Wat is er nieuw

We gaan groter! (100 x 40 x 50) door Shortysfishies

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shortysfishies
  • Startdatum Startdatum
Hoera.

De plantjes zijn er.

y_LT7coMJ2hNMoNZlshjZBJin5rZfU-Z.jpeg

Zoals gewoonlijk weer perfect geleverd door APO

y_LT7coMJ2hNMoNZlshjZBJin5rZfU-Z.jpeg

Drijven nu even los in de bak. Anders zou het erg duur kattengras worden ;-).
Zometeen komen de hulptroepen om ze op hun plekkie te zetten.

Het begin is er in ieder geval al, ben benieuwd wat je er van gaat maken.

HwfCaKbx7tXyfcPJOBmZaQYWzn_KLNsE.jpeg

Een eerste opzet is gemaakt. We hebben rekening gehouden met de plaatsen waar het hout komt te staan (waar nu de schuilholletjes staan), vandaar dat het nog wat kaal oogt. Maar het is de bedoeling dat ik nog wat voorgrondplantjes koop zodra het hout erin zit. De Anubis zweeft nu nog in de pot, maar die wordt, zodra het hout niet meer drijft, daarop/in gebonden.

HwfCaKbx7tXyfcPJOBmZaQYWzn_KLNsE.jpeg

De Lotusknol is ook geplant. Met een kleibolletje. Ik ben benieuwd wat die gaat doen.

Ik ben eigenlijk al best tevreden, waar het nu dus op wachten is: HET HOUT! :juggle:

Ziet er goed uit hoor. Het hout zal het zeker mooi afmaken.

Ja ziet er zeker al leuk uit hoor.

Dank je wel! Ben zelf ook al aardig tevreden.

De Lotus zou nog wat naar voren mogen, maar ik moet weer wachten op iemand die dat ff doet. En dan dat verrekte hout he hahaha. Wordt zo onderhand een obsessie....

---u3MSiwhAvPTXCL0WhGYkpLAY1xnm4.jpeg

Wat een verschil kan een camera maken! :foto: Deze is genomen met mijn Nikon, die van de vorige post met m'n iPhone.

Deze kleuren zijn iets realistischer!

Ziet er leuk uit zo. Zou de Lotus als je die toch laat verplaatsen ook wat uit het midden halen. De Anubias ook alvast uit het potje halen, zodat het steenwol eraf is. Desnoods tijdelijk aan het linker holletje vastmaken, zodat de Anubias niet door de bak heen gaat dwarrelen.

Dit gaat een fijne bak worden. Goed bezig.

Dank je wel voor jullie complimenten en tips.

Het is onvoorstelbaar, maar ik zie gewoon al groeiende planten! Vanavond volgt de foto, tis nu nog te licht.

wKlcfC9koS8IeQjAKqcV_zU0H3_TGO_2.jpeg

Hier de beloofde foto. Uit een iets andere hoek, maar het resultaat is hetzelfde.

We hebben vandaag het water van de ZINKEN teil, waarin het hout nu al een week drijft, ververst met heet water. Nu zagen we duidelijk luchtbelletjes uit het hout komen. Moet in mijn ogen een goed teken zijn. De teil staat nu in de volle zon, dus wordt het water, met de verwachte warmte, ook weer warm. Dit is toch alleen maar goed? De stukken hout liggen volledig onder water, met twee stoeptegels naar beneden duwend.

Ik hoop stiekem dat ik het einde komende week toch wel kan plaatsen in mijn aquarium.....

Ziet er super uit,goed bezig!
Heb je een foto van het hout? kan soms echt maanden duren dat inwateren hoor.

Op de eerste pagina en op de tweede staat een foto met het hout. Het is gekocht als zijnde Mangrovehout, maar begin er ernstig aan te twijfelen.

Wat ik zo zie op je foto's lijkt me wel mangrovehout. Is erg hard en duurt flinke tijd om in te wateren. Lekker in de teil laten staan en af en toe het water verversen.

Nou ja. Ik ga maar eens kijken hoeveel geduld ik heb....... haha

Er zit al een nieuw blad aan de Lotus en ook de rest groeit gestaag. Van de week ga ik weer, of misschien zelfs vandaag, weer de sponsen van de Rekord 600 uitknijpen in de nieuwe bak en dan de appelslakken overzetten. Leeft er toch wat in de bak....

1z45MS71HEwj3XvfQQhIo6KTQLQ9RXdL.jpeg

Weer een overzichtje. Ben best tevreden!

Leuk, frisse bak zo 🙂

Dank je wel! Ik vind hem zelf ook wel vrolijk. En dan mijn knalrode Sherry barbelen erin, dat wordt vast een mooi contrast.

Zekers, mooie bak zo al.
Vind je gemengde bodem ook leuk staan.

Ja dat is ook een verrassing voor mij, dat die bodem zo grappig is. Dank je wel voor jullie reacties!

Er komen nog wel wat planten bij, maar dat kan pas als het hout er in staat.

Inderdaad. En dan nog twijelen aan bepaalde dingen haha.

Wil graag een harem Caca's, maar nu zag ik ook Corydoras Aeneus, die zijn toch ook wel heel leuk.

Het jammere is dat ik afhankelijk ben van anderen, zodat ik niet alles kan veranderen wanneer ik da wil of ineens een ingeving krijg. Maar komt goed. Even vooruit plannen.....

Ja in deze periode veranderen vaak je keuzes wat betreft het visbestand.

