Deesje
Well-known member
There's happening a lot on this side of the screen...😎
Nu nog de vraag, verder in dit topic of een nieuwe openen?🤔
Nu nog de vraag, verder in dit topic of een nieuwe openen?🤔
Nou eventueel is de titel aan te passen maar hoe of wat weet ik niet dus de keus is aan jouw 😉Nu nog de vraag, verder in dit topic of een nieuwe openen?
Op zich is de titel aanpassen natuurlijk ook al genoeg.Nou eventueel is de titel aan te passen maar hoe of wat weet ik niet dus de keus is aan jouw 😉
Dit was ook mijn probleem bij de RIO300. Zo heette hij toen nog, was ook 350 liter.Vanmorgen toch de Rio350 geannuleerd.
Waarom?
Omdat ik zelf maar een klein vrouwtje ben. De Rio350 komt incl. meubel ongeveer tot mijn ogen en de bak is dieper dan mijn arm lang is.
Dan ga ik gelijk denken aan onderhoud etc... En kwam ik tot de conclusie dat dat niet heel praktisch gaat zijn. Continue opstapjes en niet fatsoenlijk bij de bodem kunnen.
Hoe kan ik zorgen dat mijn titel aangepast word? Dat weet jij vast wel. ;-)Nou eventueel is de titel aan te passen maar hoe of wat weet ik niet dus de keus is aan jouw 😉
Via de rapporteer knop.Hoe kan ik zorgen dat mijn titel aangepast word? Dat weet jij vast wel. ;-)
Dank je wel.Via de rapporteer knop.
Is ondertussen al gebeurdDank je wel.
Net verzoek gestuurd.
Heg had zo moeten zijn!Dank je wel.
Net verzoek gestuurd.
Heb me trouwens rotgezocht naar de rapporteer knop! 🤣
Inmiddels is hier een hoop gebeurd.
De Rio 180 is leeg en heeft plaatst gemaakt voor een Juwel Rio 350.
(ja toch de 350)
Of nou ja plaatst gemaakt, we hebben wat kasten verschoven waardoor mijn nieuwe juweeltje bij de eetkamer staat.
Wij zitten overdag eigenlijk vaker daar, dan in de woonkamer dus mij hoor je niet klagen.
Waarom toch de 350?
Omdat ik een mega grote twijfel kont ben.
Even terug naar het begin...
Impulsief een Rio350 besteld.
Volgende minuten begon ik te twijfelen.
Volgende dag de 350 afgezegd en (ergens anders) een 240 besteld.
Begon enkele dagen later mijn man ineens over een Aquatlantis aquarium.
Ook heel mooi, maar ook wel heel duur. Twijfel, twijfel.
Dus ik zeg tegen hem, kom we gaan even naar de dierenwinkel, kijken of er aquaria staan, om te kijken en te vergelijken.
Eerste winkel, stond niks. 2e Winkel (waar ik de Rio350 had besteld) stond wel wat, maar niet wat ik bedoelde.
Tot ik me omdraaide en een pallet zag staan.
En ja je raad het al, daar stond MIJN besteld Rio 350. Ze konden zelf de bestelling bij hun leverancier niet meer annuleren dus hij was afgestuurd.
Tja daar was die twijfel weer.
Buiten overlegd met mijn man en die heeft de knoop doorgehakt.
Deze bak gaat NU mee naar huis.
En zo stond er smiddags een mega groot ( voor ons doen) aquarium in de garage.
Foto's en details van het overzetten komen nog.
Heb al wel vast de laatste foto's van de Rio180 voor jullie.
Ik zal dat bakje toch gaan missen, tot nu toe was dat mijn fijnste bak en had ik daar ook de meeste lol mee.
Bekijk bijlage 321716
Bekijk bijlage 321717
Bekijk bijlage 321718
Ik ben 1.80 maar heb bij de Fusion 120 ook een trapje nodig om bij de bodem te kunnen hoor🙂Ik ben ook niet super groot (1,65) en totaal niet lenig en het meeste onderhoud lukt me in de Rio350 met alleen een krukje. Alleen als ik helemaal achteraan bij de bodem moet heb ik wel een trapje nodig 🙂
Gaat vast goed komen💪🏻
Oh nu voel ik me al beter!Ik ben 1.80 maar heb bij de Fusion 120 ook een trapje nodig om bij de bodem te kunnen hoor🙂
Mee eens, voorheen Salvinia Natans gehad en een hele hoop eendenkroos.Leuke inrichting zo, mis wel nog wat drijfgroen (worden je vissen vooral blij van)
Eendekroos is een drama daarvan slaat je water dood, dus nee dat spul kun je beter niet in je bak hebben inderdaadMee eens, voorheen Salvinia Natans gehad en een hele hoop eendenkroos.
Met name die laatste wil ik liever niet meer terug.
Ze zitten al mimimaal een jaar a anderhalf in mijn bestand dus zijn gewend aan 'gewoon' voer. Scheelt waarschijnlijk ook dat het meeste hout en een aantal bealgde stenen mee verhuisd is naar deze bak.Mooie vooruitgang. Houdt vooral je oto's even in de gaten. Die hebben in een schone bak nog niet zoveel voeding te vinden als in een gerijpte bak, maar wellicht eten ze ook gewoon al met de pot mee?
Een foto plaatsen van het hout zodat we mee kunnen denkenWat zouden jullie doen?
Helaas is gebleken, na het hout goed geïnspecteerd te hebben, dat het hout aardig verschrompeld was. Durf het er niet meer in te leggen en gaat dus helaas de container in.Een foto plaatsen van het hout zodat we mee kunnen denken
Gaan die visjes ook de container in? 😱Helaas is gebleken, na het hout goed geïnspecteerd te hebben, dat het hout aardig verschrompeld was. Durf het er niet meer in te leggen en gaat dus helaas de container in.
Scheelt wel weer een hoofdbreker, nu alleen de visjes nog. ;-)
Haha nee ik bedoelde dat ik alleen nog hoefde na te denken over welke vissen ik zal toevoegen. 🤣Gaan die visjes ook de container in? 😱
Een kleine toevoeging: (easy) carbo zit normaal gesproken niet in een AIO voeding.Het verschil tussen de All-in-One voedingen en Profito en Easycarbo zijn eigenlijk redelijk simpel uit te leggen. Profito en Easycarbo bevatten beide onderdelen uit een complete plantenvoeding.
Goed opgemerkt In All-In-One zit inderdaad geen carbo en naar mijn weten ook geen andere bron van koolstof maar dat laatste weet ik niet zeker hoor!
Een kleine toevoeging: (easy) carbo zit normaal gesproken niet in een AIO voeding.
Carbo wordt ook wel 'vloeibare CO2' genoemd. Maar het is geen goede vervanging van (echte gasvormige) CO2. Het is wel vooral een middel om algen te bestrijden. Vooral baardalg, draadalg en volgens mij ook penseelalg. Carbo is op basis van glutaraldehyde..
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.