70 Liter aquarium van KevinMi


Hallo Allemaal, We zijn inmiddels een dag verder en er is een stortvloed aan jongen gekomen. Ik durf ze niet te tellen, maar het zijn er ongelofelijk veel. Ik heb ze inmiddels verhuist naar een nieuw onderkomen hierin kunnen ze verder uitgroeien. Hieronder 2 foto's van het nieuwe onderkomen en een kleine top view waardoor je ziet hoeveel er ongeveer inzitten. Wat voeren betreft zit ik nog even in de knel misschien dat iemand mij hiermee kan helpen. Ik weet dat ik 2-3 dagen moet wachten met voeren, maar hierna heb ik geen idee wat ik ze wel moet geven. Ik las dingen als Artemia, maar dat heb ik hier niet staan o.i.d alvast bedankt!
DSC_0212.JPG

DSC_0211.JPG
 
Dit is hoe mijn bak er op dit moment bij staat. Ik zelf vind hem er mooi bij staan en ben er tevreden mee :D.
Een hele hoop guppen hebben een nieuw huisjes gekregen dus het is wat rustiger dan gebruikelijk, maar dit doet het aquarium wel goed aangezien de bezetting erg hoog werd.
DSC_0218.JPG

DSC_0213.JPG
 
Mooie foto s Kevin en dat met een binnenfiltertje in de bak?

Edit: ik zie al in een eerdere post dat het een Aquaflow 100 is. Ik gebruik die ook hoor en het valt me mee dat die voldoende capaciteit heeft als je de bak af en toe best flink bezet hebt.
 
Mooie foto s Kevin en dat met een binnenfiltertje in de bak?

Edit: ik zie al in een eerdere post dat het een Aquaflow 100 is. Ik gebruik die ook hoor en het valt me mee dat die voldoende capaciteit heeft als je de bak af en toe best flink bezet hebt.
Hey! ja het is de standaard pomp die bijgeleverd wordt. Ik moet inderdaad wel toegeven dat hij na een jaar draaien wat moeite begint te krijgen. Ik moet hem ongeveer elke 2-3 weken uit elkaar halen en de binnenkant spoelen zodat er weer voldoende kracht op zit (niet de Filterspullen). Ik merk wel dat als de bezetting hoger is de bak troebeler is, maar dat is op zich logisch. Ik breng m'n extra guppen naar een LFS zodat ik toch gewoon guppen kan houden haha.
Een externe pomp is opzich natuurlijk ideaal en ik speur ook afentoe op internet om er eentje goedkoop op de kop te tikken.:engel:
 
Wat een mooie bak!
 
Ik heb nog een aantal plaatjes geschoten van de bewoners, hier zijn er een paar waarvan ik het waard vond om ze even te delen :D. Op sommige foto's lijkt het water een beetje troebel dit zijn foto's genomen rond etenstijd waarbij de Corydorassen doen aan schatkist zoeken..😅
DSC_0256.JPG

DSC_0252.JPG

DSC_0233.JPG

DSC_0288.JPG
 
Knap hoe je ze op de foto hebt gekregen :thumbs:. Zo vergroot zie pas echt hoe mooi die kleinere visjes zijn.
 
even een update: Totaaltje van de bakje. Hier is eigenlijk vrij weinig veranderd haha.
Ik had 1-2 weken na de eerste eitjes nog een lading eitjes gevonden (een stuk of 50), maar waarschijnlijk was dat het enige wat was overgebleven. Ik was er namelijk wat laat bij. Hiervan zijn er uit eindelijk nog een stuk of 30 uitgekomen en die heb ik bij de andere gezet.
De Cory's zijn nu een week of 3 oud en de grootste zijn nu een halve centimeter (gok ik). Ik heb het gevoel dat ze in het begin sneller groeide, maar dit kan ook aan mij liggen. Ik kan helaas slecht foto's maken van de kleine cory's, omdat ik geen Macro lens heb.
Verder nog een foto's van een gup vrouw onder een lotus blad en zoals mijn vriendin het noemt "pillie war" de voedingspillen oorlog hahaha.
DSC_0450.JPG
DSC_0045.JPG

DSC_0444.JPG
 
Mooie plaatjes en volgens mij groeien de jongen in het begin ook harder dan na enkele weken.
 
Ziet er weer mooi uit hoor!
 
Mooie bak hoor Kevin 👍
 
Hey allemaal, Gisteren de wekelijkse onderhoud aan de bak gebeurd. Ik heb toch besloten de anubias in tweeën te knippen. Dit ging echt heel moeilijk :( . Het hout eruit doorknippen en toen moest de anubias weer terug. Uiteindelijk bleek het terug plaatsen van de anubias vrij frustrerend, omdat ik gewoon erg weinig ruimte heb. De bak was echt een puinzooi, maar gelukkig vanochtend weer bijgetrokken. Ik ben redelijk blij met het resultaat het geeft een stuk meer licht aan de voorkant van de bak.

Ik heb erg veel uitval gehad bij de jonge Corydoras. Ik had er denk ik wel 50-60 waarvan er, maar 10 zijn overgebleven. Ik heb ze verplaatst naar een broedbakje in het hoofd aquarium en hierbij lijken ze baat te hebben. Hoe deze grote uitval plaats heeft gevonden weet ik niet elke dag voerde ik ze waarbij ik ook al het vuil eruit haalde met een pipet. Ik had ook elke dag waterwissels, maar het mocht niet baten.
De overgebleven jongen zien er qua vorm etc. wel goed uit dus Ik hoop nu dat deze 10 het wel redden!.
DSC_0469.JPG

DSC_0467.JPG

DSC_0464.JPG
DSC_0459.JPG
DSC_0466.JPG
 
Ik vind je Anubias zo veel mooier!
Komt veel beter tot z'n recht.
Hopelijk overleven je Cory babies het.
 
