Wat is er nieuw

Wat zijn jullie andere hobbies?

@Fozzy Een beetje andere camerahoek en het is net een echte.

Laatst bewerkt:
Mijn laatste creatie "Arktika".
Een Russische atoomijsbreker met omgerekend 160.000 pk.
De mijne heeft een elektromotortje en batterijen.🙂

Bijlagen

• IMG_20240819_154337734.jpg
    IMG_20240819_154337734.jpg
    4 MB · Weergaven: 35
  • IMG_20240819_154350059.jpg
    IMG_20240819_154350059.jpg
    3.9 MB · Weergaven: 31
  • IMG_20240819_154536076_HDR.jpg
    IMG_20240819_154536076_HDR.jpg
    685.4 KB · Weergaven: 30
  • IMG_20240819_154407686.jpg
    IMG_20240819_154407686.jpg
    3.5 MB · Weergaven: 30
  • IMG_20240819_154735472.jpg
    IMG_20240819_154735472.jpg
    318.7 KB · Weergaven: 32
En die is klaar. Als laatste nog spiegels eraan gezet en wat metal decals op tank en zitje. Voor het formaat een pen ernaast (van de andere hobby)…. De volgende wordt denk ik een Ducati. Maar dan wel met detail up onderdelen. Metalen onderdelen voor meer natuur getrouw bouwen.
IMG_6608.jpeg
IMG_6610.jpeg
IMG_6611.jpeg
IMG_6612.jpeg
IMG_6615.jpeg

En die is klaar. Als laatste nog spiegels eraan gezet en wat metal decals op tank en zitje. Voor het formaat een pen ernaast (van de andere hobby)…. De volgende wordt denk ik een Ducati. Maar dan wel met detail up onderdelen. Metalen onderdelen voor meer natuur getrouw bouwen.Bekijk bijlage 378961Bekijk bijlage 378962Bekijk bijlage 378963Bekijk bijlage 378964Bekijk bijlage 378965
Wat maakt dat spuiten een verschil in eindresultaat. Erg mooi geworden.

Wat maakt dat spuiten een verschil in eindresultaat. Erg mooi geworden.
Moet nog leren meer geduld te hebben en het drogen vd verf tijd gunnen. Dan wordt het nog strakker.

Mooi gedaan Albert en daar zitten heel wat uurtjes in denk ik.

Niet meer?
Valt me reuze mee.

Ja dat valt me mee met het lijmen en verven/spuiten erbij.

Omdat ik behoor tot de categorie oudere edoch mogelijk nog bruikbare bejaarden heb je veel om terug te kijken in je leven. Zo hou ik ook van oude apparaten zoals een pick-up, we draaien graag onze LP's, maar ik heb ook een verzameling minidiscs, minidisc spelers, minidisc recorders in desk vorm maar de meeste in walkman uitvoering. Deze zijn gek genoeg veel minder bekend bij jongeren hoewel ze veel later op de markt kwamen. Veel van die dingen kreeg ik vaak niet spelend zodat er gerepareerd moest worden. Dat gefriemel vind ik leuk. De laatste tijd heb ik me druk gemaakt met bandrecorders, Eerst een Akai DS 4000B. Die nu prima draait. Toen vond ik in de kringloop een Philips N 4407. Maar er bleek zoveel te missen en niet meer verkrijgbaar voor een apparaat uit 1970 of vaak ook stuk dat ik de moed hier moest opgeven en het apparaat achteruit heb gezet. Maar toen kwam geluk, we vonden een Aristona AR 9137 die ook niet meer deed, ik kocht het ding voor 5 euro. Ik wist, Aristona was een sub merk van Philips en had mogelijk gelijke onderdelen. Dat apparaat is mijn donor geworden voor de achteruit gezette Philips die inmiddels weer draait en er prachtig uitziet na de renovatie.

PXL_20240831_114528862.jpg
PXL_20240831_114942656.jpg

Aangezien jarig was afgelopen weekend kreeg ik een paar kadobonnen van een bekende webwinkel (B). Die gelijk benut voor mn volgende project. Deze wordt wel gebouwd met een andere voorvork (met metalen onderdelen) en misschien nog wel meer zaken om het nog realistischer te maken.
Een Ducati Pangiale S, schaal 1:12.
IMG_3052.jpeg

Aangezien jarig was afgelopen weekend kreeg ik een paar kadobonnen van een bekende webwinkel (B). Die gelijk benut voor mn volgende project. Deze wordt wel gebouwd met een andere voorvork (met metalen onderdelen) en misschien nog wel meer zaken om het nog realistischer te maken.
Een Ducati Pangiale S, schaal 1:12.
Bekijk bijlage 379662
Mooi hoor!

