Wat is er nieuw

Stelling van 26-1-2020:Wordt onze hobby onbetaalbaar?

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Ja, dat is natuurlijk wat anders, maar omgerekend zijn er kosten voor wegenbelasting, benzine, onderhoud, en velen betalen dat zelf. Ik rijd geen auto trouwens.

BigSmoke

Well-known member
AquaForum Donateur
Erelid
Lid geworden
4 november 2003
Een hobby is tweeledig noodzakelijk, enerzijds houdt dat de dokter langer buiten en anderzijds spek je de economie.
Alleen de hobby's van de laatste tijd tonen aan dat werken niet meer moe maakt, er wodrtt wat afgerend, gefietst, gefisnisst en meer van die zweet veroorzakende hobby's, je hebt er geen moer aan, het kost je een rib uit je lijf en ik kan er nog steeds niet de lol van inzien...Heb lang genoeg hard genoeg gewerkt om dat gezwoeg in mijn vrije tijd niet nodig te hebben. doet m,ij maar een bakkie met vissies en zo....!

John.

Well-known member
Lid geworden
4 oktober 2012
Helemaal mee eens bigsmoke, krijg er een big smile van!
Mijn werk is ondanks Corona gewoon zeer druk, vaak is er weinig tijd voor pauze en een praatje, daarna thuis komen en dan gaan hardlopen echt niet.
Ik ga kijken naar de vissen en voer geven.
Hobby wordt steeds duurder?, voor mij niet, alleen maar waardevoller.

Groetjes John.

Eco Creations

Well-known member
Lid geworden
23 maart 2018
Leeftijd
32
Een hobby is tweeledig noodzakelijk, enerzijds houdt dat de dokter langer buiten en anderzijds spek je de economie.
Alleen de hobby's van de laatste tijd tonen aan dat werken niet meer moe maakt, er wodrtt wat afgerend, gefietst, gefisnisst en meer van die zweet veroorzakende hobby's, je hebt er geen moer aan, het kost je een rib uit je lijf en ik kan er nog steeds niet de lol van inzien...Heb lang genoeg hard genoeg gewerkt om dat gezwoeg in mijn vrije tijd niet nodig te hebben. doet m,ij maar een bakkie met vissies en zo....!

Ik begrijp goed wat je zegt. Zelfs al was ik een van die 'zweters' die na zijn werk nog graag een stuk ging hardlopen. Momenteel kan ik het niet meer i.v.m. rugklachten. Die had ik al langer door mijn bijbaan in het IKEA magazijn. Back on topic: hardlopen was voor mij een manier om even af te schakelen, lekker de natuur in en mijn hoofd leeg maken. Misschien dat het ook afhangt van wat voor soort beroep je hebt. Ik kan me voorstellen dat wanneer je een baan hebt waarbij je juist fysiek veel inspanning moet leveren, je niet staat te springen om daarna nog een rondje te gaan hardlopen.
Bij mijn werk (docent VO) moet ik juist constant inspelen op situaties in het klaslokaal, reageren op unieke reacties van pubers en daarnaast proberen kennis over te dragen. Kortom, aan het einde van de dag ben ik dood moe in mijn hoofd en is er niets zo lekker als even stoom afblazen door te gaan hardlopen. Nu dit niet meer gaat, ga ik vooral wandelen. Helaas niet zo intensief als hardlopen, maar wel veel minder belastend.

Met mijn aquarium bezig zijn is ook heerlijk, maar daarmee heb ik niet hetzelfde gevoel nadat ik was gaan hardlopen, dit laatste was beter voor de rust.

Bovenaan