Ik zou eens wat minder volgens het boekje gaan werken. En meer naar de indicatoren kijken.ja klopt net n03 en po4 gemeten en daar was ook niet een goede verhouding tussen
Voor nu. Aquarium proper houden en minder fosfaat en organisch vuil.
En CO2 omhoog en constant houden. Die indicator loopt 2-4 uur achter.
Ja maar dan begin je weer van voor af aan en kom je weer de zelfde problemen tegen. Want de oorzaak heb je an nog niet weg gehaald.Ik heb zo met je te doen Jan!
Petje af voor je doorzettingsvermogen
Als het mijn bak was geweest had ik hem allang leeg gehaald, schoon gemaakt en opnieuw begonnen.
Ik dacht dat je inmiddels de oorzaak achterhaald had.Ja maar dan begin je weer van voor af aan en kom je weer de zelfde problemen tegen. Want de oorzaak heb je an nog niet weg gehaald.
Ja dat heb ik denk het ook wel maar doelde meer op dat toen het zo heel erg was en meteen hele bak had leeg gehaald en opnieuw was begonnen er een kans was om weer zelfde problemen te krijgen want toen had ik probleem nog niet aangepakt.Ik dacht dat je inmiddels de oorzaak achterhaald had.
Wat was de oorzaak dan? Lees het niet zo 1 2 3 terug nmlJa dat heb ik denk het ook wel maar doelde meer op dat toen het zo heel erg was en meteen hele bak had leeg gehaald en opnieuw was begonnen er een kans was om weer zelfde problemen te krijgen want toen had ik probleem nog niet aangepakt.
Verstoring van het bacteriele even wicht door verkeerde opbouw van het filter.Wat was de oorzaak dan? Lees het niet zo 1 2 3 terug nml
Ik had eerst ook keramische buisjes en filter spons maar nu sinds 2 weken alles vervangen door gesinterd glas. wat meer oppervlak bied voor bacterienMaar welk verkeerd filter materiaal? gewoon uit interesse, er valt altijd bij te leren
In het begin gebruikte ik ook het standaard spul wat er bij een filter zat, dat was in principe alleen spons daar ging het eigenlijk ook altijd goed
Ja het bied meer oppervlak, maar wat je eerst had was ook wel toereikend vandaar dat ik denk dat het niet de oorzaak is
Had exact dezelfde filter en indeling en grote bak, maar wel een meer vervuilend bestand en geen problemen
ja denk het ookIk gok over enkele uurtjes![]()
Bekijk bijlage 284816Bekijk bijlage 284817
Het is nog niet super maar gaat wel weer de goede kant op. Dit weekend even slles goed schoonmaken.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.