Gisteren eindelijk de bestelde extra onderdelen binnen met een paar potjes verf erbij.
Deze onderdelen zijn deels van metaal om het model realistischer na te bouwen.

IMG_6762.jpeg

Door diverse prive gebeurtenissen ff geen zin hierin, maar ben zojuist toch maar ff een uurtje bezig geweest met plakken en spuiten.

IMG_6807.jpeg

Ik heb veel hobbies ... mensen vragen me wel eens af hoe ik aan al die tijd kom.

Maar ik heb 26 slangen in 5 verschillende 'soorten'. Tot corona kweete ik er ook mee, maar daar ben ik mee gestopt.
Ik heb 90 vogelspinnen. Ik heb een van mijn slaapkamers ingericht is spinnenkamer en die verwarm ik apart.
Ik speel in 2 competities tafeltennis.
Ik speel mahjong recreanten competitie.
Ik golf recreatief maar vooral focus op zomer omdat winter vroeg donker is.
Ik speel recreatief Piano (ben geen wiebi maar vind het leuk nieuwe klassieke nummers te leren, vooral beethoven)

Daarnaast ben ik voorzitter van de europese slangenvereniging, voorzitter van de mahjongvereniging, penningmeester bij de tafeltennisvereniging.
En dan werk ik 5 dagen per week 🙂. 1 dag thuis, 4 dagen op kantoor.

@GarField heb je nog wel tijd om te werken met al die beesten, brrr slangen en spinnen…

4uur verder. Plakken airbrushen. Drogen en weer afplakken en weer airbrushen en drogen en daarna alles in elkaar passen en dan lijmen. Motorgedeelte met uitlaten en dempers zijn grotendeels klaar. Morgenmiddag misschien weer even door.
Met Panel Line Accent Color nog wat details en delen accentueren.

IMG_6812.jpeg
IMG_6813.jpeg
IMG_6814.jpeg
IMG_6815.jpeg

Laatst bewerkt:
@GarField heb je nog wel tijd om te werken met al die beesten, brrr slangen en spinnen…
Ja joh, wat moet ik anders met al die tijd. Hele avonden op de bank hangen verveelt ook snel.

Inmiddels weer behoorlijk wat uren verder. Motor en achterwielophanging deels klaar. Voetsteunen etc vast moeten zetten met schroefjes van ca 2 tot 4mm lengte. Aanpakken met pincet en vastschroeven met een mini schroevendraaier met magnetische punt (wordt bij elk model meegeleverd). Voorvering ook deels in elkaar gezet. Het ‘glimmende deel’ is metaal. Ziet er veel realistischer uit zo.

IMG_6852.jpeg
IMG_6853.jpeg
IMG_6854.jpeg
IMG_6855.jpeg

Wat een werk Albert. Goed bezig.

Hier nog een orchidee in bloei, de een na laatste dit jaar vermoed ik.
Deze verkleurt naar geel, hier staat deze kruising om bekend.

De kleur waar hij mee start vind ik niet zo spannend. Dat geel vind ik dan wel weer mooi.

IMG_6588.jpg

Mooie bloem Nicole en ik zag toevallig bij AH ook mooie in de bloei staan vandaag.

Pr
Wat een werk Albert. Goed bezig.

Hier nog een orchidee in bloei, de een na laatste dit jaar vermoed ik.
Deze verkleurt naar geel, hier staat deze kruising om bekend.

De kleur waar hij mee start vind ik niet zo spannend. Dat geel vind ik dan wel weer mooi.

Bekijk bijlage 381111
Prachtig dat gestippelde patroon in het hart vd bloem.

Vandaag eindelijk weer de zin om bezig te gaan. Paar uur bezig geweest met achterwiel en -steun (Italin Red gespoten) Ducati kleur. En de voorremschijven uitgeboord gespoten en paar kleine (1mm) chromen ‘nagels’ met een pincet aangebracht. Nog wel ff wat bijstippen met zwarte verf. Maar eerst een dag of wat laten drogen.
IMG_6908.jpeg
IMG_6905.jpeg
IMG_6907.jpeg

Bijlagen

• IMG_6906.jpeg
    IMG_6906.jpeg
    3.3 MB · Weergaven: 11
Vandaag eindelijk weer de zin om bezig te gaan. Paar uur bezig geweest met achterwiel en -steun (Italin Red gespoten) Ducati kleur. En de voorremschijven uitgeboord gespoten en paar kleine (1mm) chromen ‘nagels’ met een pincet aangebracht. Nog wel ff wat bijstippen met zwarte verf. Maar eerst een dag of wat laten drogen.Bekijk bijlage 381499Bekijk bijlage 381500Bekijk bijlage 381502
Mijn hemel, wat een gepriegel zeg. Petje af.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan