Wat schaft de pot bij jullie vandaag?


Gisteren lekkere krieltjes met ui, radijsjes en feta uit de oven gehad. Tomaten salade met rucola ernaast voor wat extra groente. En natuurlijk een schaaltje vla toe!
 
  • Leuk
Waarderingen: Drup
Broodje Brie "gezond" met een salade erbij. Even geen zin in koken met die hitte.
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Gisteren pasta met tomatensaus en champignons.

Vandaag brood met soep. En ik heb rolmops in fritessaus.
 
  • Leuk
Waarderingen: TLS
Tartaartjes
1686865874517251130412.jpg
met yoghurt, raita.
 
Ken ik inderdaad maar had geen idee dat het mayo was 🤔
Nou ja officieel is het fritessaus. Mayo moet weer aan andere eisen voldoen.

Maar ik heb ze ook wel eens in België gekocht. Toen dacht ik dus ook dat het rolmops in mayo was.
Maar dat waren zure haringen in luikse saus. Die saus is dan ook redelijk zuur.

En dit alles komt allemaal door mijn moeder, die eigenlijk niet zo van zuur houd.
Maar heel lang gekeden in Breda een keer een rolmops in mayo had gegeten. En die vond ze heel erg lekker.
Maar ja, bijd die dan maar eens.
 
Ja met de warmte doen we hier niet moeilijk en wordt het friet en aardappels met rode bietjes.
 
Gisterenavond een broodje frikandelshoarma, vandaag waarschijnlijk een stoofpot aardappel-ui-spruitjes.

Voor de lunch zo witlofsalade met banaan en duizend eilandendressing.
 
Is dat het onderstaande want ik ken het niet.


Dat kende ik niet :)

Wij hebben een paar ontdooide frikandellen aan plakjes gesneden en met een ui en kruiden (peper, zout, gemalen komijn, paprikapoeder, knoflookpoeder) gebakken. Was heerlijk en smaakte absoluut naar shoarma :)

Wel met knoflooksaus natuurlijk.

Wij hebben eigenlijk altijd wel een doosje frikandellen in de vriezer liggen van de Makro. Goedkoop en makkelijk.
 
Nou ja officieel is het fritessaus. Mayo moet weer aan andere eisen voldoen.

Maar ik heb ze ook wel eens in België gekocht. Toen dacht ik dus ook dat het rolmops in mayo was.
Maar dat waren zure haringen in luikse saus. Die saus is dan ook redelijk zuur.

En dit alles komt allemaal door mijn moeder, die eigenlijk niet zo van zuur houd.
Maar heel lang gekeden in Breda een keer een rolmops in mayo had gegeten. En die vond ze heel erg lekker.
Maar ja, bijd die dan maar eens.
Ik ben zelf ook geen fan van rolmops (wie heeft die naam verzonnen!) en zure haring. Geef mij dan maar weer braadharing, of haring met bietjes en appel.
 
vanavond een ovenschotel prei/kerrie met extra groente In de vorm van een Mexicaanse groentemix.
 
Gisteren te laat thuis dus maar de vet pan aan
Genoten van patat en fricandel en als afsluiter een broodje kroket
Ijs toe
Nu restant spaghetti en vla toe
Smakelijk eten Allemaal
 
Die is spek tomaat en kaasfeta toch wel olie en de peper dat zout zal zo langzamerhand wel genoeg in me wezen.
1687039419633420319592.jpg
 
Degene die denkt dat ik vandaag de keuken inga om te koken die vergist zich en we gaan voor wat makkelijks zoals pizza en friet.
Beide een half uurtje in de zon leggen en we kunnen aan tafel:ROFLMAO:
 
Nou het wordt een warme dag lees ik net dus we gaan het makkelijk houden en zoeken wel iets uit wat in de magnetron snel klaar is. Voor de rest wordt er weer een macaronischotel gemaakt.
 

Terug
Bovenaan