Barwaz
Well-known member
- Lid geworden
- 25 december 2020
Merci! Ik ben er eigenlijk ook geheel tevreden over! En ik denk dat ik ook echt veel te danken heb aan de posthoornslakken wat dit betreft.Nou 10 weken vind ik je filter er super schoon uitzien hoor 👍 Werkt zo te zien prima met de juwel filter
Ga ik doen!Ik zou zeker de 2x per dag optie doen gezien het ook op het potje staat.
😆 i agree.Ja de rest moet natuurlijk ook gewoon eten want 10 dagen zonder voer zou best kunnen maar ik denk dat je Fancy s je nooit meer willen aankijken. Zou dan na 10 dagen vasten ook even niet uit de hand laten eten.
Momenteel heb ik een soort oplossing door er even tijdelijk een schotje tussen te zetten tijdens het voeren. Fishie spuugt die tab eerst 326782 keer uit dus ik ben steeds bezig dat terug te voeren dus het is een tijdrovend klusje, maar hey, alles voor m'n Fishie 😉.
Wil even kijken of het helpt als ik dat tabletje eerst wel in water, mogelijk dan iets makkelijker verteerbaar voor hem.
Dank voor deze uitleg. Ik heb de vissen gisteren laat opKool in je filter? Ik weet niet of wat er nog in de uitwerpselen zit zo van invloed zou kunnen zijn op je filter bacties. NH3 en NO2 meten. Als je iets wil om het uit te vangen zou ik gaan voor een zakje zeoliet in de outflow hangen. Geen filter open want die heb je net te grazen genomen en zeoliet kun je renegeren maar ik ben nu eenmaal meer fan van zeoliet dan kool. Ik weet niet goed waarom iedereen kool gebruikt ipv zeoliet. Maar ieder zijn ding. Als je kool in huis heb dan prima dit werkt ook. Zou het wel erna meteen weg gooien want je weet niet of de kool na z on klusje verzadigd is.
Dank! Voor de tip en het compliment!Kool lijkt mij nu niet nodig. Leuke bak trouwens en gaaf om te zien hoe jij voor Fishie zorgt.
Wat betreft de zeoliet/kool uitleg, aan jullie allebei veel dank hiervoor! Ben blij dat jullie deze info met me delen. Er is me een en ander weer wat duidelijker! Ik wist dat van het zout bijvoorbeeld niet. Toch niet geheel onbelangrijk... Veel dank!