Wat is er nieuw

750 liter ZA met Peru Altum en Biotodoma Cupido (Cowboynl)

Dank je wel. Beetje slordig geweest met uploaden, dus een paar foto's gemist. Zet de rest er dit weekend wel op.

Naast een mooi aquarium ben je ook nog topfotograaf!!Machtig mooie foto's man!! :thumbs:

Dank voor de complimenten over de foto's. Ze zijn gewoon met de iphone gemaakt. Gewoon een kwestie van veel foto's schieten en dan de meeste weer weggooien ;-)

IMG_2060_zps0cfspjzh.jpg

IMG_2090_2_zpszwtz03fx.jpg

IMG_2035_2_zpsd5imaywo.jpg

IMG_1993_zpsd1e1f454.jpg

IMG_2034_zpsjza0de51.jpg

De l nrs zijn niet alleen mooi, maar houden ook het hout in goede conditie.
Nadeel is dat je geregeld een filter moet verschonen.

De mooiste in de bak (L091) laat zich helaas bijna nooit zien. Pas als de lichtsterkte op een paar procent staat, komt hij wel eens heel voorzichtig een beetje in beeld.
Heeft op zich ook wel weer zijn charme.

Ok. Ik heb 3 x l204 in zitten. Zijn leuke beesten die je de hele dag ziet rond hangen.
Ze zijn zwart wit gestreept, maar als ze ouder worden, worden de witte strepen steeds dunner. De slierten aan de staart worden mooi lang.
Tijdens het eten kunnen ze licht aggressief naar elkaar en naar anders meervallen zijn, maar dit blijft wel binnen de perken.

Ze zijn eigenlijk bijna de hele dag aan het hout en de takken aan het eten, waardoor ze wel wat vuil produceren.
Je hebt dus wel goede filtering nodig.

@Cowboynl:Tsjonge wat een mooie foto's en dat met een ei foon!!Niet normaal.Anderen kopen een dure spiegelreflex en halen het vaak niet bij deze kwaliteit.Prachtig hoor.

Wat betreft de L204s.Had er voorheen twee zitten.Knokten de hele dag.Heb er daarom maar eentje inzitten maar die is nu wel de baas over alle andere L nummers.
Zekers moet je een goede filtering hebben met 3 L 204s.Die schrapen behoorlijk!! :koud:

@richvio. Haha, Het zou niet best zijn als in een discusbak je filtering een probleem zou zijn. Je zelfgemaakte achterwand, is die sterk genoeg?

@ uaruman. Dank voor je complimenten. Voor alsnog valt de agressie hier erg mee. Hopelijk blijft dat zo.

Na 5 maanden geen enkele nest gehad te hebben, heeft een koppel manen 2 dagen geleden een flinke hoeveelheid eitjes op een vallesneria blad gelegd. De eitjes zien er volgens mij goed uit en het nest wordt goed bewaakt. De overige manen hangen allemaal tussen de takken aan de rechterkant van de bak. De Cupido's mogen iets dichter in de buurt van het nest komen, maar moeten ook gepaste afstand bewaren. We wachten af hoe het gaat lopen.....

De eitjes hebben het niet gered. Het is 2 dagen goed gegaan, maar de volgende ochtend waren ze allemaal weg. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.....

Die groene L-nummer, welk nummer is dat ook alweer of weet je ook de naam erbij?
Ik kan er niet opkomen.
Vind hem zo mooi.. als mijn Sewellia eindelijk een keer verkocht is, ga ik er zo eentje voor terug halen...

MsFelix zei:
Die groene L-nummer, welk nummer is dat ook alweer of weet je ook de naam erbij?
Ik kan er niet opkomen.
Vind hem zo mooi.. als mijn Sewellia eindelijk een keer verkocht is, ga ik er zo eentje voor terug halen...

L200 en mooie foto's maakt zo'n appel zeg

Is inderdaad de L200 hemiancistrus subviridis. Heeft nu ongeveer de lengte van de corydorassen. Groeit langzaam maar schijnt een cm of 20 te worden.
Is de hele dag door actief en zichtbaar.

Hey cowboy, waar ik nog steeds benieuwd naar ben: Gebruik je elzenpropjes of rooibosthee om je water te kleuren, of filter je enkel over turf?

In beide filters zit 1 vak vol met turf die ik ongeveer eens in de 4 weken vervang. In combinatie met het hout en de beperkte verlichting geeft dit een goeie kleur aan het water.
Rooibosthee en elzenproppen heb ik ook wel gebruikt en dat gaat ook prima.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan