Wat is er nieuw

We gaan groter! (100 x 40 x 50) door Shortysfishies

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shortysfishies
  • Startdatum Startdatum
_bwQvcFfCIKITcHRUKodBoYDdBSlTiwG.jpeg

Die halve kokosnoot mag dan oerlelijk zijn, naja hij ligt wat te veel in het zicht, maar Hugo de Ancistrus vindt hem geweldig! Vanmorgen was ik hem kwijt, en ineens ligt hij me zo aan te kijken haha.

_bwQvcFfCIKITcHRUKodBoYDdBSlTiwG.jpeg

Hij heeft waarschijnlijk vannacht de Lotus wel wat omhoog gewerkt. Is dat een probleem? Ik kan hem namelijk zo 1 2 3 niet zelf weer terugplanten.......

Wat zijn Sherry barbelen toch leuke vissen! Ze hebben het duidelijk naar hun zin in een meter water. Een groep van 25 maakt het tot een zeer levendige bak. Ben blij dat ik er verder niks bij doe. Moest ik even kwijt.

Ancistrus Hugo zit nog steeds in de 'iglo'.

Dank je! Tis een fotomodel ;-)

Pracht foto van "Hugo" :thumbs:
De lotus hoeft niet zo diep te zitten dus niets aan doen, prima zo!

Dank je wel!

Oh, fijn dat die Lotus goed zit. Ik was al bang dat die zo dood zou gaan of zo haha..

Ik hoop alleen wel dat Hugo nog uit die "iglo" kan komen, maar volgens mij is hij zich al een weg uit het ding aan het banen, onderdoor gravend. Maf beest.

Als je de kokosnoot niet mooi vindt, misschien is een klein boekenkistje een optie voor Hugo...

Cidaan zei:
Als je de kokosnoot niet mooi vindt, misschien is een klein boekenkistje een optie voor Hugo...

Whaaa 😀 :thumbs:

Hij krijgt straks twee mega stukken hout tot zijn beschikking. Ik weet dan nog niet wat ik met die kokosnoot ga doen. Offcieel had ik die aangeschaft omdat ik er Apisto's in wilde doen, maar heb besloten dat niet te doen. Denk ook niet dat dat goed zou gaan, nu Hugo besloten heeft dat die kokosnoot voor hem ook leuk is. Had ik namelijk niet verwacht haha. Misschien dan maar een vrouwtje voor Hugo?

Als de Lotus maar met de wortels in de grond zit is het goed, Hugo vind zich wel een weg hoor...

Ik gooi, voor het licht uit gaat, er nog wat van die Welsh chips in, misschien lokt dat hem uit de tent haha.

Als je het rechter stuk kienhout splijt kan je het tegen je binnenfilter aan stapelen.. Is dat lelijke ding ook uit het zicht en komen de mooie grillige vormen van je hout goed tot hun recht. Met een beetje geluk heeft jouw Hugo daar gelijk een hol onder. Zo'n doodslkistje met een skelet erin dat omhoog komt dmv een bellenbaan kan altijd nog. Die rommel wordt nog steeds verkocht.

Hobbygroet,
Jos Hut

Dank je wel! Hugo is een clown eerste klas.

Jos, nee er komt niet van die ongein in mijn bak haha. Ik wil het zo natuurlijk mogelijk laten. Als eenmaal de grote blokken hout in de bak liggen, denk ik dat het filterhuis al niet heel veel meer opvalt. Ik zou zo graag willen dat dat inwateren wat sneller ging haha.

Wat een leuke foto van Hugo!!

Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt met mijn Ancistrus dame; een schuilhol aangeschaft, omdat ik eventueel een koppel Apistogramma's wilde gaan houden. Dat vond ze gelijk helemaal geweldig, terwijl ze naar haar speciale L-nummer schuilhol nauwelijks omkijkt. Het was al heel snel haar plekje geworden (al zit ze er niet vaak in, ze ligt er meestal bovenop). Op basis hiervan heb ik ook besloten om geen Apisto's te gaan houden.
Maar als je al zo'n leuke vis hebt, is dat eigenlijk ook helemaal niet zo erg 😉.

Marlonneke, dat is helemaal waar! Het enige wat ik nu nog eventueel toevoeg is een vrouwtje voor Hugo. Maar ben er nog niet helemaal uit of dat verstandig is.

