Brem's 30L Nano powerbakkie


Kleine update!

Ik heb tussen het gras een soort donkere waas zitten (zie foto). Weet iemand wat dat is? Misschien een gebrek aan stroming?

Ook heb ik goed nieuws! Ik wordt Garnalenpapa

de eerste mevrouw draagt een partij eitjes!‍♂️
Dat staat ook op de foto

21D73DFF-C0F8-4E84-A6B8-870E0218AC1B.jpeg


B44520B1-26C5-4B40-9121-5F93FD55E786.jpeg
 
De garnaaltjes zijn precies ook wat kleur verloren? Of is dat een andere dan die eerste foto’s? Als ik kijk naar uw voeding heb je daar ruim een jaarvoorraad hoor :D Ik geef ze soms dagen geen eten en dan nog moet ik het eten eruit halen. Ik laat dat weken en leg dat met een pincet in een rotsgleuf zodat mijn bodem gespaard blijft. Maar mijn vissen veroorzaken voldoende voedingsresten om die eigenlijk niets meer te geven. Er ligt wel een catapa blad in en soms laat ik daar eens bloempollen in vallen zoals in de natuur. Maar dat lost volledig op in water.

Toen ik van leidingwater naar osmose overschakelde kregen alle dieren meer kleur. Als dat te duur is zijn er nog andere mineralen die het water niet extra beïnvloeden maar wel helpt bij vervellen en kleur.
 
Top dat je er een met eitjes hebt maar wat je ziet is denk ik ook schimmelend voer.
 
Heel erg bedankt voor de snelle reacties :-D

Ik stop dan ook direct met voeren (dt deed ik stiekem toch wel dagelijks/2-dagelijks).
Ik mag vanmiddag weer onderhoud doen dus zal proberen zoveel mogelijk troep af te hevelen (hoewel het wel vastgekoekt zit..)
De kleuren vallen gelukkig erg mee. het is niet flets ofzo.. zal vanavond na verversen even wat fotos schieten :)

Ik zit trouwens te kijken naar dit plantje voor erbij: Alternanthera Reineckii (rode 'makkelijke' plant)
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit plantje? Zie foto:
78f04f4ebba5e9d3b37b475ef5a355c9.jpg



P.S. De eitjes zijn nu nog bruin.. als ze bevrucht zijn zouden ze toch transparant moeten worden?
 
Laatst bewerkt:
Als je gaat afhevelen kan je vooraf met uw pincet eens dat vuil uit uw gras en mos schudden. toch vind ik dat ze precies kleur verloren heeft in vergelijking met de eerste foto’s. Ze zitten er nog niet zo lang in he.
 
Oke dan ga ik eens rondsnuffelen voor een groen plantje.

Straks even goed verversen en de plantjes zo schoon mogelijk maken.
Is het een idee om de plantjes los te maken vanuit de bodem en later terug te planten, of is dat geen goed idee?

Voeren gaat per vandaag even drastisch achteruit :)
 
Lospeuteren is gelukt! Is allemaal een stuk schoner. Uurtje Na verversen lagen er 3 vervellingen in de bak :)

Er zit duidelijk kleurverschil tussen de garnalen. Ik heb een foto bijgevoegd:

Er is duidelijk verschil tussen het zwangere dametje en de rest. De rest is echt strak wit/rood en de zwangere dame is duidelijk fletser.. dit was echter al zo toen ik ze inzette..

Even kijken hoe het de komende dagen gaat.

0128179D-FAFC-4196-B102-9F707B5BC480.jpeg
 
Minder voeren dus Brem. Zoals ik je al zei voer ik 3x per week en gelet op de hoeveelheid garnalen die je momenteel hebt is heel weinig al genoeg;)
 
Ahja die zijn inderdaad nog mooi op kleur. :) Nu een plaatsje zoeken waar weinig/geen waterflow is en daar op een schaaltje ofzo voeren. Plastiek beker knippen kan tijdelijke oplossing bieden.
Die pellets kunnen soms enorm uitzetten en meegaan in de stroming.
 
