Naast het wierenfilter is dit ook een belangrijk onderdeel van de van Ommen methode.Ik denk wel datdat kan werken.. doordat je een enorme zuurstofarme zone hebt, zou dif weleens enorm denitrificerend kunnen werkem
Naast het wierenfilter is dit ook een belangrijk onderdeel van de van Ommen methode.Ik denk wel datdat kan werken.. doordat je een enorme zuurstofarme zone hebt, zou dif weleens enorm denitrificerend kunnen werkem
Als het wat tegenvalt kan je altijd wat meer water wisselen.Naast het wierenfilter is dit ook een belangrijk onderdeel van de van Ommen methode.
Ik heb de ervaring dat een bodem vrij snel vies wordt en daarom mik ik er vaak om de 2-3 maanden een nieuwe bodem in maar ja ik heb een kleine bak dus dan heb je weinig grind nodig. Volgens mij zijn er meer met zeewater die regelmatig de bodem eruit gooien.Als het wat tegenvalt kan je altijd wat meer water wisselen.
Heb wel het idee dat een dikke bodem een hoop doet.
Denk dat ik daarom te arm draai maar dat weet ik nog niet helemaal zeker.
Dat klopt maar het gaat natuurlijk om het verhaal wat het met de waardes doet.Ik heb de ervaring dat een bodem vrij snel vies wordt en daarom mik ik er vaak om de 2-3 maanden een nieuwe bodem in maar ja ik heb een kleine bak dus dan heb je weinig grind nodig. Volgens mij zijn er meer met zeewater die regelmatig de bodem eruit gooien.
Bodem wisselen gaat zeker niet mijn intentie zijn of ik moet zien dat er tekort bufferend vermogen is. Maar dan nog kom je met supplementen een heel eind.Ik heb de ervaring dat een bodem vrij snel vies wordt en daarom mik ik er vaak om de 2-3 maanden een nieuwe bodem in maar ja ik heb een kleine bak dus dan heb je weinig grind nodig. Volgens mij zijn er meer met zeewater die regelmatig de bodem eruit gooien.
Dat vind ik een interessant gedeelte bij het van Ommen systeem. Bij de bakken met een overloop wil je zoveel mogelijk stroming zodat het vuil niet kan bezinken en in beweging blijft en zo de overloop in gaan zodat het door mechanische filtering en de afschuimer verwijderd kan worden.Bodem reinig ik met onderhoud als dat nodig is, maar dat duurt wel even denk ik.
Als de bodem verder geen invloed heeft op je waardes is dat natuurlijk geen probleem en heb je vaak een mooie witte bodem.Ja ik snap het Ed maar de bodem wordt hier snel vies en soms met wat groene aanslag en daarom gooi ik er dan nieuwe in. Het is een kleine bak en ruimte rond het steen voor bv een zeester die de bodem reinigt heb ik niet. Alleen wat zandslakken maar ja die maken weinig verschil.
Ik wil graag een mooie "witte" bodem maar ja dat witte gaat er snel af.
Ziet er goed uit al ben ik niet zo technisch 🤣🤣. Maar je bent goed bezig en ben heel benieuwd naar het eindresultaat straksVandaag weer een heerlijke stap kunnen maken.
Nieuwe magneten doen perfect hun werk en houden de stromingspompen probleemloos op hun plek. Rechterkant:
Bekijk bijlage 376350
Bekijk bijlage 376351
Ook de linkerkant is nu volledig ingebouwd:
Bekijk bijlage 376352
Bekijk bijlage 376356
Steunen voor de verlichting erin gelijmd:
Bekijk bijlage 376353
Bekijk bijlage 376354
En de kunststof strip waar ik de aquawind aan ga bevestigen:
Bekijk bijlage 376355
Zoutwater aanmaakton is ook gereed:
Bekijk bijlage 376357
Bekijk bijlage 376358
Alleen de roosters er nog inmaken. Zaterdag begin ik met vullen 🥳, met een beetje geluk is hij zondag vol en kan het indraaien beginnen voor de 2.40.
Gr. Ed
Opvallende kleur ja want het zand hier is meestal echt wit.Een mooie kleur zand van aquaholland
Vertekend iets op de foto, maar ben het met je eens, zo op de foto lijkt hij qua kleur op de lichtere stenen.Hier kleurt die bodem wel weer lichter Ed.
Hele goeie keus als je het mij vraagt . Ik had dat ook en ik heb het ook bijgehouden na afbreken van de bak .Een mooie kleur zand van aquaholland. Past perfect bij de stenen. Al is dat in de bak vrijwel niet te zien 😅 (beetje mistig).
Dit vraagt om uitlegHet is zeer hoog paramagnetisch en heeft een hoog trillingsgehalte .
Soms doe ik dat , en soms mag je het zelf uitzoeken 😊Dit vraagt om uitleg
Als je bedoeld dat er magnetisch materiaal in de zakken met koraalzand zit is dat geen pluspunt ☺️.Soms doe ik dat , en soms mag je het zelf uitzoeken 😊
De kernwoorden heb ik verklapt
Als je bedoeld dat er magnetisch materiaal in de zakken met koraalzand zit is dat geen pluspunt ☺️.
En ja er zijn mensen geweest die met een magneet door het koraalzand zijn gegaan.
denk dat ik wat duidelijker ben en de mensen mij wel begrijpen wat betreft magnetisch materiaal. ☺️Nee , zo moet je het niet bekijken
Is dat spul dan van het merk Easy Toys🤣🤣Je zou eens je broekzak ermee moeten vullen en een dag mee rondlopen .
En wat aangetrokken word door een magneetje de bak. Wil je niet je ramen mee schoonmaken.Volgens mij moet je met zo n bodem dan uitkijken als je sieraden draagt die niet van edelmetaal zijn want voor je het weet schiet er een ring of neuspiercing de bodem in🤣😉
Voor mij een weet, voor jou een vraag 😉.Wie is toch telkens die man op sokken die in beeld verschijnt
Als ik dat toevoeg en er mee de kamer doorloop dat reageert de hele familie erg enthousiast🤣🤣Man dat ruikt behoorlijk
Tja het is wat ingewikkelder en gevoeliger dan zoet maar het hangt ook wel samen met de inhoud van de bak.Man man man, wat een hoop werk. Is dat normaal om een zeewateraquarium te beginnen?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.