Giebeltje
Well-known member
Ik heb er een nieuwe hobby bij! Muziek maken deed ik altijd al, vooral zingen, en in mijn werk maak ik vaak muziek met cliënten. Maar ik ben momenteel veel bezig met ukulele spelen. Het begon met mijn kleine zwarte Makala Dolphin, ooit gekocht voor mijn alter ego “Badu de Bosheks”, om in die rol liedjes met kinderen te zingen. Toen vond ik mijn Leho Fish, die ik al eens ergens op het forum heb laten zien. Nu had ik een sopraan en een concert ukulele, maar een tenor ukulele vond ik ook leuk. Ik had voor een optreden op het werk een electrisch-akoestische nodig, en liep tegen de 8-snarige Baton Rouge Sun aan, voor zo’n zacht prijsje dat ik ‘m niet kon laten liggen. Inmiddels heb ik 3 verschillende tenor ukuleles. Iedere avond na het werk ga ik even lekker oefenen: Ierse liedjes met de Baton Rouge, oude muziek met de Moon Bird, klassiek met de Hawaiian Koa en van alles met de Martin omdat-ie zo lekker speelt. De Makala voor strumming en de Fish voor van alles wat ik ook op het werk speel. Redelijk uit de hand gelopen dus, maar ik hoop binnenkort wat liedjes voor mijn kleinzoons ( 5 stuks inmiddels!)op te nemen😀