Wat is er nieuw

We gaan groter! (100 x 40 x 50) door Shortysfishies

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shortysfishies
  • Startdatum Startdatum
Ja, ik ben verder eigenlijk ook best wel trots op mijn bak hihi. Idd jammer van het hout.

En ik moet twee tot drie planten vervangen. Ik ga ze er in elk geval vast uithalen, maar wacht waarschijnlijk met nieuwe tot het hout er ligt. Kan ik beter inschatten wat er in moet.
Mayaca Fluvitalis is van onderen kaal en van boven zit het onder de alg. Snap er niks van. De rest van de planten doen het goed. Heb ze allemaal voorzien van kleibolletjes. Ik ga het Mexicaans Eigenblad er ook uithalen, wordt gek van hoe hard dat groeit! De Lotus krijgt daardoor te weinig licht.

Ik weet het ook niet. Ik heb er een kleibol bijgedaan en ook krijgt de bak regelmatig Profito. Naja, misschien gewoon pech hebben.

Hier weer een totaaltje van de bak. Vrijdag wat planten eruit gehaald, die het niet hebben gered. Ook het Mexicaans eigenblad en een hoop drijfplanten.

mItLmpJZVE8f24mPyBNUcDc6U3ipO0Dj.jpeg

Onder het stuk hout rechts, zit een enorm gat, dat tot onder het filterhuis loopt. Ik denk dat de Ancistrus daar meer van weet. De Bleheri rechts staat daardoor niet meer in de grond. Ik ga die plant splitsen en die komt nu achterin. Er gaat daar nog wat weg. Die plantjes die daar nog staan (ben ff de naam vergeten)
Ik wil daar een deeltje van in de Betta bak zetten.

Hier zit, links achterin, de eenogige Corydoras. Doet het hartstikke goed!

Hugo is niet uit dit ding te slaan ;-). Soms wil er wel eens een Corydoras per ongeluk inzwemmen, maar die zwiept hij er ook snel weer uit!

P_n_3VCqLFVEiY_TgolW5P9SC7X8Sxqb.jpeg

Dit is 1 van de twee mannelijke Ancistrussen van mijn moeder. Leven al jaren samen in haar bak en dat gaat prima. Hier geniet 1 van een stuk bloemkool. Vond het wel een gave foto. Meestal schieten ze weg als je bij de bak komt, nu toevallig niet.

Je bak is mooi geworden zeg.
Die foto van de ancistrus is erg leuk.

Dank je wel! Ik ben zo benieuwd naar het complete eindresultaat, met het hout!
Ik ga de Cory's uitbreiden naar 10, dat kan wel toch?

Mooie bak geworden.
Ja, je kan nog wel wat cory's erbij doen hoor.

Os0gPjhxbVN-1sp_T8yfca5nBGl4MkJ7.jpeg

We hebben vandaag, mijn moeder heeft geholpen, weer wat in de bak 'gerommeld'. Wat plantjes eruit, zoveel mogelijk kroos, en ook het gat gedicht, dat Hugo had gemaakt. De Bleheri die voor het filterhuis staat hebben we gesplitst en 1 deel achterin gezet om daar het gat op te vullen wat er kwam doordat we het Mexicaans Eikenblad hebben verwijderd.

Twee van de zeven Albino's aan het uitbuiken na de Rode Muggenlarven.

M'n Eenoogje. Hij, maar ik denk zij, doet het geweldig!

We hebben nog bij het hout gekeken, maar ik word er moedeloos van. Wil nog niet zakken. We hadden de boor al in de aanslag, maar de accu was leeg whahaha. Weer een blonde actie!

ki9GPNvVN9QXvvO-TWcAXZ8zHUdy_Mw9.jpeg

De bak vandaag. 5 Nieuwe Corydoras Albino erbij. Er zitten nu 12 witte spookjes in mijn bak. Mooi gezicht.

ki9GPNvVN9QXvvO-TWcAXZ8zHUdy_Mw9.jpeg

Hugo kijkt het allemaal maar eens goed aan. Komt ook uit zijn holletje en eet dan gezellig mee.

Dank je wel. Ik ben er zelf ook best erg tevreden mee. Zit soms wel een half uur naar alle visjes te turen.

Nu hopelijk nog snel het hout te kunnen toevoegen en ik ben helemaal blij! Dan kan ik er wat mos op binden en nog eventueel wat plantjes erbij.

Ik ben er klaar mee.

Met het hout.

Ik ga straks naar de LFS om een ander stuk. En dan alleen voor de linker kant. Het stuk wat rechts ligt, laat ik liggen.

Hopelijk hebben ze iets wat ik mooi vind. EN ZINKT!

Ik ben vanmiddag naar de LFS geweest. Heb lang staan puzzelen wat ik wilde. Ik wilde zo graag hout dat de hoogte ingaat, maar dan kwam ik weer bij hetzelfde soort als wat ik dus nu al maanden aan het inwateren ben. Nu heb ik Mopani hout en heb van drie stukken een grot achtig iets gemaakt. Daarop de Anubis kunnen maken en ik ben best tevreden. Helaas niet zo hoog als ik zou willen, maar het staat leuk.

