De nieuwe bak van Patrix (3.0)


Staat er mooi bij Patrick.
Erg mooi bak Patrick.
Dank.

En toch begint er weer iets te kriebelen, de bak draait pas 3,5 maand en nu zit ik alweer te denken hoe het anders kan, het is eigenlijk iets te vol aan het worden.
Ik heb mijn bakken altijd zo vol met planten gehad omdat dat goed zou zijn tegen alg groei, maar met iets minder groen kan het ook wel denk ik?
 
Vind het juist mooier worden nu het wat voller wordt. Steen gaat ook steeds meer onderdeel worden van je scape, nu de planten er omheen groeien
 
De steen heb ik gedraaid zodat ie wat lager ligt, maar ik ben het er toch niet mee eens, zaterdag gaat ie er weer uit.
Volle bak is ook wel mooi maar dit is wel de grens, al vind ik het altijd zo zonde om planten weg te moeten gooien.
 
En dit gaat ook de hele dag door, de kleuren worden ook aanzienlijk feller als ze bezig zijn
 
Mooi, beiden!
Dat pandaatje is verdorie erg mooi geworden.
 
Ja dat Pandaatje is goed gelukt:D

Ook leuk om te zien hoe dat zwart er langzaam in komt.
 
Etenstijd:chef: voor het eerst zie ik nu 4 kleintjes bij elkaar.

P6020021.JPG
 
Ik doe wat fijngemalen voer in een injectiespuit, en dat spuit ik dan zo naar ze toe.
 
:D maar heb er voorlopig even genoeg, stuk of 7 sowieso.
 
Leuk zo die kleintjes! Benieuwd wat ze hier doen, laats wel een enkel eitje zien spotten die denk ik uit is gekomen.
 
laats wel een enkel eitje zien spotten die denk ik uit is gekomen.
Spannend, ik heb nog nooit een eitje gezien, en ik heb ook geen idee wanneer en hoe Panda's het doen (dat klinkt vreemd:D)
Ze zijn wel heel vaak aan het rollebollen/stoeien met elkaar, zou dat dan het paargedrag zijn?
 
Het vrouwtje kiest de man en na wat gestoei duwt het vrouwtje de man op zijn zij en zuigt ze zijn zaad op en bevrucht zichzelf inwendig daarmee, vervolgens gaat het vrouwtje de ramen poetsen om de eitjes te plakken (die klemt ze tussen haar buikvinnen) ondertussen zwermen alle mannetjes om dat vrouwtje heen om haar te stimuleren de eitjes af te zetten.
 
Dank je,

Dat is dus het stoeien wat ik steeds zie, dat gaat er best stevig aan toe soms ook.
En ze vliegen soms langs de ramen op en neer idd, meestal doen ze dat ook als ik het water heb ververst.

en zuigt ze zijn zaad op en bevrucht zichzelf inwendig daarmee
Hier moet je geen beeld bij bedenken:D:D
 
Zo te zien verdient jou bak een dikke +18 stikker...totaal niet geschikt voor jonge visoogjes :br:.
Zeer mooie beelden trouwens en wat zijn die pandas leuk
 
Dank je,

Dat is dus het stoeien wat ik steeds zie, dat gaat er best stevig aan toe soms ook.
En ze vliegen soms langs de ramen op en neer idd, meestal doen ze dat ook als ik het water heb ververst.


Hier moet je geen beeld bij bedenken:D:D
Ziet vaak dat ze afzetten bij een waterwissel, omdat dit natuurlijk gedrag is bij een regenbui en dus meer water/voedsel voor de jongen
 
Vind ik ook beter ogen. Die steen sprong er wat te veel uit.
Even een vraagje, hoe zet je jou planten vast. Je bodem lijkt me niet zo dik? Dit in combinatie met Corydoras...
 
De bodem is dikker dan wat je ziet aan de voorkant, het aquarium valt 3 cm in het meubel.
 
Dat verklaart veel! Anders was dit niet echt mogelijk. Ik heb een flinke bodem en toch woelen mijn corys wekelijks planten los
 
Dan heb je zeker de wat grotere soort? de Panda's zijn redelijk klein, die krijgen een plantje niet zo snel los.
 

Terug
Bovenaan