Aqualantis Fusion 70 van Jan Fokke


20191208_144141.jpg
20191208_144145.jpg
20191208_144157.jpg
20191208_144255.jpg
20191208_144321.jpg
 
20191209_162838.jpg
20191209_162842.jpg
20191209_162854.jpg


Zal vanavond even nitraat en fosfaat meten en morgen zoveel mogelijk blauw alg afzuigen :(
Kan er ook wel weer bij.
 
Het zit je ook echt niet mee he
 
Flink balen Jan en vooral omdat het op de planten zit want die zijn lastig schoon te maken.
 
ja klopt net n03 en po4 gemeten en daar was ook niet een goede verhouding tussen
 
ja klopt net n03 en po4 gemeten en daar was ook niet een goede verhouding tussen
Ik zou eens wat minder volgens het boekje gaan werken. En meer naar de indicatoren kijken.

En als je de EI volgt en je hebt een bak vol algen. Dan is EI ook geen oplossing. EI kan alleen werken als alles goed is.

Voor nu. Aquarium proper houden en minder fosfaat en organisch vuil.
En CO2 omhoog en constant houden. Die indicator loopt 2-4 uur achter.
 
Voor nu. Aquarium proper houden en minder fosfaat en organisch vuil.
En CO2 omhoog en constant houden. Die indicator loopt 2-4 uur achter.

Dit zijn zeker punten om goed op te letten en ik denk dat dan alles al een stuk beter zal worden.
 
Ik zal erop letten en morgen alles even goed afzuigen.
 
Blauwalg moet je zeker dagelijks afhevelen en dat volhouden want anders win je de strijd niet makkelijk.
 
oke dan moet ik even zien hoe ik dat het beste kan doen. Ook om het water wat terug moet in juiste verhouding te hebben osmose en kraan water
 
Ja het is even lastig Jan maar het is ook een smerig en hardnekkig goedje dat je niet nog verder uit de klauwen moet laten lopen.
 
Ja weet ik maar is al gelukt heb al een manier gevonden. Via een emmer en korter stukje slang.

Trouwens co2 wordt tegenwoordig automatisch gedoseerd via ph gestuurdd controller
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je nu een controller hebt Jan. Ik heb er ook een en dan die simpele van Hobby maar die werkt perfect en makkelijk.
 
En nu volhouden Jan dan wordt je de blauwalg wel weer de baas.
 
Ik heb zo met je te doen Jan!
Petje af voor je doorzettingsvermogen :petjeaf:
Als het mijn bak was geweest had ik hem allang leeg gehaald, schoon gemaakt en opnieuw begonnen.
 
Ik heb zo met je te doen Jan!
Petje af voor je doorzettingsvermogen :petjeaf:
Als het mijn bak was geweest had ik hem allang leeg gehaald, schoon gemaakt en opnieuw begonnen.
Ja maar dan begin je weer van voor af aan en kom je weer de zelfde problemen tegen. Want de oorzaak heb je an nog niet weg gehaald.
 
Ik dacht dat je inmiddels de oorzaak achterhaald had.
Ja dat heb ik denk het ook wel maar doelde meer op dat toen het zo heel erg was en meteen hele bak had leeg gehaald en opnieuw was begonnen er een kans was om weer zelfde problemen te krijgen want toen had ik probleem nog niet aangepakt.
 
Ja dat heb ik denk het ook wel maar doelde meer op dat toen het zo heel erg was en meteen hele bak had leeg gehaald en opnieuw was begonnen er een kans was om weer zelfde problemen te krijgen want toen had ik probleem nog niet aangepakt.
Wat was de oorzaak dan? Lees het niet zo 1 2 3 terug nml
 
Lijkt mij heel sterk eerlijk gezegd, wat was er naar jou idee niet goed aan de opbouw?
 
Mij ook maar goed je kan het niet uitsluiten
 
at er verkeerd filter materiaal in het filter zat en dat niet al het nh3 werdt afgebroken door de bacterien en er dus nog een deel achter bleef in het aquarium.
 
Maar welk verkeerd filter materiaal? gewoon uit interesse, er valt altijd bij te leren:book:
In het begin gebruikte ik ook het standaard spul wat er bij een filter zat, dat was in principe alleen spons daar ging het eigenlijk ook altijd goed
 
Maar welk verkeerd filter materiaal? gewoon uit interesse, er valt altijd bij te leren:book:
In het begin gebruikte ik ook het standaard spul wat er bij een filter zat, dat was in principe alleen spons daar ging het eigenlijk ook altijd goed
Ik had eerst ook keramische buisjes en filter spons maar nu sinds 2 weken alles vervangen door gesinterd glas. wat meer oppervlak bied voor bacterien
 
Ja het bied meer oppervlak, maar wat je eerst had was ook wel toereikend vandaar dat ik denk dat het niet de oorzaak is
Had exact dezelfde filter en indeling en grote bak, maar wel een meer vervuilend bestand en geen problemen
 
20191221_110855.jpg


eens zien hoe lang het nog duurt voor die leeg is
 
Ja het bied meer oppervlak, maar wat je eerst had was ook wel toereikend vandaar dat ik denk dat het niet de oorzaak is
Had exact dezelfde filter en indeling en grote bak, maar wel een meer vervuilend bestand en geen problemen

Wanneer je planten het slecht doen, krijg je een belasting in je bak en op het filter waar niet veel vissoorten tegen op kunnen denk ik.
 
Bekijk bijlage 284816Bekijk bijlage 284817

Het is nog niet super maar gaat wel weer de goede kant op. Dit weekend even slles goed schoonmaken.

Maar die groene hoeveelheid alg, hoe lang doe je erover om zoveel alg te krijgen? En de vervuiling tussen het raam en je bodem? Ik vraag dit omdat dit mogelijk een duiding kan geven waar je problemen liggen.
 

Terug
Bovenaan