Wat is er nieuw

blauwe tijgergarnalen verliezen kleur

• Onderwerp starter Onderwerp starter basssiedtc
  • Startdatum Startdatum
Nee , ik zet er nog niks bij voorlopig.
Koop deze maand wel cb voor een ander bakje of snowwhite.
Die.grote die wat.grauw van kleur is zit op de.grond, is al minimaal een week zo van kleur. De rest van de garnalen is wat mij betreft mooi donker.
Groeten bassie

Erg verstandig hoor.
Je kan ook de cb en de cr mixen in 1 bakje als je dat zou willen.

Nee ik heb prl gehaald, vind de cr mooier als de cr.
Valt jullie iets op aan de garnalen John en Seabait?
Groeten bassie

Nou ik zie op de foto s geen dingen die me opvallen. Ik heb zelf deze soort nog nooit gehad maar een kennis in Delfzijl wel. Die verkoopt ze ook wel dacht ik en daar heb ik ze dus weleens zien zitten.

Wat ik me net bedenk, er kan inderdaad een kruisbesmetting hebben plaatsgevonden net mijn cr , heb in het begin water uit die bak gehaald om ph naqr beneden te halen wat me niet lukte.
het tempo dat ze nu dood neer vallen gaat me te hard af om niks te doen.
Er zitten me ook vrij veel overeenkomsten in met de cr, trage garnalen, eten niet van speciaalvoer, er zitten vrouwtjes in die de maat hebben om zwanger te worden, ondanks dat ik grote vellen heb gevonden geen gesjees van mannetjes die vrouwtjes zoeken.
Denk dak er toch een hele grote waterwissel tegen aan gooi, tot nu toe hebben ze pas 2 normale en de rest kleine aanvulingen van het water wat ik er uit heb geschept met al dat water testen.
Er kan altijd iets in het water zitten wat niet te meten is.
Ben net thuis ga ze eerst ff goed bekijken zo.
Groeten bassie

Tja ik denk zelf dat ze de ziekte bij zich dragen en hoeverre dat ook in het water kan zitten weet ik dus niet zo.

Zijn geen hele duidelijke foto's maar zien er idd niet blauw maar meer paarsachtig uit.
Heb ze zelf nooit gehad dus weet niet of het een symptoom van een ziekte is maar als ik het zo allemaal lees zou dat best goed kunnen.

Ja echt blauw zijn ze niet maar ik dacht dat ik dat ook vond bij mn kennis hier.
het is meer heel donkerblauw/paarsachtig vind ik.
Maar ja, ik zie ook geen verschil tussen blauw en zwart zegt mn vrouw steeds.

Haha dat kleurenblind probleem ken ik.
Inderdaad ze gaan meer richting paars zwart en ik vind de ogen meer geel als oranje.
Als het goed is is dat niet de ziekte seabait, hoe donkerder de kleur hoe beter de kwaliteit. En de leeftijd, hoe ouder hoe donkerder.
Heb een grote waterwissel gedaan,niks doen lijkt me geen optie, met het tempo waarin de laatste 3 doden zijn gevallen.
Ga zo proberen ok dat furanol in huis te krijgen, maar net als ik geen fotos kan plaatsen kan ik ook niet internepbankieren.
Gooi ik die furanol erin en dan zou ik ook niet weten wat ik anders nog kan doen.
Groeten basssie

Aha en dan hebben we dus ook verschil in furanol 1 en 2.
Groeten bassie

Ja in de oude 1 zat iets wat verboden was en ook nummer 2 is even uit de handel geweest want ik kon het destijds bij de lfs hier niet meer verkrijgen.
Gelukkig had ik nog 3 flesjes met tabs staan hier.

Baktopur direct schijnt zelfde werkzame stof te zijn, heb ik bij beest gewone baktopur besteld ipv direct, nu nog ff kijken ofk dat nog kan veranderen.
Groeten bassie

Tegen baktopur direct wel volgens de verkoper van de blauwe tijgers, hij gebruikt dat ipv furanol, zelfde werkzame stof.
Groeten bassie

Nu ligt mijn zorgenkindje, de wat grauwere van kleur op de foto, al een dik half uur op de rug te spartelen. Het rare is dat ze nogal hyper met de pootjes te keer gaat, terwijl ze de laatste week de traagste van het stel was.
De rug buigt ze en maar trappelen en wapperen.Eerst dacht ik dat ze dood was.
Het lijkt erop dat ze het erg moeilijk heeft met vervellen.
Groeten Bassie

Ja dat is het voor mij ook, en dat zal het ook altijd blijven.
Ook al gaat het over met de uitval en je hebt ze net medicijnen gegeven dan nog weet je niet of de uitval door de medicijnen gestopt is.
Deze is nog niet uitgevallen, dat denk ik van deze al minimaal een week.
Het lijkt eropm of ze een soort rits aan de onderkant heeft waarvan de opening in het midden steeds iets groter wordt.
Groeten bassie

