Boomtaks' Iwagumi project


Druk bezig geweest. :petjeaf: Benieuwd als het allemaal weer wat gegroeid is.
 
Mooi is het weer ! Je maakt steeds prachtige landschapjes. Ik ben benieuwd of het nu lukt, zonder die lastige bodem.
 
MelvinB zei:
Ziet er goed uit, al lijkt mij de verlichting nogal zwak ogen.

Ik heb de lampen ook omgedraaid; achterin zit nu de plantenlamp en voorin de Daylight lamp. Begin weer met 6 uur licht en ga langzaam opvoeren.
 
Okee, want ik zie in de linker -en rechterhoek redelijk donkere plekken. Daar staan wel planten tenslotte.
 
wow! ziet er nu al errug mooi uit!
flink bezig geweest. resultaat mag er zijn!
 
Nog een beetje aan het rommelen geweest met wat plantjes. Heb uit mijn 10 liter bakje wat Cryptocoryne nevellii gehaald en links- en rechts achter geplaatst. De levende haven is een stuk actiever. Zal dat komen doordat er wat minder CO2 in het water zit of heeft het een andere oorzaak? HC is nog wat gelig. Hoop dat die snel aan slaat.
tn_img_5364.jpg

tn_img_5365.jpg

tn_img_5366.jpg
 
Hoe ga je het aanpakken ? Gewoon heel gestructureerd de EI toepassen, en verder niks ? Je moet wel weer wat geduld hebben, en niet teveel meer prutsen en veranderen denk ik.

Ik verwacht dat het dan moet gaan lukken ! Ik ben heel benieuwd hoe alles gaat groeien. De scape is prachtig ! Ik hou wel van strandjes, dat weet je ...

;)
 
Ziet er mooi uit hoor. Nu moeten de plantjes nog even goed aanslaan.
Dat komt vast wel goed.
 
Crash Cowboy zei:
Hoe ga je het aanpakken ? Gewoon heel gestructureerd de EI toepassen, en verder niks ? Je moet wel weer wat geduld hebben, en niet teveel meer prutsen en veranderen denk ik.

Ik verwacht dat het dan moet gaan lukken ! Ik ben heel benieuwd hoe alles gaat groeien. De scape is prachtig ! Ik hou wel van strandjes, dat weet je ...

;)

Ik moet nog een paar plantjes aanschaffen, gebeurd van de week. Verder doe ik puur EI en dagelijks een 3-4 ml Easy Carbo. That's all.
Ben ook heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Fingers crossed!
 
even wat metingen gedaan:
KH 5,5
PO4 2,0
NO3 12,5

Plantjes besteld
 
Ja ik ging uit van wat ik las in die laatste post over carbo ;) . Een pagina eerder staat er ook iets over en er is wel co2 dacht ik nu ook.
Is ook wel goed met de EI om aan de vraag van de planten te voldoen.
 
Zeker wel. Lange termijn test lichtgroen en CO2 staat 2 uur eerder aan dan de lampen. NO3 is trouwens iets hoger, tussen de 12,5 en 25.
Dagelijks ook easy carbo inderdaad.
 
Zo,zo, je bent behoorlijk bezig geweest, en het is nu dus een totaal andere bak geworden.
Prachtige stukken hout, mooi ingericht hoor!!!
 
Zojuist de rest van de plantjes binnen gekomen. Glosso maar meteen afscheid van genomen, was al verticaal, dus laat maar.
Ook de HC was een beetje sneu. Blyxa japonica zag er goed uit, evenals Ludwigia sp. Mini Super Red, wat weer heel erg veel was.
tn_img_5369.jpg


tn_img_5371.jpg


tn_img_5370.jpg


Oh ja, volgens de tabellen moet er aan het einde van de dag zo'n 80 mg/l CO2 in zitten en aan het begin van de dag 40 mg/l. Moet voldoende zijn.
 
1e onderhoud gehad net. Eerst water getest:
KH 6,5
PO4 2
NO3 12,5-25
pH 6,7 (volgens tabel)
CO2 40-80 (volgens tabel)

Zou goed moeten zijn, maar de HC die ik als eerste had geplant is zo goed als verrot en heb ik moeten verwijderen. De HC die ik van de week gepoot heb ziet er nog goed uit, maar staat er pas 3 dagen in. De Glosso gaat weer de hoogte in en de nieuwe blaadjes zijn zeer klein. Zal vanmiddag een paar foto's plaatsen.
De levende haven heeft het prima naar hun zin!
 
Glosso zoekt de weg weer naar boven. Is overigens wel de nieuwe Glosso die ik woensdag jl plantte.
tn_img_5375.jpg


Nu staat het er zo bij
tn_img_5378.jpg


links
tn_img_5377.jpg


rechts
tn_img_5376.jpg


Morgen een 60 liter bakje in elkaar zetten met wat left-overs. Heb daar led verlichting boven gehangen, 2x 22cm Superfish retro fit LED balk van aquatarraleds met zon op en onder computertje als test. Eens kijken wat de plantjes daar mee doen gaan.
 
Prachtig!!

Om eerlijk te zijn vind ik deze inrichting veel rustiger en mooier dan de vorige.. :)
 
Matthijs-Aquaria zei:
Prachtig!!

Om eerlijk te zijn vind ik deze inrichting veel rustiger en mooier dan de vorige.. :)

Dank je! De laatste paar weken had ik niet meer gesnoeid en leek de bak inderdaad ge�xplodeerd!
 
Nieuwe scape ziet er weer goed uit inderdaad, lekker fris! Wat me opvalt is je oppervlakte water, ligt daar een laagje op toevallig? Dat baseer ik op de laatste foto waar belletjes aan het oppervlak lijken te drijven (of zijn het geen belletjes)? Als je inderdaad zo'n olieachtig laagje hebt (bacteri�n); overweeg dan eens om voor een paar tientjes een skimmer te plaatsen. Die zorgt ervoor dat dat laagje geen kans krijg en daardoor heb je betere gasuitwisseling, vinden je vissen fijn en wellicht je planten ook. Helpt ook de algemene hygiene hoog te houden.
 
jsiegmund zei:
Nieuwe scape ziet er weer goed uit inderdaad, lekker fris! Wat me opvalt is je oppervlakte water, ligt daar een laagje op toevallig? Dat baseer ik op de laatste foto waar belletjes aan het oppervlak lijken te drijven (of zijn het geen belletjes)? Als je inderdaad zo'n olieachtig laagje hebt (bacteri�n); overweeg dan eens om voor een paar tientjes een skimmer te plaatsen. Die zorgt ervoor dat dat laagje geen kans krijg en daardoor heb je betere gasuitwisseling, vinden je vissen fijn en wellicht je planten ook. Helpt ook de algemene hygiene hoog te houden.

Dank je! En goed gezien, het is een beetje voer wat nog drijft aan het oppervlak. Ik heb wel zo'n Eheim skimfilter, dus mocht het nodig zijn, kan ik die er zo inhangen.
 

Terug
Bovenaan