Duim mee voor je!
(y)

Ik vind je Anubias zo veel mooier!
Komt veel beter tot z'n recht.
Hopelijk overleven je Cory babies het.
Dankje! Tijdens het knippen en terugplaatsen was ik erg gefrustreerd want het ging totaal niet zoals ik wilde haha. Achteraf ben ik er blij mee en staat het inderdaad mooi. Het licht valt zo een stuk mooier de bak in en op de planten.
 
Hallo allemaal,
hierbij even wat mooie plaatjes althans ik vind het mooie plaatjes :D ;)
een Corydoras Aeneus die zicht verstopt tussen de Bacopa, een van de gup mannen en de 2 corydoras panda die zijn overgebleven, helaas laten ze zich amper zien alleen tijdens het etenstijd eigenlijk.

DSC_0484.JPG

DSC_0482.JPG

DSC_0476.JPG
 
Gisteravond na het werk even klein onderhoud gedaan de zwaardplant blijft maar groeien, dus soms moet ik even de grootste overhangende bladeren eruit knippen. De bladeren van de Lotus worden gigantisch en ik heb geen idee hoe ik deze bij de grond kan houden 😅. De Jonge corydorassen lijken het beter te doen in het kweekbakje in het aquarium. Er zijn er helaas nog 2 gesneuveld, maar de overgebleven cory's groeien en eten goed. Ik moest een aantal dagen van huis en voordat ik weg ging zag ik al paar gedrag bij de cory's uiteindelijk hebben ze eitjes gelegd terwijl ik weg was. Dit weet ik omdat ik er nog een stuk of 10 terug vond op de bodem(waarschijnlijk van het raam gevallen nadat de vissen ze wilde opeten). Uiteindelijk zijn deze ook nog uitgekomen.
Verder nog wat foto's van de Cory's, omdat het gewoon gigantisch leuke visjes zijn!.
DSC_0499.JPG
DSC_0497.JPG

DSC_0491.JPG

DSC_0496.JPG
DSC_0486.JPG
 
Deze week 1 dagje eerder met de schoonmaak, omdat ik van het weekend weg ben!. Hieronder een totaal foto :D. Er is eigenlijk niet zoveel veranderd de laatste dagen. De bak draait erg stabiel dus ik probeer ook niet te veel te rotzooien hahaha.
Verder nog een foto van de Cory's het zou me niks verbazen als er binnenkort weer eitjes hangen (waarschijnlijk worden ze toch opgegeten.). Ik heb toch ook nog maar een foto erbij gezet van hoe de mini Cory's er nu uit zien. Ik heb na vorige week geen jongen meer verloren en ze zijn erg gretig voor eten.

DSC_0542.JPG

DSC_0546.JPG

DSC_539.jpg
 
Bak staat er erg mooi bij, die laatste foto is echt :smitten:
 
Ziet er mooi natuurlijk uit Kevin 👍.

Gr. Ed
 
Super mooie bak! Ik hoop dat die van mij er ook ooit zo mooi uit komt te zien :). Je planten zien er super mooi uit, daar heb ik nog wat moeite mee (ik heb ook een +- 70 liter bak). Mag ik vragen wat je doet om de planten zo mooi te krijgen? Wat voor verlichting heb je en hoe lang heb je die aan staan? Voeg je CO2 toe? Plantenvoeding? Hoop graag iets te kunnen leren van je!
 
Super mooie bak! Ik hoop dat die van mij er ook ooit zo mooi uit komt te zien :). Je planten zien er super mooi uit, daar heb ik nog wat moeite mee (ik heb ook een +- 70 liter bak). Mag ik vragen wat je doet om de planten zo mooi te krijgen? Wat voor verlichting heb je en hoe lang heb je die aan staan? Voeg je CO2 toe? Plantenvoeding? Hoop graag iets te kunnen leren van je!
Hey Stann, Sorry ik heb je berichtje niet eerder gezien. Ik heb eigenlijk alles standaard van Superfish gewoon de 70 Liter set. Ik voeg geen CO2 toe en ik gebruik dagelijks 1ml Carbo en 1ml profito thats it basically
 
Hallo allemaal, een tijd geleden dat ik een update gedaan heb. Ik heb ook een tijd geen onderhoud gedaan aan het aquarium, maar vandaag wel weer. Hieronder een foto van hoe de bak er nu bij staat. Ik heb ook de Kleine corydoras in de bak los gelaten, maar helaas na dag 1 niet meer gezien.....
Verder heb ik vandaag flink geknipt in de zwaardplant als je ziet wat er vanaf komt denk je eigenlijk dat het niet in de bak past, maar het zat er toch echt in. Het zijn denk ik wel een stuk of 20 bladeren, dus als iemand nog groenvoer nodig heeft! hahaha
DSC_0567.JPG

DSC_0562.JPG
 
Hey Stann, Sorry ik heb je berichtje niet eerder gezien. Ik heb eigenlijk alles standaard van Superfish gewoon de 70 Liter set. Ik voeg geen CO2 toe en ik gebruik dagelijks 1ml Carbo en 1ml profito thats it basically
Geen probleem! :) Profito voeg ik ook toe, carbo zal ik ook misschien maar eens proberen dan. Bedankt!
 

Terug
Bovenaan