Na enkele weken alleen lezen en reageren bij anderen, wordt het tijd om hier ook maar eens een update te posten.
Want ik zie dat dat alweer ruim 2 maanden terug is!
Inmiddels zijn hier al wel wat veranderingen geweest, kleine maar toch.
In de Rilli bak is het mos flink gegroeid, moet het echt gaan snoeien, maar durf niet echt. Bang dat het mos wat op het bamboehoutje overblijft drama is...
De bak met vuurtjes en Habrosussen heeft het zwaar gehad. Deze staat op zolder en het is daar behoorlijk warm geweest in mijn vakantie!
Mijn vader heeft wel de garnalen en vissen gevoerd, maar natuurlijk niet verder het water oid in de gaten gehouden. Dus bij thuiskomst bleken de bakken op zolder allemaal 30graden te zijn! Dat heeft me 5 Cory's gekost en bijna al mijn Pinto's in de andere bak.
😢
De vuurtjes en Cory's zwemmen inmiddels weer rond in iets warm, maar prima te doen 25graden water.
Maar bij de Pinto's blijven ze elke dag omvallen. Ondanks water wissel en klep open/deur open op zolder etc.
Waren ze de roestziekte te boven gekomen, is de hitte hun fataal geworden.
😢
Ben bang dat ik daar binnenkort nieuwe bewoners voor moet bedenken. Want met 2 volwassen en 2 jongen komt dat niet meer goed.
De grote Rio draait opzich stabiel. Na 3 weken vakantie is er een echte baardalg explosie ontstaan.
Inmiddels heb ik een flinke waterwissel gedaan en weer een kleine dosis plantenvoeding toegevoegd.
Ik ben 1 goerami vrouw verloren, maar verder draait alles redelijk stabiel.
De lege cube in de vorige post bevat op dit moment wat planten en mossen die bedoeld waren voor inrichting.
Maar had nog niet de tijd genomen om om daar iets mee te doen. Maarja dat is geen vervelend klusje.
😉
Ook kreeg ik weer/nogsteeds allerlei ideeën in mijn hoofd.
Een tweede filter op mijn Rio? Een Co2 inlet op de ene filter en een externe verwarming op de andere filter?
Nog een paar bakjes op zolder voor wat guppies te kweken/meer garnalen te houden?
Tja je blijft bezig!
Foto's volgen gauw.