Oh zie nou pas wat het is, op mijn telefoon leek het een garnaaltje met een vreemde kleur.Ik schrik me toch elke keer weer een hoedje. ????
Bekijk bijlage 305209
Zo, dat had ik niet verwacht. Sorry voor het Hijacken van je topic 😉De superfish en de lido gaan allebei naar 29⁰. Heb de superfish gisteren een 1/3 ww gegeven, van 29 naar 28 maar vooral ff lekker door het water spuiten in de douchestand.
In de lido zit geen vis dus die laat ik gewoon lekker dampen, kijken hoe de planten reageren. Belgisch groen groeit opeens grilliger en met witte nerf. De grootbladige planten vinden het heerlijk zo te zien.
@Seabait heeft daar eerder al een filmpje van geplaatst.Heerlijk! Heb ooit live mogen zien hoe de garnaal het laatste gedeelte van zijn schil er af trok. Jammer dat ik toen niet snel genoeg was om het te filmen.
De temperatuur van mijn Juwel Rio 180 is nog niet boven de 26 graden gekomen. In huis is de temperatuur dit jaar ook nog niet boven de 26 graden geweest. Wij wonen onder een (klein beetje schuin) plat dak. Maar dat is bijzonder goed geïsoleerd."Ik ben eigenlijk wel benieuwd, wat is de temperatuur van jullie bakken?.."
Wow nice!! Heb zelf een heel oud houten huisje en daar is het precies even warm als buiten ?De temperatuur van mijn Juwel Rio 180 is nog niet boven de 26 graden gekomen. In huis is de temperatuur dit jaar ook nog niet boven de 26 graden geweest
Interessant! Dat is waarschijnlijk een voorbode voor mij. Ben nu blij dat ik wat meer snap van voeding en doseren. Welliswaar met een regulier merk. Omdat ik in het begin niets snapte van plantenvoeding had ik allemaal innerlijk verzet om het allemaal te willen begrijpen maar door het te doen komen de juiste vragen en antwoorden vanzelf.Dit liep een beetje de spuigaten uit en ben toen over gegaan op de poeders van AquariumBemesting.nl
Erg herkenbaar hoor. Ik gebruikte simpelweg Profito, later ben ik dat gaan aanvullen met los nitraat en fosfaat. En weer even later ben ik helemaal over gegaan op poeders. Ik moet zeggen dat ik vooraf enorm veel gelezen heb en alles dacht te begrijpen. Toen ik eenmaal begonnen was aan de poeders dacht ik na een paar weken al "oooh, is dit alles?!" Ik had enorme formules en moeilijke berekeningen verwacht maar dat valt echt enorm mee. Ik maak eens per maand een oplossing die ik daarna een maand lang volgens een schema toevoeg aan mijn aquarium. Het leuke is dat je op die manier zelf wat beter in de hand hebt wat je nu precies toevoegt aan je bakje maar verwacht geen super ingewikkelde toestanden.Ben nu nog niet toe aan het idee van zelf voeding mixen (lees: ik heb nog genoeg profito😁) maar dat zal niet te lang duren of ik zal er ook aan moeten geloven. Jouw bak en werkwijze blijft een inspiratie dus ik zal me maar alvast wat gaan inlezen op het onderwerp.
Dat jij jezelf gesterkt voelt door andere gebruikers die ook zo hoog zitten in hun dosering komt mij ook bekend voor. Ik zat na een tijdje op 4-5x de voorgeschreven dosering met heel veel twijfels. Toch leek het een verschil te maken ten op zichte van 1x de dosering en daar gaat het om. Voor dit soort gevallen zouden ze best een tweede lijn profito mogen uitbrengen die ze desnoods de Pro variant noemen. De oplossing zou dan 2x zo sterk mogen als in de normale profito zodat het verbruik wat lager uitkomt. De prijs hoeft van mij dan natuurlijk niet 2x zo hoog te worden.Geen idee @KevinMi hoe ons onderlinge verschil zo hoog is gekomen. Ik ben echt op de 'vraag' van de plant afgegaan, ik wil geen rare bladgroei zien, bleekheid of slapheid. De kleur moet goed zijn. De alg moet wegblijven . Ik voelde mij gesterkt door medegebruikers die ook hoog zitten. En met dit regime blijven mijn waterwaarden op een voor mij aanvaardbaar niveau.
En voor de complete update
De lido zojuist, net na de wekelijkse ww.
Voor dit soort gevallen zouden ze best een tweede lijn profito mogen uitbrengen die ze desnoods de Pro variant noemen. De oplossing zou dan 2x zo sterk mogen als in de normale profito zodat het verbruik wat lager uitkomt. De prijs hoeft van mij dan natuurlijk niet 2x zo hoog te worden.![]()
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.