1000l zout?


Heb de gele eruit geschept.. opvoer en schuimer uitgezet.. en hem in de sump gelaten.. met een kleine stromingspomp
 
Dat uitvangen viel dus mee maar nu heb je geen afschuimer meer die in werking is dus? Kan dat geen kwaad tijdens de opstart?
 
O ik had de indruk dat dit voor langere tijd was of in elk geval voor een aantal dagen. Nou ik hoop dat Mr Dokter snel bij zal trekken.
 
Goede keuze voor nu, hopelijk gaat het snel beter.
 
Als hij er een paar dagen in moe
Goede keuze voor nu, hopelijk gaat het snel beter.
Ja hoop het ook.. ik kom alleen een verwarmingselement tekort.. mijn juwel rio zal het even zondrr moeten doen een nachtje
 
Nou ja je kan altijd ze onder je kussen leggen want dan blijven ze wel lekker warm :p. Ik vermoed dat je aktie je niet van de algen zal verlossen jammer genoeg anders was het algenprobleem snel opgelost.
 
Nou ja je kan altijd ze onder je kussen leggen want dan blijven ze wel lekker warm :p. Ik vermoed dat je aktie je niet van de algen zal verlossen jammer genoeg anders was het algenprobleem snel opgelost.
Ik hoor me vrouw net vragen of we er geen stekken of quarantaine bak van kunnen maken.. briljant idee schat!
Als bak voller staat.. maak ik een stekkebakje van de rio
 
Kijk wat zou je zonder je vrouw toch moeten he (y). Beter een bak vol met leuke stekken dan een bak vol met algen heeft ze vast gedacht;)
 
5fb6a72c201a1-20201119_171851.jpg


In sump met eten
 
Gister voorzichtig geprobeerd het weer buh elkaar te zetten, helaas.. zelfde uitkomst..

Beestje zwemt nog lekker in de sump,

Gister een maatje ze laptop gefixt, en als presentje een echt chemisch groene stylo gekregen
5fb8c0fd4c641-20201121_082256.jpg
 
Dat is een mooie Stylo Fred. Maar balen van je dokter en wat ga je nu verder doen nu het weer misgaat? Mijn bak is te klein voor hem ;)
 
Mocht er echt geen andere opties zijn, dan zal ik vragen aan de verkoper of hij hem terug wil nemen, financieel geen idee hoe we dat doen, dat ik erop inleg is dan geen probleem..

Eigenlijk zou ik de scopas eruit willen halen, en die een week ergens opsluiten,maar krijg die echt niet te pakken
 
werk je met 1 netje ?
 
netjes er even in laten ? Geloof dat ook dat de kleur van de netjes nog verschil kunnen maken?
 
Ja sommige vissen vang je lastig en hij heeft de ruimte en met de hoogte kun je er slecht bij dus makkelijk zal het niet zijn.
 
Ik heb de blauwe er nu een uur of 4 inhangen.. die gele kan ik met me blote hand pakken.. maar zodra ik iets beweeg . Is scopas pleite..

Ik heb de gele dokter losgelaten, ze vrchten.. maar in de hoek laten ze hem met rust, dus op hoop van zege
 
Nou afwachten maar en inderdaad op hoop van zegen.
 
Vanochtend zwon de gele rustig door het hele bakje heen, toen werden de andere dokters wakker en toen was het herrie.
Het is lang niet zo extreem als vandeweek, dus her introductie heeft wel iets goed gedaan.. ik kijk het vandaag even aan, op hoop van zege, het moet een keer stoppen..
 
Ik ben blij dat die dokters van jouw niet mijn huisarts zijn ;)
 
Hihihi dat neon groene stukkie bovenop, geweldig! Ben je ook van plan om met veel kleuren te werken?
 
Ik ga ook overwegen om standaard een netje in de bak te hangen want dat geeft weer wat extra kleur :DD
 
Hihihi dat neon groene stukkie bovenop, geweldig! Ben je ook van plan om met veel kleuren te werken?
Dat is de bedoeling.. het is alleen koralen zijn IDIOOT duur, ik moet even kijken wat ik links of recht kan opsnorren..

Op de planning nu staan:
Groene plaat montipora
Rode plaat montipora
Groene en rode tak montipora
Groene hamertjes met blauwe tips
Acropora formosa blauw


Op se langere lijst nog geen idee.
Ik wil een groot stuk acropora hyacinthus hebben..
En ben gek van millepora's..

Eerst nog wat delen techniek hebben, en dan kan ik me 100% focussen op de inhoud..
 
Ja partikulier is het goedkoper want in de lfs betaal je je momenteel blauw.
 

Terug
Bovenaan