Daar sluit ik mij bij aan en wacht rustig het eindresultaat af wanneer in bedrijf.
 
Eindelijk kan ik weer wat voortgang melden.
Inmiddels is het media rooster gelijmd en het omgekeerde co2 bakje.
D81ED6DB-24F2-4FC8-83CA-57B8AC101983.jpeg

E8BAEE4B-688A-426A-83A7-9968B776C475.jpeg

Deze komen samen in het laatste vak met de statische media.
Het co2 bakje haakt vast in het rooster om het geheel wat meer hufterproof te maken.


Inmiddels ook ontdekt dat als je een rand die was gesneden met de lasersnijder schuurt deze zonder stress scheurtjes verlijmd kan worden en dat vlampolijsten moeilijker is dan je ziet in de filmpjes…
Misschien toch maar op zoek naar K800 of fijner schuurpapier om zo wat fijner te schuren om het polijsten te vergemakkelijken.
 
Vraag me af of dat omgekeerd bakje wel goed gaat werken .
Dat komt onder water (rekje zit dus straks vastgelijmd op de bodem ) , maar gaat er ook actief water onderdoor ?
Anders vult dat bakje zich gewoon tot het vol is en al de rest plopt er gewoon uit . Of is het doordat het zo groot is dat er toch voldoende oplost ? (is echt mega, vroeger deed ik het met 1/10-1/20 ervan op 400 liter)
 
Vraag me af of dat omgekeerd bakje wel goed gaat werken .
Dat komt onder water (rekje zit dus straks vastgelijmd op de bodem ) , maar gaat er ook actief water onderdoor ?
Anders vult dat bakje zich gewoon tot het vol is en al de rest plopt er gewoon uit . Of is het doordat het zo groot is dat er toch voldoende oplost ? (is echt mega, vroeger deed ik het met 1/10-1/20 ervan op 400 liter)
Nee er stroomt water langs.
Ik heb het nu ook zo staan in een bakje op het rooster in m’n laatste vak.
En het werkt wonderbaarlijk goed, ik merk echt verschil tussen wel of geen bioco2.

Alleen heb ik met het nieuwe bakje kieren van 5mm gehouden tussen het bakje en het rooster om de stroming te verbeteren.
En het rooster word niet verlijmd aan het filter om onderhoud mogelijk te houden.
 
Nee er stroomt water langs.
Ik heb het nu ook zo staan in een bakje op het rooster in m’n laatste vak.
En het werkt wonderbaarlijk goed, ik merk echt verschil tussen wel of geen bioco2.

Alleen heb ik met het nieuwe bakje kieren van 5mm gehouden tussen het bakje en het rooster om de stroming te verbeteren.
En het rooster word niet verlijmd aan het filter om onderhoud mogelijk te houden.

Gaat dat dan niet drijven , of is de acrylaat zwaar genoeg ?
Maar als je soortgelijks al gebruikt , dan zal het wel 👍 zijn.

Enne , mooi gemaakt hoor !
 
Zo eerste 2 schotten staan :)
1e vak komt de fleeceroller in te staan, daarna komt een vak met K1.
En dat is hoe ver ik nu ben..
Het nivo voor de fleeceroller word geregeld met ventielen die ik op het eerste schot zet.
CC42DD69-446A-47FD-8801-302FE3F5AADE.jpeg

Ook ff ter illustratie de rest van de inhoud neer gezet, dit moet nog op de juiste maat geplaatst worden.
18354A19-2A77-46F3-8644-2EBDC1FE102E.jpeg


En het is lastig te zien op de foto maar de lijmnaden zijn mooi helder :)
1D8260BB-4577-4AFE-A121-2470C7927F67.jpeg

Truc die nu goed werkt is strak afplakken en royaal lijmen, alle overtollige lijm blijft op de schilders tape liggen en trek je zo weg.
 
Moet je nu straks ook op zo een bepaalde manier gaan schuren (zoals bij tanked ) om e.e.a. supervlak te krijgen voor het lange paneel ?
Of gebruik je een vullende lijm ?
 
Moet je nu straks ook op zo een bepaalde manier gaan schuren (zoals bij tanked ) om e.e.a. supervlak te krijgen voor het lange paneel ?
Of gebruik je een vullende lijm ?
Beide, ik schuur alle zaagsnedes met K220 en vervolgens met K400.
De kanten die niet gelijmd worden polijst ik meteen.
En de lijm is lichtelijk vullend, dus de sporen van K400 zie je niet meer terug
 
Idd, het niveau van de fleeceroller is redelijk lastig te bepalen kwam ik ook achter. Dat gaat redelijk goed wanneer het systeem draait maar bij een open bak weet je bijna niet hoe te beginnen.

