200x70x70 van tuinkabouter


Omdat @jessicapilon anders bezig blijft..
_DSC9490.jpg

_DSC9495.jpg

_DSC9517.jpg

Inmiddels een jaar geen echte foto's meer gemaakt en gedeeld, had ook wel zo zijn redenen.
Het schijnt dat ik afgelopen november een coronatje heb opgelopen en daar een flinke tik van heb gehad, het heeft me ongeveer een half jaar gekost om een werkweek door te komen zonder spierpijn te krijgen voor de vrijdag.
Dat doet wel wat met je energie en motivatie, neemt niet weg dat we in de tussentijd wel "ff" een acrylaat bioloog hebben geplaatst en verder zijn gegaan met de hobby en langzaam weer uit de dip komen.

Er zit nog eea in de planning naar aanleiding van een explosie groene algen afgelopen zomer.
Hierdoor heb ik uiteindelijk besloten (tegen mijn principes in) om met middeltjes te gaan werken, en dat is biogreen exit geworden van easylife, ik heb inmiddels de samenstelling achterhaald en de ingrediënten op internet gevonden.
Dit ga ik dan dus zelf maken en in een lage dosering als onderhoudsdosering toedienen (althans dat is het plan).
De ingrediënten zijn niet veel meer dan een anti oxidant en aloë-vera met wat water en een beetje kalium, maar mijn planten gaan er wel hard op en geven zo de algen minder kans.
De anti alg zal nog een eigen topic krijgen zodra ik er mee van start ga en er meet informatie over kan geven ;)
 
de bak ziet er allezins prachtig uit
De Thorychthis zijn en blijven prachtbeesten!
 
De bak en de vissen zien er prachtig uit.
 
blijft een plaatje om naar te zien hoor, sterkte met je gezondheid verder
 
Omdat @jessicapilon anders bezig blijft..
Kijk dit waardeer ik dan wel weer Wouter:thumbs:
Gelukkig ben je de corona weer een beetje te boven en dat zal geen leuke tijd zijn geweest. Je bak staat er mooi bij en ik vindt het jammer dat EasyLife de oude AlgueExit eruit heeft gehaald en nu alleen die bio versie heeft want daarin zit zover ik weet niet meer een echte algen bestrijder zoals in de oude.
 
Protalon 707 van Esha moet ook wel redelijk werken maar ik heb daar geen ervaring mee.
 
de bak ziet er allezins prachtig uit
De Thorychthis zijn en blijven prachtbeesten!
Dankje daarom heb ik ze ook ;)
De bak en de vissen zien er prachtig uit.
Dankje
blijft een plaatje om naar te zien hoor, sterkte met je gezondheid verder
Dankje, komt vanzelf goed.
Sinds afgelopen juni kan ik weer steeds meer en mezelf steeds zwaarder belasten gelukkig.
Kijk dit waardeer ik dan wel weer Wouter:thumbs:
Gelukkig ben je de corona weer een beetje te boven en dat zal geen leuke tijd zijn geweest. Je bak staat er mooi bij en ik vindt het jammer dat EasyLife de oude AlgueExit eruit heeft gehaald en nu alleen die bio versie heeft want daarin zit zover ik weet niet meer een echte algen bestrijder zoals in de oude.
Nee het word "officieel" niet meer verkocht in Nederland, de normale is nog wel te krijgen hoor.
Maar de bio werkt op basis van verdringing van de algen met plantengroei stimuleren.

Een echt bestrijdingmiddel heb ik wel geprobeerd in de vorm van flourish excel direct op de algen te spuiten.
Maar na een liter van die meuk erin gespoten te hebben had ik alleen maar problemen met troep op de bodem wat weer extra werk opleverde.
 
Omdat @jessicapilon anders bezig blijft..
Bekijk bijlage 366632
Bekijk bijlage 366633
Bekijk bijlage 366634
Inmiddels een jaar geen echte foto's meer gemaakt en gedeeld, had ook wel zo zijn redenen.
Het schijnt dat ik afgelopen november een coronatje heb opgelopen en daar een flinke tik van heb gehad, het heeft me ongeveer een half jaar gekost om een werkweek door te komen zonder spierpijn te krijgen voor de vrijdag.
Dat doet wel wat met je energie en motivatie, neemt niet weg dat we in de tussentijd wel "ff" een acrylaat bioloog hebben geplaatst en verder zijn gegaan met de hobby en langzaam weer uit de dip komen.

Er zit nog eea in de planning naar aanleiding van een explosie groene algen afgelopen zomer.
Hierdoor heb ik uiteindelijk besloten (tegen mijn principes in) om met middeltjes te gaan werken, en dat is biogreen exit geworden van easylife, ik heb inmiddels de samenstelling achterhaald en de ingrediënten op internet gevonden.
Dit ga ik dan dus zelf maken en in een lage dosering als onderhoudsdosering toedienen (althans dat is het plan).
De ingrediënten zijn niet veel meer dan een anti oxidant en aloë-vera met wat water en een beetje kalium, maar mijn planten gaan er wel hard op en geven zo de algen minder kans.
De anti alg zal nog een eigen topic krijgen zodra ik er mee van start ga en er meet informatie over kan geven ;)
Echt heel mooi! Ik vind het vooral erg knap dat je het zo groot kan laten lijken. Voor een 200cm liter lijkt het zelfs nog zo groot! Daar zou ik echt vol verwondering uren ik kunnen kijken 😀

Easylife staat wel bekend om zn natuurlijke middelen volgens mij. Zo zijn er nog meer middelen. De voogle van hun zijn bijvoorbeeld vooral lysosomen. Die ook totaal onschuldig zijn voor planten en andere dieren. Het zijn vooral ondersteunende ingrediënten waar ook geen resistentie voor kan worden opgebouwd maar wel goed kunnen helpen
 
Omdat @jessicapilon anders bezig blijft..
Bekijk bijlage 366632
Bekijk bijlage 366633
Bekijk bijlage 366634
Inmiddels een jaar geen echte foto's meer gemaakt en gedeeld, had ook wel zo zijn redenen.
Wouter, ik kom zojuist in dit topic. Je hebt een prachtige bak. Volkomen te te begrijpen dat je voor jezelf een stapje terug hebt gedaan om daarna weer sterker terug te komen
Het schijnt dat ik afgelopen november een coronatje heb opgelopen en daar een flinke tik van heb gehad, het heeft me ongeveer een half jaar gekost om een werkweek door te komen zonder spierpijn te krijgen voor de vrijdag.
Ik kan me hierbij heel goed een beeld vormen.
Dat doet wel wat met je energie en motivatie, neemt niet weg dat we in de tussentijd wel "ff" een acrylaat bioloog hebben geplaatst en verder zijn gegaan met de hobby en langzaam weer uit de dip komen.
Voor mij staat dit gelijk aan doorzettingsvermogen na een moeilijke periode.

Compliment, groot compliment.

Nooit opgeven, altijd in jezelf blijven geloven.
Zelfvertrouwen.
 
Laatst bewerkt:
Wat staat je bak er schitterend bij 😍.Veel beterschap en dat het herstel zich zo mag voortzetten. .
 
Volgens mij werkt/werkte easylife ook met salicylzuur en dat is het zuur dat de algen aanpakt. Die naam staat gewoon in de bijsluiter op de fles .
 
Echt heel mooi! Ik vind het vooral erg knap dat je het zo groot kan laten lijken. Voor een 200cm liter lijkt het zelfs nog zo groot! Daar zou ik echt vol verwondering uren ik kunnen kijken 😀

Easylife staat wel bekend om zn natuurlijke middelen volgens mij. Zo zijn er nog meer middelen. De voogle van hun zijn bijvoorbeeld vooral lysosomen. Die ook totaal onschuldig zijn voor planten en andere dieren. Het zijn vooral ondersteunende ingrediënten waar ook geen resistentie voor kan worden opgebouwd maar wel goed kunnen helpen
Easylife maakt zover ik weet alleen gebruik van natuurlijke middelen in de bio green exit.
De rest is gewoon synthetisch of antibiotica.
Wouter, ik kom zojuist in dit topic. Je hebt een prachtige bak. Volkomen te te begrijpen dat je voor jezelf een stapje terug hebt gedaan om daarna weer sterker terug te komen

Ik kan me hierbij heel goed een beeld vormen.

Voor mij staat dit gelijk aan doorzettingsvermogen na een moeilijke periode.

Compliment, groot compliment.

Nooit opgeven, altijd in jezelf blijven geloven.
Zelfvertrouwen.
Dankje, gaat goed komen.
Wat staat je bak er schitterend bij 😍.Veel beterschap en dat het herstel zich zo mag voortzetten. .
Dankje
Volgens mij werkt/werkte easylife ook met salicylzuur en dat is het zuur dat de algen aanpakt. Die naam staat gewoon in de bijsluiter op de fles .
Maar salicylzuur is heel schadelijk voor slijmvliezen, waarschijnlijk zijn ze daarom op zoek gegaan naar iets anders.
Of het moest gewoon van de wet.
 
Maar salicylzuur is heel schadelijk voor slijmvliezen, waarschijnlijk zijn ze daarom op zoek gegaan naar iets anders.
Of het moest gewoon van de wet.
Ja het zal net als carbo een chemisch goedje zijn wat niet gezond is en daarom sterven de algen ook af. De lfs hier vertelde destijds dat het wettelijk niet meer mocht als ik het goed heb.
Ik zie dat het nog wel te koop is dus hoe of wat weet ik ook niet maar ik vond de oude altijd wel goed werken.
 
Ondanks alle ellende staat de bak er toch erg netjes bij.
 
Ja het zal net als carbo een chemisch goedje zijn wat niet gezond is en daarom sterven de algen ook af. De lfs hier vertelde destijds dat het wettelijk niet meer mocht als ik het goed heb.
Ik zie dat het nog wel te koop is dus hoe of wat weet ik ook niet maar ik vond de oude altijd wel goed werken.
Via Duitsland ofzo?
Vaak zat dat Nederlandse websites vanuit het buitenland opereren.
Ondanks alle ellende staat de bak er toch erg netjes bij.
Dankje
 
Nou Frits Kuiper vertelde me dat destijds meende ik en toe ging de oude meuk met flinke korting weg als ik het me goed herinner. Maar ja onderstaand zie ik dat het er wel gewoon nog te koop is:

 
Nou Frits Kuiper vertelde me dat destijds meende ik en toe ging de oude meuk met flinke korting weg als ik het me goed herinner. Maar ja onderstaand zie ik dat het er wel gewoon nog te koop is:

Agjah, voordeel is nu wel dat de ingrediënten makkelijker te krijgen zijn.
 
Je bakje staat er zeer mooi bij.
+Volledig herstel toegewenst .
 
In een maand tijd kan er veel veranderen dus een update zou mooi zijn;)
 
Dan toch een kleine update..
Vandaag een wijze les geleerd.
Als je hevel stoppen hebt in je leidingwerk is het zaak deze zo nu en dan schoon te maken...

Wij hebben hier de hele middag al stroom storingen en nu is ook de fase getroffen waar het aquarium op staat, opeens viel het me op dat het waterpeil veel te laag stond.
Bleek 1 van m'n hevel stoppen vol te zitten met alg wat resulteerde in het niet werken van de stop en dus gewoon doorhevelen.
 
Oei en wateroverlast ervan of enkel een lage waterstand in je bak.
 
Ja alles vraagt onderhoud.
Maar vocht in de kabels?
Nu heb ik ook een oud huis. Maar vocht in de kabels…dat gelukkig niet.
 
Ja die in de grond, de hele wijk had er last van
Dan mogen ze binnenkort toch maar eens gaan graven. Lijkt me niet de beste combi.

Daarnaast geeft het ook nog behoorlijke verliezen. Al die lek spanning.
 
Danmogen ze binnenkort toch maar eens gaan graven. Lijkt me niet de beste combi.

Daarnaast geeft het ook nog behoorlijke verliezen. Al die lek spanning.
Ja dat waren ze gister aan het doen, was een drukte in de straat joh :eek:
 
Trouwens nog een leuke update voor @jessicapilon ....
Mijn beide terugslagventiellen zaten dicht, vond m'n fles al zo lang mee ging..
Echt nog nooit mee gemaakt in m'n leven, die zijn nu dus vervangen
 

Terug
Bovenaan