De lantis aquaria van Don1262


Mn babybluppers worden groot 😄
Zonder titel28_20230330154931.png


Voedertijd



Oeps hoe komt deze hier nou weer terrecht🙈
IMG_20230330_154532.jpg
 
Leuke foto s Don en die laatste is toch een sluierstaart:pp
 
Technisch gezien is het een waterpanter, maar dit noemen ze ook wel eens een prrrel. Het valt onder de groep walkat-achtigen afgestamd van de tiranosauruskatvis😁 de katfish is een andere subgroep😆
 
Actief ventje dit! Ready to jingle
 

Bijlagen

  • VID_20230331_210400.mp4
    5.7 MB
Mooie video Don.
Tx ja ik heb klein stukje geknipt want hij was moeilijk in n focus te blijven hij gaat al mn vrouwtjes achterna, laat niets meer voor mij over 🤪 dit is de magie van 1080p 60fps ook (ik kan ook kiezen voor 4k op 30fps) 😁
Met mooie vinnen wil je fps en met mooie kleuren weer pixels denk ik 😄
 
Mooie ancistrussen, maar er zal een tijd komen dat er wat weg moeten toch zoveel kunnen er toch niet in 1 bak.....
 
Mooie ancistrussen, maar er zal een tijd komen dat er wat weg moeten toch zoveel kunnen er toch niet in 1 bak.....
Ze komen in de 100l maar ik zal ook wel echt afscheid moeten nemen tegen het grotendeel. Ik wil de mooiste natuurlijk houden 😁 het gaat nog goed in dit bakkie, mn aquarium groeit natuurlijk met ze mee, voor je het weet zwemmen ze de deur uit dat gaat altijd zo snel😆
Maar sterker nog een volwassen ancistrus mag ook eigenlijk niet in dit formaat aquarium. Ben het er niet geheel mee eens. Maargoed, als ik nadenk hoe uberhaubt of de vissen nou groot of klein zijn heel hun leven in dat pisbeetje aquarium noemen (onder de 200l in iedergeval) dan denk ik wel eens waar staan mn eigen principes eigenlijk. En dan besef ik me eigenlijk hoe heel deze hobby gebaseerd is op egoisme. De vissen worden voor ons gekweekt, zonder ons zouden ze er niet zijn, het is ons vermaakt. Dus zo heeft iedereen zn eigen moralen wat ie goed vind. Maar mn onderbuik blijft zeggen dat een vis niet in een glazen bak hoort. Ze blijven alleen zo leuk tho...
 
Denk dat ik mn 3 baby guppys wizzie en woppie ga noemen en als iemand me vraagt wat de naam van de 3de is dan zeg ik "heeftienie" dat is zn naam vanaf nu... 🥁 O chips ben te vroeg het is nog geen 1 april
 
Het is 1 april dus ik zou ze Kwik, Kwak en Kwek noemen:ROFLMAO:
 
Ze komen in de 100l maar ik zal ook wel echt afscheid moeten nemen tegen het grotendeel. Ik wil de mooiste natuurlijk houden 😁 het gaat nog goed in dit bakkie, mn aquarium groeit natuurlijk met ze mee, voor je het weet zwemmen ze de deur uit dat gaat altijd zo snel😆
Maar sterker nog een volwassen ancistrus mag ook eigenlijk niet in dit formaat aquarium. Ben het er niet geheel mee eens. Maargoed, als ik nadenk hoe uberhaubt of de vissen nou groot of klein zijn heel hun leven in dat pisbeetje aquarium noemen (onder de 200l in iedergeval) dan denk ik wel eens waar staan mn eigen principes eigenlijk. En dan besef ik me eigenlijk hoe heel deze hobby gebaseerd is op egoisme. De vissen worden voor ons gekweekt, zonder ons zouden ze er niet zijn, het is ons vermaakt. Dus zo heeft iedereen zn eigen moralen wat ie goed vind. Maar mn onderbuik blijft zeggen dat een vis niet in een glazen bak hoort. Ze blijven alleen zo leuk tho...
Dat is een beetje andere discussie denk ik.
Bedoelde eigenlijk dat de ancistrus mannetjes die dicht op elkaar zitten ruzie kunnen gaan maken.
 
