Voorbereiding start Zeeaquarium

Heb je voor je filtratie ook al eens gekeken naar DyMiCo?

Dit 'vervangt' als het ware je eiwitafschuimer omdat je met een filterbak werkt (natuurlijke filtering).
Dit heeft als voordeel dat je goede stoffen/voeding/beestjes/plankton behoudt en dat het niet afgeschuimd wordt.
Dymico is zeker een mooi systeem alleen wel erg duur in de aanschaf en ik denk dat je normaal niet snel aan zo'n bedrag kom en zeker omdat er tegenwoordig aangeraden wordt om naast de Dymico ook een afschuimer te gebruiken voor de beluchting van de bak. De nieuwste versie heeft zelf speciaal een extra sump-vak zodat je gemakkelijker een afschuimer en andere apparatuur kunt plaatsen.

@Brem & @jessicapilon ik wil van alles het goede zodat ik zeker nergens faal of tekort kom in materiaal daarom ook een grote eiwitafschuimer deltec 1500i maar dat systeem is me idd wat teveel van het goed toch zeker in een start. Moest ik nu al 10 jaar een zee hebben.
Nu een kalk reactor zou ik wel nog overwegen met dat ik toch al een volledig co2 systeem liggen heb. Maar kunnen julliee vertellen hoeveel plaats ik moet voorzien voor de meest kalkreactors omdat ik maar 1 naast inloop en opvoer maar 1 algemeen vak zal hebben dan kijk in om zeker plaats te voorzien voor een kalkreactor ?

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Wellicht dat Bram je kan adviseren maar ik ben ten eerste niet technisch en heb geen kennis van zo n kalkreactor. Zelf werk ik er niet mee en voeg wekelijks met de hand alles toe.

@Brem & @jessicapilonMaar kunnen julliee vertellen hoeveel plaats ik moet voorzien voor de meest kalkreactors omdat ik maar 1 naast inloop en opvoer maar 1 algemeen vak zal hebben dan kijk in om zeker plaats te voorzien voor een kalkreactor ?

oei, de maten zijn wel wat verschillend. ik heb een reactor draaiende gehad van 10x10cm maar er zijn er ook van 20x20 en alles daartussen.
volgens mij heeft Deltec ook een reactor (maar was die wel kostbaar)

Neem ik beter een sump van 35 lang op 68 of zouden jullie eerder een 45 op 56 ? Dan kan in beginnen met de eindafwerking van mijn sump! ;)

• Like
Waarderingen: Brem
Vergeet je bubbletrap niet om te voorkomen dat de microbubbels uit je skimmer de opvoerpomp in gaan.

Anders zit je tegen zo’n bak Spa rood aan te kijken.

Vergeet je bubbletrap niet om te voorkomen dat de microbubbels uit je skimmer de opvoerpomp in gaan.

Anders zit je tegen zo’n bak Spa rood aan te kijken.
kan ik dit voorkomen door een smalle lange spons te nemen en een gleuf in te maken en op het laatste glas te schuiven? dan zouten de bellen moeten vastzitten en eventueel restvuil? bedankt voor je tip!

Dit is mijn aller laatste stap! dan dien ik het in om te maken bij de winkel dus als er nog iemand een goed idee heeft shoot!
Deltec vraagt 15-25 cm waterstand ik heb 22 voorzien is dat goed?
en de plaats voor mijn stek gaas en witte wat zal dus 25-22 = 3cm diepte hebben met een breedte van 8 cm om witte wat in te steken dat is ook goed?
:O
moet er miss bij hoe dik het buitenste glas moet zijn?

Bijlagen

Aqua(s)chat-room
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
  • TonHageraats:
    Anderkleurtje gebruikt :D
    Link
  • NicoleE:
    Ja ik zie wit op donkere achtergrond, en jij? Toch niet wit op wit?
    Link
  • TonHageraats:
    Ik zie jouw teksten als wit op wit, pas als ik selecteer kan ik het lezen.
    Link
  • NicoleE:
    Hmmm hoe zet ik dat terug naar standaard?
    Link
  • TonHageraats:
    Via settings, kleur aan klikken en het gummetje gebruiken.
    Link
  • NicoleE:
    Ik ga proberen, zoefkes... en bedankt!
    Link
  • NicoleE:
    Test test
    Link
  • TonHageraats:
    Prima zo :thumbs:
    Link
  • NicoleE:
    Dank je Ton
    Link
  • TonHageraats:
    Ik ga weer even wat doen. laters.
    Link
  • jessicapilon:
    Ja op de donkere ondergrond zag ik het wel goed :D :D
    Link
  • jessicapilon:
    avond allemaal
    Link
  • Link
  • jessicapilon:
    avond Stevy
    Link
  • Hoogheid:
    Een hele goede avond allemaal!
    :koffie:
    Link
  • jessicapilon:
    avond Hoogheid
    Link
  • Link
  • jessicapilon:
    Het is al wat aan het afkoelen gelukkig
    Link
  • Hoogheid:
    Ja, het begint eindelijk dragelijk te worden buiten. Wij hebben praktisch de hele dag volle zon in onze tuin, heerlijk maar vandaag wat warm. Dus ik heb de schaduw opgezocht onder een boom waar een koppeltje duiven een het bouwen is aan een veilig nestje vermoed ik. Het was een fijne dag vandaag.

Hoe zag jullie dag eruit vandaag?
    Link
  • jessicapilon:
    zoals elke dag zo ongeveer maar dan doen we alles een tandje langzamer met die warmte
    Link
  • jessicapilon:
    moge allemaal
    Link
  • jessicapilon:
    middag allemaal
    Link
  • jessicapilon:
    avond
    Link
  • DenDaFF:
    Hey, ben even niet actief geweest op het forum. Update ziet er goed uit! Paar puntjes die ik wel gemerkt heb hier: forum reageert hier opmerkelijk trager? Via smartphone krijg ik steeds (na enkele sec al) doorverwijzing naar reclame pagina. Nog mensen die dit hebben?
    Link
  • DenDaFF:
    verder, toppie ! :-)
    +1
    Link
    DenDaFF: verder, toppie ! :-) +1
    Bovenaan