In ieder geval fijn dat jij de handjes/steun krijgt om deze mooie hobby uit te voeren.

Ja dat zeker!! En het voordeel is wel dat ik alles enorm goed overdenk voor ik iets (laat) doe👎, dus heel veel zal er niet veranderd hoeven worden. Dat moet ik bij alles, dus ook bij dit haha.

Ik ga voorlopig voor dit bestand:

25/30 Sherry Barbelen. Heb er zelf nu ongeveer 20, maar wil wat vers bloed in de groep brengen, aangezien ze gejongd hebben.

1 Ancistrus (die ik al heb). H��l misschien een vrouwtje erbij, maar weet dat nog niet zeker.

En dan wil ik dus graag een Harem Apistogramma Cacatouides.

Is denk ik wel een leuke blikvanger in deze bak.

Tips zijn welkom.

Flink gevorderd sinds de laatste keer dat ik gekeken heb. Ziet er al erg gaaf uit hoor!

Dank je wel! Het groeit heerlijk door allemaal!
lsyHZ-afp8e1UYpZdlBKjZLSOniA7aPB.jpeg

Kan iemand mij vertellen wat dit is: Ja, alg. Maar welke? En wat moet ik er aan doen? De belletjes zijn 's morgens niet zo duidelijk aanwezig dan nu. Dus dat heeft waarschijnlijk met licht te maken. Het is alleen op dat blad.

Dit vind ik gewoon een gezellige plant. De Mayaca f. Door ons gedoopt tot conifeer ;-)

De Lotus heeft ook al een nieuw blaadje!

Ik heb besloten geen Apisto's te nemen. De barbelen zijn zo gezellig druk in de bak en ik ben bang dat die Apisto's dat zullen verstoren. Ik houd het voorlopig bij 25 Sherry barbelen en 1 ancistrus.

Dan is het nu tijd voor foto`s en een glaasje sherry...

Haha. Komt spoedig

Ik snap even iets niet meer.

Ik heb gisteren windows 10 gedownload. Ik heb mijn foto's in mijnalbum.nl geplaatst. Normaal druk je op de rechter muisknop en kan je eigenschappen kiezen. Die optie is er nu niet meer, nu weet ik niet meer hoe ik foto's moet plaatsen! ;(

Edit: Even kijken of dit lukt!

eUuJndIdZu5JOIhHZnBhHGHQnw-KLtHF.jpeg

Dit is het totaaltje. Zoals je ziet groeien te planten heel mooi, de Lotus maakt al een vierde blad! De vissen zitten er in. Ik heb anderhalve emmer uit mijn Rekord 600 nog in de Rio gedaan en ook de sponsen uitgeknepen.

De rechterkant. We hebben even het hout uit de Rekord in de Rio gelegd, anders heeft de Ancistrus niks te knagen. De kokoshut gaat nog weg, of naar achteren, of helemaal uit de bak, dat beslis ik pas als het eigenlijke hout geplaatst wordt.

De linkerkant. In die halve (nep)stronk ligt Hugo de Ancistrus nu graag.

Zoals ik al aangaf blijft het voorlopig bij dit bestand. Om nu nog meer actie in de bak te krijgen lijkt me niet verstandig.

Mooi hoor..
Denk dat je er verstandig aan doet om het eerst even goed te laten draaien voordat je er nog wat anders in doet.
Heb je nog andere idee�n dan Apistogramma?
Mikrogeophagus altispinosus is ook erg mooi hoor...

Je hebt een aardige start gemaakt met dit aquarium. Je zal zien dat als de Amazone zwaardplant gaat groeien dat die veel te groot gaat worden. Ze kunnen dan met gemak een draagtasje vullen. Een Cryptocorine balansea is misschien een mooi alternatief daar.
De Altospinosa is een mooie vis voor je aquarium maar ook de Discrossus filamentosa komt hier erg mooi tot zijn recht. Is ook niet zo duur , wel heel mooi.
En een mooi stuk kienhout met een holle ruimte is wat mij betreft ook mooier dan een nepkokosnoot. Dat stuk hout wat er naast ligt oogt ook veel natuurlijker. Zet dat stuk maar eens verticaal naast een mooie lichtgroene plant. Een beetje javamos erop en laat het dan maar groeien.

Succes met je aquarium en hobbygroet,
Jos Hut

Hoi Jos,

Er liggen buiten in een teil twee grote stukken echt hout in te wateren. Dit zijn slechts tijdelijke oplossingen.
O4F8zX1hMeyBTPjdjE5QDF1syv1F1fZN.jpeg

Zo komt het hout uiteindelijk te liggen. Ja die kokosnoot gaat weg haha.

Dat de planten groot worden ben ik me van bewust, maar ik houd van een groen geheel. En javamos en een Anubis komt ook nog op het hout.

De vissen die je noemt zijn ook er mooi. Ik ga nu eerst genieten van mijn vrolijke barbelen en als het hout ooit in de bak ligt, kijk ik verder.

Hoi MS Felix,

De vissen die je noemt zijn ook erg mooi. Maar ik heb even geen haast. Eerst dit maar eens even de kans geven te groeien en te bloeien. EN dan dat verrekte hout nog he haha. Dat ligt al zo lang (vind ik) in te wateren......... Heb het nu tot de herfstvakantie gegeven. Das nog 12 weken. Als het dan niet zinkt, zinkt het nooit.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan