te zwemmen.

Al met al dus weer een hoop geklooi en werk met verversen.

De oranje nieuweling doet het erg goed en groeit gestaag. Heeft ook ruimte genoeg met 3 vissen in aquarium . Erg leeg gezicht in het grote sluier huis.

Ik ben een paar dagen bij familie geweest in noord Holland en zijn naar de toekan lfs geweest. Wat een mooie viss en daar. Heb nog een mooie jumbo slak op de kop getikt. Foto van hem gaat nog niet ligt in me planten.

Omdat ik telkens bealgde planten heb heb ik een tijd geleden wat manden vijverplanten gekocht in de hoop dat deze beter blijven. Janus de slak is er dol op denk ik.

Moortje met flarden staart in zijn hospitaal bak.

AF745778-51B7-49C1-B4A6-454BF31D915F.jpeg


Ryukin op de rug in zijn hospitaalbak.

973DCB9D-AD53-47EF-B9A6-13B4EB52BA66.jpeg


07B041CF-4D0D-4785-8169-3BFAE0F9F927.jpeg


Collega s die toe kijken.
 

Terug
Bovenaan