F
F. Panther
Guest
Mooi filmpje weer hoor! 🙂
Ik ook !Albert.K zei:Gaaf hoor al die planten in je bak, echt een jungle. Hou ik wel van.
Ik voeg EasyCarbo toe in de eerste vijf dagen (10 ml/dag) na de waterwissel, samen met het EI schema met nitraat, fosfaat en sporen. Ik heb de indruk dat daarmee de CO2 daling na het verversen wordt opgevangen. Sinds ik dat doe heb ik iig helemaal nergens meer algen. Geen idee of de oorzaak bij de EasyCarbo toevoeging ligt, maar never change a winning team zeg maar.Mondeo zei:Co2 en carbo,merk je verschil in planten groei? Doet carbo net dat beetje extra,bedoel ik.
Crash Cowboy zei:Enige vraag nog: kan je delen van zo'n ledstrip afplakken, bijvoorbeeld met gaffer tape ? De leds worden niet heet, dat weet ik al, dus ik vermoed dat dat kan. Maar voor de zekerheid ?
Morgen meer foto's !
LED gaat sowieso maar een uur of drie per dag aan, het is alleen maar voor de sier. Ik geloof dat zo'n strip 50.000 branduren heeft, dus ik kan nog een jaar of 45 (snel getekend) vooruit !viny boy zei:Crash Cowboy zei:Enige vraag nog: kan je delen van zo'n ledstrip afplakken, bijvoorbeeld met gaffer tape ? De leds worden niet heet, dat weet ik al, dus ik vermoed dat dat kan. Maar voor de zekerheid ?
Morgen meer foto's !
Dat kan geen kwaad, je laat de strip ook best niet op volle sterkte branden, dit komt de levensduur ten goede 🙂
Ik laat het gewoon zo; als alles ge�nstalleerd is zoek ik een mooi kleurtje en dat brandt dan een paar uurtjes per dag, als de T5 overdag en 's avonds uit is en ik hier in de kamer zit. Als de lampjes worden uitgeschakeld en later weer aangaan is dat gewoon in dezelfde stand; ik dacht dat dat alleen met een controller zou lukken. Nu hoef ik alleen maar een timer te halen.Henko zei:De TC420 stel je eenmalig in, daarna hoef je niets meer te doen.
Het instellen doe je gewoon met de laptop waar je een schema aanmaakt en in de controller schiet.
Nou ... Nog een keer vijf tientjes. Mijn hoofdverlichting is 4 x T5, niet dimbaar. Maar: ik zal het onthouden !OrionPax zei:Dat kun je dus gewoon met die TC420 doen, is niet duur!
TonHageraats zei:Mooi gezicht zo, geeft toch meerwaarde in de ochtend, de rust periode en in de avond.
Haha normaal kan ik niet wachten tot het licht aan gaat, en nu niet tot het uit gaat !Mascha&Ivo zei:Mooi geworden!
Het lijkt me dat die niet veel gaan merken. Het is maar weinig licht, ongeveer vier uur per dag extra. Maar ik hou het in de gaten !Seabait zei:Mooi gedaan.
Ben wel nieuwsgierig hoe je planten eventueel gaan reageren.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.