1 meter regenwoud Albert V. (Fozzy)


Op zoek naar eten met vitamientjes..

9FDF3BA6-CD46-48AB-B921-D498834AF1FB.jpeg
 
Inderdaad mooi dat rood, dat lukt je in de huiskamer echt niet.
 
Flink lenig en zo n bak moet dan ook wel goed afgesloten zijn lijkt me.
John, de schuiframen zitten altijd goed dicht, en bovenzijde is ook van glas met daarin stukken vliegengaas voor de doorvoer vd sproeiers en waar de ventilatoren de warmte vd lampen de bak in blazen. Zo komt de temperatuur smorgens weer lekker snel richting 25 gradem.
 
Regenseizoen? Nee, even met de handsproeier wat vitamines enz. gesproeid over de planten en bodem omdat ze via het voedsel die bepoederd wordt niet voldoende binnen krijgen.
nu nemen ze het via de huid op.
een paar druppels van Multivitamines A,B, C en D3 gecombineerd met CA-MG in een 200ml water is genoeg.
F0996500-7711-4BA7-ADA4-3609B4D5517C.jpeg
 
Doe je dan datgene waar je anders de fruitvliegjes mee bepoedert in het water of gebruik je wat anders?
 
Doe je dan datgene waar je anders de fruitvliegjes mee bepoedert in het water of gebruik je wat anders?
Nee, ik gebruik druppes..deze 2, bewaar de flesjes in de koelkast.

 
Schitterend Albert. Die ene kikker die je nog had leek wel meer blauw te hebben of vergis ik me. Maar prachtige beestjes.
 
Schitterend Albert. Die ene kikker die je nog had leek wel meer blauw te hebben of vergis ik me. Maar prachtige beestjes.
Klopt Ed, dat is een ander soort, had er 2 van maar is helaas 1 van overleden. nu dus, als het goed is, een ander koppeltje erin. Al heb ik het mannetje nog niet horen ‘zoemen’.
 
Overzichtje, en er begint na ruim een jaar een Orchidee te bloeien lijkt het. Enige wat ik veranderd heb is minder frequent automatisch te sproeien, en 2 nieuwe 60mm ventilatoren bovenin hangen ipv de 40mm. Temperatuur gaat nu smorgens als de lampen aangaan veel sneller richting 25/27 graden en de luchtvochtigheid onder de 85%.
heb ook maar weer een nieuwe kweek fruitvliegen opgezet om steeds wat voorraad te hebben.
F74C18EF-37AD-4D7D-8283-DC66865B00B7.jpeg
D088FA9C-D427-44FB-AA8B-E3598DA0ACCD.jpeg
1201D2B3-6304-40AE-8C30-5F5CBFF7AF80.jpeg
 
Waarom ventilatoren bovenin dan Albert want het moet toch juist wat vochtig blijven?
John, overdag is de luchtvochtigheid tussen de 70/85%. Snachts rond de 100/110. En de warmte vd lampen blaast dan de bak in en de ruiten blijven vrij van condens Door de luchtverplaatsing.
 
Ik heb ooit een orchideeën kweker horen zeggen dat ze bloeien uit ellende. Misschien dan het verminderen van water geven helpt. Prachtige bak, mag je trots op zijn!
 
Heel mooi Albert, en wat hebben die kikkertjes toch een bijzondere tekening!
 

Terug
Bovenaan