Ziet er goed uit die naden zo. Heb ook een schotje pas geleden gekit in een aquarium voor sump en is nog best lastig om strak te krijgen. Normaal wordt er een andere volgorde aangehouden. Gaat bij jou wel "logischer".

De gaatjes lijken erg klein. wellicht kan je daarin ook biofilm verwachten?

toppie!:thumbs:
 
Idd, het niveau van de fleeceroller is redelijk lastig te bepalen kwam ik ook achter. Dat gaat redelijk goed wanneer het systeem draait maar bij een open bak weet je bijna niet hoe te beginnen.

Ziet er goed uit die naden zo. Heb ook een schotje pas geleden gekit in een aquarium voor sump en is nog best lastig om strak te krijgen. Normaal wordt er een andere volgorde aangehouden. Gaat bij jou wel "logischer".

De gaatjes lijken erg klein. wellicht kan je daarin ook biofilm verwachten?

toppie!:thumbs:
Dankje.
De gaatjes zijn 5.5-6mm, daar kan je biofilm in verwachten dat is zeker waar.
Alleen verwacht ik niet dat het een probleem gaat vormen.
 
Dat denk ik wel, moet daar alleen nog ff goed voor sparen :(
Ik verschoot gisteren ook voor een plexi plaatje van 2000x1000 in 4mm ....maar ik verschiet tegenwoordig nogal vaak , ik moet niet meer in frangen denken .
Toch maar afgerekend 😊
Alle , had nog geluk , de grote plaat was in vergelijking een stuk goedkoper dan de reststukken (afval zagen) die ik geprijsd zag staan .
 
Ik verschoot gisteren ook voor een plexi plaatje van 2000x1000 in 4mm ....maar ik verschiet tegenwoordig nogal vaak , ik moet niet meer in frangen denken .
Toch maar afgerekend 😊
Alle , had nog geluk , de grote plaat was in vergelijking een stuk goedkoper dan de reststukken (afval zagen) die ik geprijsd zag staan .
Ja gratis is anders…
 
Schroefdraad gesneden in de schotten en de eerste zijwand afgeplakt om te gaan lijmen :)
1C9E4161-097E-451A-90A1-DD3DA5571D14.jpeg

Morgen maar ff proberen deze te lijmen, en dan dit weekend maar weer kijken hoe ver we kunnen komen met de rest.
 
Owww...
Ik hoop niet dat je de verkeerde volgorde hebt aangehouden. Als je eerst de bodem, achterkant dan zijkanten lijmt en dan de schotten dan liggen de schotten wellicht beter in lijn. Daarna de achterkant.
Als ze niet in lijn liggen zou je wellicht een zwakkerre hechting kunnen krijgen en lekkage. Ik hoop dat ik ongelijk heb hoor... denk er net pas aan.
 
Owww...
Ik hoop niet dat je de verkeerde volgorde hebt aangehouden. Als je eerst de bodem, achterkant dan zijkanten lijmt en dan de schotten dan liggen de schotten wellicht beter in lijn. Daarna de achterkant.
Als ze niet in lijn liggen zou je wellicht een zwakkerre hechting kunnen krijgen en lekkage. Ik hoop dat ik ongelijk heb hoor... denk er net pas aan.
Nee de voor en achterkant liggen op de zijkant, en de bodem ligt op de wanden.
Op die manier is het makkelijker lijmen en hoeft er niks “tusssn” gelijmd te worden
 
En toen zat 1 zijwand er in.
Moet nog 1 schot lijmen voordat ik de andere wand er op lijm maar denk dat ik al op 1/3 ben van al het werk :)
1927A2E3-4EA8-4570-B156-CD0B5B5DDF3B.jpeg


Helaas is niet alles even vlekkeloos gegaan.
9991BF4E-29A3-4BC0-805C-846CB51A7F34.jpeg

Het is “maar” de onderkant dus ik ga het niet meer zien, maar maakt het niet minder jammer.
 
Ook het schroefdraad gesneden voor het koelwater.
Mooi 1” draad, ruim genoeg voor 32mm pvc :)
 

Bijlagen

  • 0056B85E-879F-418A-9672-44FB8616B391.jpeg
    0056B85E-879F-418A-9672-44FB8616B391.jpeg
    87.5 KB · Weergaven: 53
En toen zat 1 zijwand er in.
Moet nog 1 schot lijmen voordat ik de andere wand er op lijm maar denk dat ik al op 1/3 ben van al het werk :)
Bekijk bijlage 355399

Helaas is niet alles even vlekkeloos gegaan.
Bekijk bijlage 355400
Het is “maar” de onderkant dus ik ga het niet meer zien, maar maakt het niet minder jammer.
Er zijn tijden geweest dat men zou zeggen, dit kunnen we niet accepteren, je doet het nog maar eens dunnetjes over... :(:(;)
 

Terug
Bovenaan