Dat is een beetje andere discussie denk ik.
Bedoelde eigenlijk dat de ancistrus mannetjes die dicht op elkaar zitten ruzie kunnen gaan maken.
Dat is ook zo ja, hoop dat dat nog even weg blijft. Als ze echt holendrift gaan krijgen dan word het wel serieus een dingetje. En anders maak ik een flatgebouw 😀🤪
 
Met of zonder een lift:DD
Maak jij voor de vogels ook altijd een ladder naar hun vogelhuisjes toe? 😆 Ik zal er een defecte lift in plaatsen dan hebben ze og ergens hoop dat hij ooit in bedrijf zal gaan😁
 
Waarom denk je dat wij geen vogelhuisjes in de tuin hebben:pp
 
Goed ingeschat en men noemt dat hoogtevrees inderdaad:DD
 
Maak jij voor de vogels ook altijd een ladder naar hun vogelhuisjes toe? 😆 Ik zal er een defecte lift in plaatsen dan hebben ze og ergens hoop dat hij ooit in bedrijf zal gaan😁
Dan kom je in The Bigbang' terecht....
 
Dan kom je in The Bigbang' terecht....
Theoretisch gezien staan vogels dichter op quantumlevel omdat ze kleiner zijn dan de mens 😁 je weet maar nooit wat vogels weten wat wij niet weten. Zoals een buurvrouw die vreemd gaat als de man van huis is. Je weet het niet ze kunnen alles zien he 🫡
 
Zoals een buurvrouw die vreemd gaat als de man van huis is. Je weet het niet ze kunnen alles zien he 🫡
Dan doen we hier vanaf morgen de gordijnen dus dicht want straks weten ze al mn wachtwoorden.
 
Dan doen we hier vanaf morgen de gordijnen dus dicht want straks weten ze al mn wachtwoorden.
Nu elon musk twitter beheerd weet je maar nooit wat er doorgevloten word natuurlijk.
Spionagesperwers en afluistervinken he dat is de grote rode vlag. Alles wat in de cloud opgeslagen is kan elke vogel bij!
En dan kraaien als je alles kwijt bent, dan kan je fluiten naar de gegevens. Maarja ik laat me er niet door kaalplukken ik heb al mn gegevens opgehokt in een externe drive. Kansen laat je niet voorbij vliegen maar grijp je met bijde klauwen aan!😁😆
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe planten en nieuw bakje draaien! Het zal al vol, als het niet meer langs elkaar past dan er maar boven op! 😁
 

Bijlagen

  • IMG_20230413_214304.jpg
    IMG_20230413_214304.jpg
    133 KB · Weergaven: 45
  • IMG_20230413_213842.jpg
    IMG_20230413_213842.jpg
    206.7 KB · Weergaven: 46
  • IMG_20230413_213820.jpg
    IMG_20230413_213820.jpg
    212.3 KB · Weergaven: 47
Mooie groene bakjes Don.
Tx 😄 ik ben mentaal wel voorbereid dat het gras op foto 1 niet voor een aquarium is bedoeld en het maar een paar weken zal mee gaan maar dat is gelijk een goed excuus om hm goed in te draaien voor ik mn garnalen overzet 😆
 
Staat er mooi bij Don. Mooi effect zo die blauwe poster 👍.
 
Als een ondergaande zon...........lucht 😊. Maar de bak oogt dieper daardoor. Planten versterken dit effect ook in deze opstelling 😉.
 
MOOI,mooi mooi Don (y)(y)(y)
 
Dankjulliewel! Het is alleen geen poster maar een lamp 🙈 heb de lamp grotendeels naar buiten gericht mn vissen hoeven niet te verblinden 😂 maar het geeft een leuk effect op me muur daar achter, zelfs in mn 60liter kleurt alles mooi blauw er door. 😄 Alleen het zuignapje is niet sterk genoeg en de kabels van me filter duwt de ledbar steeds naar beneden 😂 dus heb de kabels er nu onder gedaan dan maar in het water. Dan blijft de boel bij elkaar teminste. de draadalg moet daar nog groeien 😆

Wat @Ed Tensen zegt het geeft een mooie diepte er achter dat viel me op ja 😄 alleen toen ik de foto vergeleek met het echt was het in het echt minder te zien. Op de foto lijkt de diepte wel heel erg aanwezig 😄 ik zou er wel eens posters achter kunnen plakken. Ik denk dat ik een keer zelf iets verf 😄
 
Ja we hadden het rechts van de bak kunnen zien maar met je opmerking heb je ons mooi op het verkeerde been gezet Don:DD
 

Terug
Bovenaan