Ik ben ook heel benieuwd wat hij gaat doen als het hout er eenmaal inligt.

Ik kan me heel goed voorstellen, dat je er nog eentje bij wilt. Het is alleen zo lastig om te zien of je een vrouwtje of een mannetje hebt als je ze in de winkel koopt. Je leest ook veel dat je bij een koppel veel jonge visjes krijgt, die je moeilijk kunt verkopen, omdat marktplaats er vol mee staat. Van de andere kant sprak ik laatst iemand, die een deal had met een aquariumwinkel, waar hij alle jonge vissen aan verkocht. Als je zoiets kunt regelen, is het natuurlijk geen probleem.

Ik was er vandaag toevallig nog en hij had er 3 zitten. Helaas nog te klein om te zien wat het was.
Ik ben ook nog niet zeker hoor, of ik het doe. Deze LFS doet in elk geval niet moeilijk met vis of slakken aannemen.

5NvGUIyi0PR_w8Q9LHfp7ZIZF810cumz.jpeg

Maar weer even een totaaltje. De bak doet het geweldig, en ook de vissen zijn zeer actief.

Het Mexicaans Eikenblad groeit de pan uit!

Fraai zo!
Ja dat eikenblad groeit als de tierelier. Kan je ook laten drijven.

Dank je wel!

Ik denk toch dat ik het binnenkort wat ga indammen... Anders krijgen de planten ook minder licht. Kan ik nog wat van dat Eikenblad in de Bettabak stoppen.

Gaaf hoor! Mooie groei en idd een ontzettend gave foto van hugo

Dank je wel allemaal! Ben er zelf ook erg blij mee.

RFyd8_zEsGaRKqlpsTI3odfol3q8U90l.jpeg

Weer even een foto updateje. Ik heb al wat planten teruggesnoeid, en nu ziet het er weer iets mooier uit. Heb wel wat last van alg, maar nog niet zo erg dat ik me er mateloos aan stoor.

Het is nu nog steeds wachten op het hout, dat nog moet zinken.

tDREyDc6ypHwYZNO-H2vaXZaAqgnj6Hl.jpeg

Hier de Lotus. Groeit gestaag, niet zo hard als in de Betta bak. Maar in deze bak zitten meer drijfplanten. Ook heb ik wat last van alg, en heb de hoeveelheid uren dat de lampen branden al teruggebracht.

Ook zwemmen er sinds anderhalve week 7 Corydoras Albino in. Gaat hartstikke goed en brengen een mooi kleur contrast. Bij thuiskomt bleek dat 1 Corydoras maar 1 oogje heeft. Het is wel de dikste en bijna actiefste van het stel dus ik neem aan dat hij er geen last van heeft.

Gaat goed met de bakken zo te zien :thumbs: , nog wel jammer van dat hout 😡

Ik vervloek dat hout onderhand haha. Het drijft nog net zo hard als de eerste dag dat het te water ging. Ik ga er binnenkort maar een paar gaten in boren of zo, misschien dat dat helpt.

Maar inderdaad, met de bakken verder gaat het top!

Ik bind soms onder het hout met visdraad een steen zodat het op de bodem blijft en zo kan het rustig inwateren.

Ze liggen nu al ruim 6 weken in een teil in de tuin, met twee stoeptegels er bovenop. Maar nog drijft het. Ik ga van de week een aantal gaten erin boren, maar daar heb ik natuurlijk wel even hulp bij nodig haha.

7Omz7KcK4IbTXb0EpYsRjncYKq208O1A.jpeg

Hier 1 van de 7 Albino Corydoras. Ik vond ze eerst niet mooi, maar nu ze in mijn eigen bak zwemmen vind ik ze geweldig! Ik twijfel eraan om er nog 3 bij te nemen, dat maakt het totaal op 10. Kapitein 1 oog doet het ook super.

hn1eNLRuSGauJRdVqz-TY32o6-D64uI2.jpeg

Ben even aan het 'shoppen' geweest in de bak van wat op mijn kantoor staat.
5 Kleine appelslakjes.

Wat vervelend zeg dat dat hout maar niet wilt zinken. Bakje ziet er nu ook al heel leuk uit, hout zou het helemaal afmaken.
Geduld wordt beloond! 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan