zee aquarium van jan fokke


0,5 ml per dan lager kreeg ik mijn dosserpomp niet.
 
Ok, dan weet je nu hoeveel je moet doseren om de waarden stabiel te houden. Om de waarde te laten zakken zou ik nu gewoon de dosering helemaal stopzetten en dan 2x per week de kh meten om te zien wanneer hij op het juiste niveau zit.
 
ja klopt nu eens zien hoe ik heb uit kan zetten een kanaal
 
Hij dossert nog steeds 0,5 ml per dag en vandaag de kh gemeten en die is al gezakt naar 10 dus gaat zo de goede kant op
 
Dat gaat zeker de goede kant op Jan.
 
ja klopt nu alleen mijn osmose apparaat weer aan de praat zien te krijgen
 
Ja ik las het net al. Wat een gedoe ook met die techniek soms. Nou ja komt vast wel weer goed met de hulp van de handige Harry s hier.
 
Ja ik las het net al. Wat een gedoe ook met die techniek soms. Nou ja komt vast wel weer goed met de hulp van de handige Harry s hier.
haha ja klopt en anders sluit ik het gewoon weer aan zoals het altijd heeft gezeten en het gewoon werkte. Maar werdt gezecht dat er beter een relay tussen kon.
 
Ik heb ook alles zonder toeters en bellen verder hoor want ik heb daar ook geen verstand van. Stekker erin en eruit en de boel draait.
 
Ik heb ook alles zonder toeters en bellen verder hoor want ik heb daar ook geen verstand van. Stekker erin en eruit en de boel draait.
haha ja maar als je al paar keer natte voeten heb ghad dan ga je andere oplossingen zoeken
 
Ja dat heb ik 1x gehad en heb nu naast de ton of emmer zo n watermelder liggen op de grond en die let heel goed op. Maar ja het beste is om het niet te vergeten natuurlijk.
 
Ja dat heb ik 1x gehad en heb nu naast de ton of emmer zo n watermelder liggen op de grond en die let heel goed op. Maar ja het beste is om het niet te vergeten natuurlijk.
haha oke ja
 
Ik heb de jerrycan in een grote teil staan zodat ik wat speling heb. Daarnaast set ik de wekker op mijn mobiel.
 
Zo dus.

20210505_130547.jpg
 
Ik heb de jerrycan in een grote teil staan zodat ik wat speling heb. Daarnaast set ik de wekker op mijn mobiel.
Hier geen grote teil, wel wekkers.
Maar met 120-200L/U hoef je ook niet zo lang te wachten :p
 
Ziet er leuk uit en heb je nog last van flap of ander gespuis?
 
Ziet er leuk uit en heb je nog last van flap of ander gespuis?
Flap is helemaal weg, alleen wat ganze voetjes. en nu proberen mijn fosfaat naar beneden te halen die was een beetje te ver door geschoten dus hem van de doseer af gehaald
 
O ja Ganzevoetjes heb ik er ook vrij veel in hoor. Maar ja die kunnen geen kwaad en zijn wel grappig.
 
Heb je onder het slangetje nog iets van een verzwaring zitten ?
Ik ben er mee gestopt vroeger op deze manier , door drukverschillen op de waterleiding (hier zit aardig wat op bij ons) sprong dat slangetje wel eens uit .
Ik doe het slangetje altijd in een PVC buisje 12mm , dat houd het recht .
 
Op advies van Laurensz gebruik ik nu Reef Fuel en moet zeggen dat dit goed spul is.
 
Heb je onder het slangetje nog iets van een verzwaring zitten ?
Ik ben er mee gestopt vroeger op deze manier , door drukverschillen op de waterleiding (hier zit aardig wat op bij ons) sprong dat slangetje wel eens uit .
Ik doe het slangetje altijd in een PVC buisje 12mm , dat houd het recht .

Er zit een boosterpomp voor dus de druk is er ook wel, ik heb ook al een keer gehad dat de slang eruit lag. Ik let er goed op dat de slang goed ver in de jerrycan zit.
 
Mooi Jan en met schone ramen is het helemaal super ;)
 
Ziet er prima uit Jan, welke 2 zijn de nieuwe?
 

Terug
Bovenaan