De nieuwe bak van Patrix (3.0)

Ziet er goed uit Patrick! Leuk die voor en na foto's, verschil is goed te zien. Fijn dat het beter gaat met minder verlichting, scheelt ook weer in de energiekosten :D
 
verschil is goed te zien
Bij het Belgisch is de verbetering nu al te zien, op de foto wat minder maar in het eggie overduidelijk, voorheen waren de jonge blaadjes al direct krom bij het zien van het licht:D
scheelt ook weer in de energiekosten
Ook dat nog eens:thumbs:

Toch verbaas ik me over het het lage aantal lumen wat ik nu gebruik, ik zit nog lager qua lumen dan in mijn oude bak.

Even wat cijfers,

- Oude bak was 220 liter, daar hing een 58 watt T8 boven met 5240 Lumen = 23 Lm/l
- Nieuwe bak is 190 liter daar hangt nu 42 Watt T5 boven samen 3700 Lumen = 19,5 Lm/l

In de oude bak kreeg ik de lage plantjes maar moeilijk aan de praat, assimilatie was er ook niet
Beide bakken hadden een soortgelijk plantenbestand alsook waterhoogte, en Bio Co2

Ik denk dat de T5 buisjes (met name van dichtbij) door hun geringe formaat een veel geconcentreerder licht verspreiden waardoor je wegkomt met minder lumen?
 
Laatst bewerkt:
Het ''nieuwe licht'' begint zijn vruchten nu duidelijk af te werpen, zie hier de nieuwste blaadjes van het Belgisch groen:thumbs:
10.JPG


De lage plantjes doen het ook nog goed, maar omdat goed te kunnen beoordelen is het nog te vroeg denk ik.

a1.JPG


a2.JPG


De varen afgelopen zaterdag gesnoeid en deze maakt nu ook mooiere toppen dan voorheen.

a3.JPG


De Ludwigia ernaast blijft nog een beetje achter qua kleur, maar dat komt vast nog goed.

En de verschrikkelijke kaamlaag is nog steeds de grote afwezige op het feest :r
 
Nou de eerste resultaten zijn al mooi toch.
Ben blij voor je dat het nu zo gaat.
Ze zien er prachtig uit zo hoor toppie:thumbs:

Wat licht al niet kan doen, of veroorzaken.
 
Ziet er goed uit, plantjes krijgen mooie kleuren!
 
Ik begrijp nog steeds niet waarom iedereen nou zo veel moeite doet om een nog mooiere bak te krijgen dan ik heb, maar goed het is zo;)

Goed bezig Patrix, zou straks weer een van de topbakken op dit forum kunnen worden :thumbs::thumbs::thumbs:
 
plantjes krijgen mooie kleuren!
Het gewenste resultaat begint te komen.
Dat loopt goed!
Hopelijk blijf het zo doorlopen.
Ik begrijp nog steeds niet waarom iedereen nou zo veel moeite doet om een nog mooiere bak te krijgen dan ik heb, maar goed het is zo
:D:D
Goed bezig Patrix, zou straks weer een van de topbakken op dit forum kunnen worden
Bedankt voor dit compliment:petjeaf:
Maar als ik zo om mij heen kijk zie ik toch echt veel mooiere bakken hoor, een topbak hoeft het voor mij ook niet te worden, als het maar lekker draait dan ben ik al tevreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: FvdP
Goed om te horen en te zien dat het goed gaat Patrick:thumbs:
 
Ja komt wel goed, het scheelt wel kopzorgen idd. ik kan er niet zo goed tegen als het niet gaat zoals ik wil:D
 
Het gewenste resultaat begint te komen.

Hopelijk blijf het zo doorlopen.

:D:D

Bedankt voor dit compliment:petjeaf:
Maar als ik zo om mij heen kijk zie ik toch echt veel mooiere bakken hoor, een topbak hoeft het voor mij ook niet te worden, als het maar lekker draait dan ben ik al tevreden.

Nou nou iedereen wil toch een top bak! :p
Maar zoiets kost sowieso tijd.
Met de tijd krijg je nieuwe inzichten, ervaringen en wordt het in ieder geval voor jouzelf een topbak!
 
en wordt het in ieder geval voor jouzelf een topbak!
Dat is het belangrijkste idd, als je zelf tevreden kunt zijn is het goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: FvdP
Leuk om te zien Patrick al heb ik wel bijna mn ogen verpest met het turen op de foto om hem te kunnen vinden;).

Nog iets anders, is dat blauwalg op het hout? Zo ja dan zou ik dat wel gelijk verwijderen hoor en desnoods het hele stuk hout. Voor je het weet zijn de rapen gaar.
 
Jeeeeej! Beschuit met muisjes!
Ja haha, ben er erg blij mee en misschien zijn het er wel meer, een tijdje terug zag ik al iets kleins rondscharrelen, daarna niets meer gezien tot nu.

al heb ik wel bijna mn ogen verpest met het turen op de foto
Sorry maar hij bleef niet stilzitten:D

is dat blauwalg op het hout?
Waar zie je de blauwalg dan:help: voor zover ik weet/zie zit daar niets, misschien lijkt het zo door de vergrote foto? dat stuk hout is gewoon zwart als ik hier in de bak kijk.
Je bedoeld het donkere stuk onderin de foto waarschijnlijk?

Heb je nou net het B woord genoemd in het fotoalbum van Patrick
Haha, mag wel hoor.als iemand iets denkt te zien hoor ik dat graag natuurlijk.
 
Ik bedoel echt het uiteinde van het hout en dat lijkt zoals ik het zie groenig maar dat kan met licht ofzo te maken hebben denk ik dan. Zolang jij het niet ziet is er niets aan de hand;)
 
het uiteinde van het hout
Dit bedoel je?
Ziet er zo wel een beetje vreemd uit ja, kan ook zijn dat het dode baardalg is dat heb ik een paar dagen terug behandeld met Carbo, op de Blyxa zie je het ook nog zitten
P4240007.JPG


Ik hou het in de gaten ik zal morgen nog eens goed kijken, lamp is nu uit.
Zijn je ogen toch nog wel goed dus:D
 
Ok, dat zou kunnen maar goed dat er iets zat heb ik wel goed gezien denk ik:D:D. Moet ook haast wel met een leesbril op he;)
 
dat er iets zat heb ik wel goed gezien denk ik
Jazeker, ik vermoed dat het dode baardalg is want dat zat daar wel, maar nu ga ik toch twijfelen of er nog iets anders bij zit.
 
Geef niet, een gewaarschuwd mens telt voor twee ;)
 
Wat onwijs gaaf! Doen ze het dus goed in je bak
 
Wat een cutie
Ja alleen jammer dat het zo onduidelijk is, ik zal proberen om er een betere foto van te maken.
Doen ze het dus goed in je bak
Ja blijkbaar! deze groep heb ik al zeker 3 of misschien wel 4 jaar, het waren er ooit 7 (eentje is lang terug overleden), en het zijn er nu dus weer 7 (of meer:juggle:
 
Dat moet een van de mooiste vlekjes zijn die ik ooit heb gezien :br:
 
Hopelijk wordt vlekje straks een vlek, maar dat komt wel goed, ik heb geen grote vissen in de bak,
 
Terug
Bovenaan