Ook heb ik een Cryptocoryne beckettii gekocht en die kon ik tot een plant of 8 stekken. De drie grootste staan nu in de grote bak en de kleintjes heb ik gebruikt om een veldje te maken in de Bettabak.

Ook had ik ooit bij de LFS een Lotus besteld en die was eindelijk binnen. Maar zonder knol, wel wortels. Kreeg twee kleine stekjes (naja ik vond ze niet eens klein) voor de prijs van 1. Ik heb er dus 1 in deze bak en de andere in de Betta bak gezet. Moet eerlijk zeggen dat ik betwijfel of ze het gaan doen, maar we zien het wel.

Ik kan nu zeggen dat deze bak af is. Ik vind hem zelf eigenlijk best erg mooi. Foto's volgen. Er is nu nog te veel reflectie.

nENikjBmGjZDqJlus9bFhNOpH4QGbEuX.jpeg

Een totaalbeeld van de bak.

De linkerkant.

De rechterkant.

Ziet er mooi uit en mooie foto`s ook.
Als het mijn stuk hout zou zijn bond ik er een steen aan vast of wat dan ook. Maar zinken zou die. Dat moet toch niet zo moeilijk zijn? Natuurlijk wel zo dat je er niets van ziet. Je wilde er zoal mos op binden, dus daarmee kun je dingen wegmoffelen die niet zichtbaar behoren te zijn. Toch...

Dat hout blijft alleen beneden met twee (!) Stoeptegels erop! Ik kan met geen mogelijkheid die verstoppen in een aquarium haha

PNjtPkxL62J2cSVePI2rzK7-nTdZHvEE.jpeg

Even weer een totaaltje.

Wat ik niet had verwacht is dat de nieuwe Lotus, waar geen knol aanzit, toch aanslaat. Zit een nieuw blaadje aan!

PNjtPkxL62J2cSVePI2rzK7-nTdZHvEE.jpeg

Corydoras zorgt voor Photobomb.

En Sherry heeft geen Stip, is vuiltje op het raam haha.

_lamR6rZCr6hq3Vr3XXb0nHOgZXV1V_Y.jpeg

De bak draait nog geweldig en alles groeit en bloeit. Corydoras zijn druk bezig met paringsdansjes, helaas nog geen eitjes gezien. Maar het is wel een mooi gezicht.

oINRe-pTayCJlUQLs41cwYCrw739xWLY.jpeg

Weer een weekje verder.

Vanmiddag maar weer een berg drijfplantjes uitgeschept.

De Echinodorus Vesuvius is ook weg. Die kwam bovendrijven en volgens mij waren de wortels verrot. Ik gaat daar maar een paar Crypto's neerzetten of zo.

Verder een gezellige boel al zeg ik het zelf.

Ja, de drijfplantjes kan je wekelijks uitvissen, verder is het een mooie bak geworden mooi met die planten aan de achterkant.

Dank je wel! Ja, ik vind die grote achtergrondplanten ook geweldig. De Sheryrbarbelen vinden het ook erg leuk en gaan er steeds tussendoor.

Nu voor nog wat dus. Rechts staat ook een rode stengel, waar ik de naam van kwijt ben, en die doet het ook voor geen meter. Ook daar maar een paar Crypto's denk ik. Verder laat ik de natuur zijn werk doen. Lekker vol, daar houd ik van.

Heel mooi geworden!
Fijne beplante bak. Zullen je vissen graag in wonen.

Ze zien er gezond uit en vormen een leuk, druk stel allemaal. En Hugo heeft vandaag maar weer de boel omgeploegd. Nooit een saai moment met dat beest haha

q0x_emr5so_PTlBEWa-yNckd2D6x6rBi.jpeg

Hij heeft weer wat bergjes gemaakt.... wortels blootgelegd, en nu z'n eigen weer verschanst in de Iglo, die hij nu aan het leegmaaien is haha

Net dat ondeugende kopje voor het gat!
Bak staat er mooi bij Shorty!

Dank je wel allemaal. Ik doe m'n best......

Binnenkort nog wat Crypto's bestellen. Dat bestellen is geen probleem, alleen iemand vinden die ze er even in gaat zetten haha. Komt goed. Er volgen vast weer foto's.

Hij zit er gewoon nog steeds in. Verwacht dat hij 's nachts aan de scharrel gaat, maar overdag is hij nu vooral terug te vinden in zijn Iglo.

Hugo zou architect moeten worden. Of interieur designer.....

6f7x5tXwgrwQ1XdEnXmZ-NQ9LVQVfOOx.jpeg

Hij heeft een gat gegraven onder de iglo. Een nieuwe in- en uitgang.

Ik vind dit een mooie slak. Zou het echt een poelslak zijn?
6f7x5tXwgrwQ1XdEnXmZ-NQ9LVQVfOOx.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan