70 Liter aquarium van KevinMi


Even wat kiekjes van de bewoners!. (ja dat op de corydoras foto's is zand ze vinden het erg leuk om te woelen.) :))
DSC_1002.JPG

DSC_1006.JPG

DSC_1020 (1).jpg
 
totaaltje 27-08-20.
Het meeste groeit eigenlijk heel goed. De zwaardplant links achter wordt nu echt gigantisch en ik vind het echt prachtig haha!. Aan de linkerkant heb ik maar wat snoei afval gezet en het wortelt en groeit wel maar krijgt aan de onderkant te weinig licht. Ik moet hier duidelijk nog een oplossing voor zoeken. De Lobelia's doen het echt heel goed (zelfs na mijn dramatische poging van trimmen). De anubiassen blijven constant nieuwe aanwas krijgen dus daar ben ik ook zeer blij mee en de Lotus is uit zijn "stop" gegaan en maakt weer een aantal nieuwe bladeren.
Er zitten op het moment veel kleine guppen in maar deze mag ik naar de dierenwinkel brengen zodat ze daar kunnen opgroeien dus dat is al geregeld! (ik zal natuurlijk hier en daar wel wat uitselecteren)
DSC_1032.JPG
 
Heel mooi hoor! Wat een groei! Bombastisch😎👍
Ja, ben er erg blij mee behalve de linker kant haha. Ik heb daar nu wat neergezet van het snoeien, maar het krijgt daar niet genoeg licht. Ik moet daar nog wat op bedenken ideeen zijn welkom! ik dacht aan Nymphoides sp. taiwan. Deze is nergens te vinden en weet niet hoe het zit met de lichtbehoefte van deze plant (normaal staat er).
 

Probeer het hier eens. HN zou prima aan de linkerkant kunnen staan. Wel wat bodemvoeding erbij steken.

Gr. Ed
 

Probeer het hier eens. HN zou prima aan de linkerkant kunnen staan. Wel wat bodemvoeding erbij steken.

Gr. Ed
Dat is inderdaad ook een goede optie!, bedankt!
 
Hallo allemaal, Ik was deze week een beetje laat met het onderhoud. Ik heb helaas wel flink moeten knippen in de Amazone zwaardplant, omdat de bladeren zo groot werden dat ze andere planten overschaduwde. Jammer dat ik geen groter aquarium heb!:engel:.
Ik heb verder weinig aangepast en alles lekker op zijn beloop laten gaan!.
Before:
DSC_1043.JPG


After:
DSC_1045.JPG


Zwaardplant vanaf boven:
20200907_160343.jpg
 
Altijd als ik een paar dagen niet aanwezig ben, ben ik toch weer benieuwd wat ik aantref terwijl in werkelijkheid er natuurlijk super weinig veranderd maarja.. hahahahaha
Nou ja hieronder nog een paar foto's van de bewoners:
DSC_0962.JPG

DSC_0848.JPG
DSC_0984.JPG
 
Vandaag weer even water ververst en hier een daar een blad geknipt. Niet veel bijzonders eigenlijk, behalve een dood visjes maar zag niks in de waterwaarden. Ik ben wel bang dat ik de plant in het midden totaal moet gaan afknippen want hij wordt echt gigantisch en hij begint te veel plek in te nemen. Ik vind het hartstikke zonde, maar het moet wel gebeuren ben ik bang hahaha. hieronder een totaaltje van dit moment.
DSC_1053.JPG


Boven aanzicht tijdens waterverversing:
DSC_1051.JPG
 
  • Leuk
Waarderingen: Joff
Heb toch maar het heft in handen genomen en besloten toch de grote plant in het midden te knippen.. Ik moet zeggen ik ben achteraf erg blij dat ik het gedaan heb. De plant nam toch erg veel licht en ruimte in en ik ben van mening dat dit een beter beeld is zo!.
Wat vinden jullie? In de post hierboven is te zien hoe het eruit zag.
20200917_230816.jpg
 
Heb toch maar het heft in handen genomen en besloten toch de grote plant in het midden te knippen.. Ik moet zeggen ik ben achteraf erg blij dat ik het gedaan heb. De plant nam toch erg veel licht en ruimte in en ik ben van mening dat dit een beter beeld is zo!.
Wat vinden jullie? In de post hierboven is te zien hoe het eruit zag.
Bekijk bijlage 307725
Lijkt mij al een stuk beter zo :thumbs:
 
En toen heb je een grote vis in allemaal kleine visjes geknipt :unsure::ROFLMAO:
Staat er mooi bij.
Bedankt!, Ik dacht inderdaad ik ben wel weer toe aan wat extra visjes dus we gebruiken de schaar. Ik had gehoord dat het bij planten zo werkt, afknippen en weer planten ik denk ik probeer het ook is bij vissen. :ROFLMAO:

Wat valt er te zeggen. Het ziet er gewoon top uit. Die laatste foto vind ik heel grappig, echt klein!
Thanks! Grappig he al die kleine visjes bij elkaar. In de natuur scholen vissen ook, omdat dit de kans op overleven vergroot toch? misschien is dat de reden hahaha
 
Eigenlijk gaat alles rustig door en veranderd er vrij weinig op dit moment. Ik zie best wel veel nieuwe groei bij de beide anubiassen dat is wel mooi om te zien!.
Hieronder even wat foto;s van hoe het er nu bijstaat. Tussen de aanwas van de guppen zitten nog wat kleurrijke figuren! Het overschot is voor de dierenwinkel hehe
20201001_222521.jpg


DSC_1092.JPG

DSC_1103.JPG
 
Op mijn gemak met een kopje koffie je topic doorgelezen. Zo'n mooie foto's en aquarium! Een uithangbord voor de hobby en dat het niet altijd reuze aquariums hoeven te zijn! 🤘 Rock on
 
Hoi kevin. Mooie bak!

