Wat zijn jullie andere hobbies?


Ik heb er een nieuwe hobby bij! Muziek maken deed ik altijd al, vooral zingen, en in mijn werk maak ik vaak muziek met cliënten. Maar ik ben momenteel veel bezig met ukulele spelen. Het begon met mijn kleine zwarte Makala Dolphin, ooit gekocht voor mijn alter ego “Badu de Bosheks”, om in die rol liedjes met kinderen te zingen. Toen vond ik mijn Leho Fish, die ik al eens ergens op het forum heb laten zien. Nu had ik een sopraan en een concert ukulele, maar een tenor ukulele vond ik ook leuk. Ik had voor een optreden op het werk een electrisch-akoestische nodig, en liep tegen de 8-snarige Baton Rouge Sun aan, voor zo’n zacht prijsje dat ik ‘m niet kon laten liggen. Inmiddels heb ik 3 verschillende tenor ukuleles. Iedere avond na het werk ga ik even lekker oefenen: Ierse liedjes met de Baton Rouge, oude muziek met de Moon Bird, klassiek met de Hawaiian Koa en van alles met de Martin omdat-ie zo lekker speelt. De Makala voor strumming en de Fish voor van alles wat ik ook op het werk speel. Redelijk uit de hand gelopen dus, maar ik hoop binnenkort wat liedjes voor mijn kleinzoons ( 5 stuks inmiddels!)op te nemen😀
IMG_4099.jpeg
 
Onze andere hobby is het verzorgen van max, een brits korthaar silver tabby van inmiddels 7 maanden oud.Een hele relaxte kater met veel inteligentie.
Max komt van een cattery en is dus met stamboom, niet dat wij er iets mee willen maar het is een apart ras en zeer slim en eigenwijs.
 

Bijlagen

  • IMG_1100.JPG
    IMG_1100.JPG
    2.4 MB · Weergaven: 21
  • IMG_1100.JPG
    IMG_1100.JPG
    2.4 MB · Weergaven: 19
Dat klopt john hij snurkt immer op zijn rug.

@ nathalie 2 foto's van nog niet zo heel lang geleden, hij groeit met de dag en om dat gaande te houden mag hij pas volgende maand gecastereerd worden schijnt bij raskatten later te moeten gebeuren i.v.m.De groei.
 

Bijlagen

  • IMG_1049.JPG
    IMG_1049.JPG
    3.5 MB · Weergaven: 14
  • IMG_1075.JPG
    IMG_1075.JPG
    1.8 MB · Weergaven: 14
Orchidee Sarcochilus fitzgeraldii in bloei. De bloemen zijn ongeveer 2,5 cm groot.

IMG_5535.jpeg



Niet alle orchideeën lijken dit jaar/seizoen te gaan bloeien. Hier en daar is het ‘trial and error’. Meestal betekent dat wachten op volgend jaar.
 
Laatst bewerkt:
Nou, dat neemt wel een paar maandjes in beslag als je dagelijks een uurtje of twee eraan werkt.

Maar dat komt ook omdat ik het www afstruin op zoek naar foto's.
Als dan blijkt dat op een paaltje nog een zwart bolletje zit, ik noem maar wat hoor, maak ik dat er ook op.

Zo zag ik dat de kapitein van de Queen Mary 2, zoals het schip heet, ooit als publiciteitsstunt op de bulbsteven heeft gestaan.

Capt

Dus staat die er bij mij ook op.
(Al moet je wel goed kijken. Het is schaal 1:700)
 

Mijn laatste project.

Mooi! We hebben de Queen Mary 2 in Cherbourg zien liggen in de haven, achter het aquarium/museum in de haven. Heel indrukwekkend als je er zo vlakbij kunt komen!
Helaas, ik woon ook te ver bij je vandaan...:):):engel:
Haha, ik heb mijn eigen Ben al hoor, al 32 jaar samen, dus helaas, nog een Ben erbij gaan we niet doen, zo verwarrend! ;)
 
No comment, alleen foto ;)
 

Bijlagen

  • IMG-20240210-WA0004.jpg
    IMG-20240210-WA0004.jpg
    129.5 KB · Weergaven: 17
  • IMG-20240311-WA0007.jpg
    IMG-20240311-WA0007.jpg
    93.5 KB · Weergaven: 17
  • IMG-20240219-WA0004.jpg
    IMG-20240219-WA0004.jpg
    61.5 KB · Weergaven: 16
  • IMG-20231024-WA0008.jpg
    IMG-20231024-WA0008.jpg
    98.9 KB · Weergaven: 16
En weer orchideeën in bloei, omdat het zoveel foto's zijn als thumbnails geplaatst.
Er bloeit regelmatig wat en dat maakt de hobby natuurlijk extra leuk.

De photo's van de Paphiopedilum zijn denk ik wel de moeite waard om aan te klikken omdat er veel detail te zien is.

Daar gaan we!

Phalaenopsis Jiaho’s Pink Girl x mannii black ‘Spider’
IMG_5607.jpg



Paphiopedilum lawrenceanum. Helaas met gekrulde bloembladeren links en rechts.
IMG_5630.jpg

IMG_5632.jpg

IMG_5633.jpg


En recent aangekocht, dus ik heb hem niet in bloei getrokken, de plant met de lange achternaam ;)
Rhyncattleanthe Shinfong Little Sun 'Young-Min Golden Boy'
IMG_5652.jpg
 
Ze geven toch geen stuifmeel af, hè? 🤧
Ik zal het ze eens vragen ;)
Er zijn zoveel families (bijna 900) en soorten (dik 25.000) dat ik geen flauw idee heb.

Ze zeggen van niet maar lijkt me sterk dat dit voor allemaal geldt
 
Alleen al het uitspreken van die moeilijke namen maakt me nerveus:DD:DD
Ach, daarom noem ik ze ook af en toe 'de plant met de lange achternaam'. Ik ken veel namen uit mijn hoofd maar sommige, dan kom ik niet heel ver.
 
Ik ben bijna afgestudeerd als goudsmid en nu bezig met mijn eindexamen. Daarvoor moet ik een miniatuur maken, vond wel leuk om even te delen hier. :)

Ik speel graag piano dus ben ik een piano in het zilver aan het maken.. nog niet klaar dus let niet op onafgewerkte stukjes 🙈 moet ook nog hoogglans gepolijst worden allemaal op het eind. Goudkleurige plaat zit ook nog los
 

Bijlagen

  • 6D27CF10-ACD9-4569-90A6-E491B8A21180.jpeg
    6D27CF10-ACD9-4569-90A6-E491B8A21180.jpeg
    1.3 MB · Weergaven: 20
We hebben in middels vier kleinkinderen. De eerste drie waren al door mij geportretteerd toen ze een maand of negen waren. Dus nummer vier was aan de beurt. Opa heeft z'n best gedaan zoals ook op foto vier te zien.
IMG_20240427_112953.jpgIMG_20240427_113046.jpgIMG_20240427_113138.jpg

IMG_20240426_102525.jpg
 

Terug
Bovenaan