Ja hierover verschillen de meningen wat ik gebruik geen schaaltjes meer. De garnalen pikken het voer eruit en gaan verderop het zitten opeten en zo komt het als nog door de hele bak. Als je zuinig voert dan zullen ze het wel vinden zonder schaaltje waardoor dit geen kwaad kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brem
Ik heb een glazen voederschaaltje ingegraven achterin de bak waar de stroming 0,03 is.. daar komen ook alle poepjes en rommel in uiteindelijk ^.^

Daar gooi ik dan ook echt een ministukje voer in. Ik hou het nu op ongeveer 2x in de week ietsiepietsie voeren ^.^

Zwangere mamagarnaal gaat goed! Ze heeft een klein grotje gemaakt onder een steen en daar zit ze toch wel veel..
 
Ja hierover verschillen de meningen wat ik gebruik geen schaaltjes meer. De garnalen pikken het voer eruit en gaan verderop het zitten opeten en zo komt het als nog door de hele bak. Als je zuinig voert dan zullen ze het wel vinden zonder schaaltje waardoor dit geen kwaad kan.

Ja maar je hebt ook voedsel dat helemaal uitzet, dan gooi ik daar een tiende van zo een pellet in en dan puilt dat helemaal uit. Die mini balletjes van jbl?) pakken ze hier ook mee.

Nu doe ik dat ook niet meer op een schaal. Ik leer ze dat het lekkers vooraan op de steen te vinden is. Of ik zie ze anders nooit. Er zitten bijna 40 beesten in mijn bak en zie ze enkel met etenstijd :)
 
wet iemand of ik dit zou kunnen gebruiken in zoetwater?
Kwam dit tegen gister tijdens het opruimen ;-)

AFC82232-332D-4DB0-BA20-94E491C552A1.jpeg
 
Het is een soort Easylife zeg maar. Waar je die witte waas van krijgt in je water.
het zou je water kraakhelder maken en de bacterieengroei positief beinvloeden.
 
Tja, het klinkt weer mooi Brem maar het is erg duur spul en ik zou het dus zeker niet zelf kopen.
 
ik heb nog ruim 3/4 van deze pot staan...

Wil je best een deel opsturen? :)
 
Haha, mooi aangeboden maar ik gebruik het eigenlijk niet Brem. Ik voeg namelijk zelf al 2 soorten bacterien toe aan de zeewaterbak en verder draait ie voor mn gevoel wel goed.
 
geen probleem @jessicapilon :)

Vanmorgen zag ik dat 1 van de stenen iets verzakt is omdat het zwangere dametje onder die steen een klein grotje gemaakt heeft.
Dit is gedrag dat ik nog niet eerder gezien heb... Is het bekend dat crystals zich afzonderen als ze eitjes dragen?
Verder eet ze gewoon wat er voorbij komt maar echt ver van haar 'grotje' komt ze niet :)
 
Tegen de tijd dat ze gaan werpen om het maar zo te zeggen kun je wel zien dat ze zich soms terugtrekken. Maar een gat graven is nieuw voor me.
 
ja is best grappig om te zien..

ze heeft al de Ada Amazonia aan de kant geschoven en bewaakt haar fort netjes :)
 
Hoi @quistero !
Uhm... zal vanmiddag proberen een foto te maken :)

Wat denk je te vinden op de foto? :)
 
Helemaal niks, gewoon voor de leuk :D Maar snap dat een foto waarschijnlijk zeer moeilijk te maken is.

Heb sinds het weekend een nieuwe camera.
Dus wie weet lukt het wel.. .anders wordt het via de telefoon ;-)
 
Zoals beloofd de foto..

Het zwangere vrouwtje zit linksonderin.
Ik merkte net dat ze de andere garnalen wegjaagd uit haar buurt...? Dat is gek toch?

13C6C595-FC49-4EA0-B284-D4840E56E4C5.jpeg
 

Terug
Bovenaan