Zat lekker door je verhaal te bladeren maar er viel me wel iets op. Zeker met je berichten dat je af en toe wat vissen verliest.

Ik heb het vermoeden dat er wellicht stip of lichte peperstip in je bak heerst. Nu snap ik wel dat cory's 'onder het zand kunnen zitten' maar ik wilde je toch erop wijzen want dat zand is dan wel een erg kleine korrel en ik zie het op je foto's ook op hun rugvinnen. Zeker daar zou je zeggen dat zand er snel wordt afgewappert...

20201003_083113.jpg

20201003_083139.jpg


Hopelijk heb ik het mis en kunnen de anderen hier ook hun licht erover laten schijnen.
 
Hoi kevin. Mooie bak!

Zat lekker door je verhaal te bladeren maar er viel me wel iets op. Zeker met je berichten dat je af en toe wat vissen verliest.

Ik heb het vermoeden dat er wellicht stip of lichte peperstip in je bak heerst. Nu snap ik wel dat cory's 'onder het zand kunnen zitten' maar ik wilde je toch erop wijzen want dat zand is dan wel een erg kleine korrel en ik zie het op je foto's ook op hun rugvinnen. Zeker daar zou je zeggen dat zand er snel wordt afgewappert...

Bekijk bijlage 308887
Bekijk bijlage 308888

Hopelijk heb ik het mis en kunnen de anderen hier ook hun licht erover laten schijnen.
Ik had ook al zo’n idee. Alleen ik heb geen verstand Corydorassen, dus wilde er niet over beginnen.
Maar wel een mooie en frisse bak!
 
Mooi hoor... en dat in een 70 liter bak. :r
hey bedankt! hoeft niet altijd gigantische bak te zijn! haha
Op mijn gemak met een kopje koffie je topic doorgelezen. Zo'n mooie foto's en aquarium! Een uithangbord voor de hobby en dat het niet altijd reuze aquariums hoeven te zijn! 🤘 Rock on
Leuk om te horen! erg bedankt voor je reactie!!
Hoi kevin. Mooie bak!

Zat lekker door je verhaal te bladeren maar er viel me wel iets op. Zeker met je berichten dat je af en toe wat vissen verliest.

Ik heb het vermoeden dat er wellicht stip of lichte peperstip in je bak heerst. Nu snap ik wel dat cory's 'onder het zand kunnen zitten' maar ik wilde je toch erop wijzen want dat zand is dan wel een erg kleine korrel en ik zie het op je foto's ook op hun rugvinnen. Zeker daar zou je zeggen dat zand er snel wordt afgewappert...




Hopelijk heb ik het mis en kunnen de anderen hier ook hun licht erover laten schijnen.

Ik had ook al zo’n idee. Alleen ik heb geen verstand Corydorassen, dus wilde er niet over beginnen.
Maar wel een mooie en frisse bak!
Hey Walter en Leon, bedankt voor jullie reacties ik moet zeggen dat mij dit ook al was opgevallen, Ik heb persoonlijk nog geen corydorassen verloren in het laatste half jaar~ en de andere vissen hebben dit niet. Ik heb nu net na je reactie even gekeken in de bak en geen enkele cory heeft hetzelfde als op de foto, maar ik zal het even scherp in de gaten houden.. gezondheid van de vissen is het belangrijkste natuurlijk. Ik heb het ook wel is vaker gezien bij de cory's, maar ik had het gevoel dat dit kwam door het graven wat ze wel doen haha. Als er wel peperstip heerst wat is dan verstandig om te doen? Ik heb nog Exit tegen stip dit zou dan voldoende moeten zijn?
 
Hoi Kevin. Exit ken ik niet maar ik zou het even in de gaten houden. Qua foto zag het er wel naar uit iig maar nogmaals, kan het ook mis hebben.

Voor stip heb je genoeg maar ik zou dr niet iets 'preventief' erin kieperen.

Tof bakkie trouwens 😉
 
Hoi Kevin. Exit ken ik niet maar ik zou het even in de gaten houden. Qua foto zag het er wel naar uit iig maar nogmaals, kan het ook mis hebben.

Voor stip heb je genoeg maar ik zou dr niet iets 'preventief' erin kieperen.

Tof bakkie trouwens 😉
Bedankt! Het was ook niet m'n bedoeling om er preventief iets in te gooien inderdaad. Ik zal het even bijhouden en desnoods op het forum advies vragen!
 
Gisteren waterwissel gedaan en wat bladeren van de zwaardplant geknipt (achteraf had ik wel meer mogen knippen). Er is eigenlijk niks veranderd t.o.v. de laatste keer. Ik heb wel gekeken naar het vermeende peperstip waar @Walter08 en @Leon L. mij op attendeerde, maar dit lijkt het niet te zijn aangezien ze het de ene keer wel en de andere keer niet hebben. Ik heb ook geen uitval meer gehad en ze gedragen zich normaal dus niets wijst hierop nu. Verder heb ik nog wat mooie foto's gemaakt die zet ik hieronder :D
DSC_1118.JPG

DSC_0991.JPG

DSC_1078.JPG
 
De bak zoals hij erbij staat op 19-10-2020
Ik heb aan de linkerkant wat "hydrocotyle vulgaris" toegevoegd geen idee of het een succes word, we gaan het zien!. Heb gister toch wel flink geknipt in de zwaardplant (stuk of 10-15 bladeren), want het werd toch echt wel te veel!

20201019_135432.jpg


DSC_1082.JPG

DSC_1113.JPG
 

Terug
Bovenaan