Tja kan zoals je al zei met vervellen hebben te maken. Maar zekerheid heb je niet en dat is met garnalen wel vervelend. Ik kan er jammer genoeg over meepraten.

pff hij laadde de rest van de berichten pas nadat ik het bericht had geplaatst.
heel vervelend dit allemaal 🙁

Het zorgenkindje is overleden, na een spartelpartij van een uur of 2.
Mijn baktopur direkt is onderweg, komt morgen alst goed is.
Kleur was nog redelijk blauw van deze geen rode vlekken.
Heb er volgens mij nog 10 of 11 en een larfje, die heb ik vanmorgen nog gezien.
Moet zo nog ff terugtellen.
Groeten bassie

pfff 🙁 ik ken je frustratie. zit ongeveer in zelfde situatie als jou op het moment.
heel frustrerend en niet leuk 🙁
hoop echt dat het snel ophoud voor je joh!

Mochten ze vervellingsproblemem hebben dan kunnen ze gewoon crusta menu pakken,speciaalvoer voor ze gehaald, duur merk (t), maar ze raken het niet aan, mijn cr ook niet, de wildkleur en de vuurgarnalen wel, de rode rillis soms wel soms niet.
Kan dat spul elke keer opnieuw afhevelen.
Wat ze wel eten heel zelden zijn die spirulina wagels voor de bodembewoners.
Groeten bassie

De garnalen waren vandaag wat rapper met als gevolg gewapper!
Maw er is er 1 zwanger. Niet de grootste van het stel, lang niet.
Er zitten er 2 in die minimaal een cm groter zijn, die waren niet aan het sjeesen vandaag, denk dat die 2 dan ook vrouwtjes zijn.
Nog geen Baktopur direct ontvangen, maandag verstuurt en betaald dus morgen hopelijk in huis.
Groeten bas

basssiedtc zei:
Mochten ze vervellingsproblemem hebben dan kunnen ze gewoon crusta menu pakken,speciaalvoer voor ze gehaald, duur merk (t), maar ze raken het niet aan, mijn cr ook niet, de wildkleur en de vuurgarnalen wel, de rode rillis soms wel soms niet.
Kan dat spul elke keer opnieuw afhevelen.
Wat ze wel eten heel zelden zijn die spirulina wagels voor de bodembewoners.
Groeten bassie

Ik merk hier ook dat de ene soort een bepaald voer wel eet en de andere soort eet dat weer niet.

Ik geef eens per week een vlokje Dennerle mineralenvoer
Daar eten ze wel van maar het lijkt wel alsof de wat grotere vezels in het voer blijft liggen, dat is dan voor de onderhoudsslakjes.
Aan de andere kant zie ik ze de korrels JBL novoprawn in hun pootjes pakken en snel opeten.

Zal morgen eens een rondje lfs doen in de omgeving en kijkem wat voor merken voor.ze hebben, het vorige speciaalvoer voor garnalen aten ze wel.
Groeten bassie

Het is vaak even proberen wat ze lekker vinden. In dat opzicht verschillen ze niet veel van mensen dus 😉.
Ik doe meestal een paar soorten door elkaar in een potje zodat er diversiteit inzit.

Zo de baktopur direct zit erin.
Op de gebruiksaanwijzing staat; "aquarium goed ventileren" .
De ene bak met de blauwe tijgers is zon sf met 2 kleppen, daarvan heb ik de voorste losgezet met een baardnetje eroverheen zodat er geen stof bij kan.
De ander is zon aquatic nature evolution,waar ik het vaste filtersysteem.wat achterin zat uit heb gesloopd, daar zitten drie ronde ventilatieroosters en de klep heb ik ook open gezet, ben nog ff aan het proberen daar een soort hor tegen de stof pas op ta maken.
Neem aan dat dat voldoende ventilatie is.
Groeten basssie

Denk het wel, ze zijn wat actiever geworden , mijn cr ook.
De kleur van de cr is ook een stuk beter.
En er zitten ook al 10 nieuwe blauwe tijgers van dezelfde stam in, die zijn meteen meegekuurd preventief nu, het larfje leeft ook nog.
Als het goed is zitten er nu 20 en het larfje in (die is al een maand oud, niet erg hard gegroeid) . Had geen zin om af te wachten mocht er nog een paar doodgaan, kom ik onder de 10 das me te weinig.
Heb ook 20 gewone tijgergarnalen gekocht, voor in een andere bak, waren zo mooi groot al die kon ik niet laten zitten.
Groeten bassie

Gister 3de dag van de kuur, er dreef een dikke olieachtige smurie op het water gister, die heb ik erafgehaald en de waterverversing die bij de Baktopur hoort, koolstof erin.
Op de bak met cr die ook gekuurd is dreef geen olie.
De waterpest in de bak met blauwe tijgers lijkt wel verbrand.
Er zit 1 blauwe tijger in die wat trager is en beetje schuin ligt en een ander die knalpaars is lijkt tussen de ogen een vlekje te hebben maar dat is een hele donkere.
De rest eet zelfs van het voer wat ze eerst niet aten.
Groeten bassie

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan