Wat is er nieuw

Fishie & Friends

Barwaz

Well-known member
Lid geworden
25 december 2020
Wie m'n forumbijdragen (en vooral vragen ;)) ) een beetje gevolgd heeft, zal inmiddels wel weten dat ik (mede) in het goede gezelschap verblijf van mijn lieve, blinde, bejaarde goudvis Fishie.
Ik ben afgelopen kerst dit forum op gesurft vanwege problemen met mijn maanvissen. Eenmaal met een account actief, heb ik m'n bejaarde kwakkelende vrind ook aan jullie voorgesteld. Dat topic is hier te vinden.
Fishie nadert inmiddels zoetjesaan de veertien jaar. Tot afgelopen zomer heeft hij met een even oude soortgenoot samen gewoond in 'zijn' rio180. Nu woont hij al een poosje samen met drie kleine oblongi.

Jullie hebben mij de afgelopen maanden veel nieuwe dingen geleerd, goede adviezen gegeven, waarmee ik het leven van Fishie een betere kwaliteit heb kunnen geven. Daar ben ik jullie enorm dankbaar voor.
Een van die adviezen was om Fishie, wanneer hij weer stabiel was en wat opgeknapt, een vriendje te geven.

En dat is nu aan het gebeuren. Medeforummer @Olympus was namelijk zo ontzettend tof om twee van zijn prachtige vissen beschikbaar te stellen. Een van hen is wellicht een (g)oude bekende; Diego. Hij komt samen met een zesjarige Ryukin bij Fishie wonen.
Afgelopen vrijdag hebben we de vissen opgehaald. En natuurlijk de vijver mogen bewonderen!
Beide vissen hebben de reis goed doorstaan, en zitten de komende tijd in quarantaine. We moeten dus nog even geduld hebben voor Fishie kennis met hen kan maken...
Ik ben heel, heel erg benieuwd, en ook heel erg blij dat ik dit voor m'n vis kan doen. En ontzettend dankbaar dat dit ook op deze manier tot stand heeft kunnen komen. Ik vind het een eer dat ik voor beide vissen mag gaan zorgen. @Olympus: miljoen dank voor je vrijgevigheid en je vertrouwen! Ben vereerd!
Visjes1.jpeg waitforit.jpeg

Laatst bewerkt:

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Wat ontzettend leuk om dit te lezen! Ik ga je volgen...

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Heel leuk hoor:smitten:

Nog even oefenen met foto s maken want die zijn niet echt heel duidelijk ;)

Ben erg benieuwd hoe Fissie het gaat vinden van zijn mede bewoners.

Olympus

Well-known member
Lid geworden
25 juli 2011
Leuk hoor :DD

Fijn dat deze oudjes nu lekker in een warm rusthuis kunnen rondscharrelen.

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Foto s word al beter :foto:

Wat een bekkie de eerste. Is dei 2e nu een stuk kleiner of ligt dit aan je foto kunsten

Maar leuk hoor.

Wat is de planning dat ze bij Fishie worden geplaatst of heb je nog niet in de planning?

Topicstarter
Barwaz

Barwaz

Well-known member
Lid geworden
25 december 2020
Diego (foto 2) is ietsje kleiner, maar het scheelt niet erg veel! Beide vissen zijn nu denk ik inclusief staart zo'n 12 centimeter, schat ik.
Ze wonen vandaag precies een week bij mij in quarantaine. Ik was van plan om dat in ieder geval nog even een week zo te houden. Kijken we wat er boven komt drijven. Of liever juist niet, hehe.

Topicstarter
Barwaz

Barwaz

Well-known member
Lid geworden
25 december 2020
1-0.jpeg
Vanaf de kopse kant van de quarantainebak gemaakt.

1-1.jpeg
En nog even een iets duidelijkere 'actiefoto'.

Er zit inmiddels ook een luchtsteentje in de bak, voor wat extra zuurstof en stroming.

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Hoe gaat nu met F&F?

Wellicht niet geheel on topic maar hoe gaat het met je terroristische manen, ook weer rustig?

Topicstarter
Barwaz

Barwaz

Well-known member
Lid geworden
25 december 2020
Goeie timing @michelle1 want ik was net bezig een bericht te typen!

Wegens omstandigheden heeft het even geduurd voordat ik in de gelegenheid was om te posten. Ik heb leuk en goed nieuws! Omdat een beeld soms meer zegt dan duizend woorden, komt hier gewoon eerst een foto, en dan een stukje tekst ;).

totaal.jpeg

Alle vissen (ja, er staat echt 'alle', ook mijn dommelende kwakkelbejaarde) zijn super druk met zwemmen, dus deze foto was voor nu even het beste wat ik ervan kon maken ;).

Alle vissen maken het goed! Ze eten goed, zijn lief voor elkaar, het is gewoon geweldig. Alles wat ik had gehoopt, plus nog beter.
Ik was eigenlijk van plan Diego en Michelangelo/Fishelangelo (beiden mag van hem) pas komend weekend op zijn vroegst over te zetten, maar dat heb ik uiteindelijk op eerste paasdag moeten doen vanwege twee boze manen in mijn rio grande. Ze wonen nu dus ruim een week bij Fishie in. En tot nu toe gaat het gewoon fantastisch. De vissen zijn goed aan elkaar gewaagd. Fishie is blind, maar ook de grootste (en snelste) en heeft daarmee ook de leiderspositie. Met andere woorden, Fishie do what Fishie do, en sinds hij vrienden heeft doet hij echt een stuk meer! Diego is een echte explorer, een visje met een eigen plan, maar ook erg lief, en dol op de waterpest. Fish/Michelangelo is een ontzettende leuke alerte en vooral ook hypersociale vis. De eerste nacht kwam hij gelijk bij Fishie rusten (tenminste, dat probeerde hij. Fishie was het nog niet helemaal gewend, en besloot steeds te verkassen vanwege dat rare wiebelende organisme naast hem ineens). Was echt mega aandoenlijk om te zien.

Speciale complimenten en een diepe buiging voor @Olympus, die me zijn vissen heeft toevertrouwd, maar die ook de fantastische goede inschatting gemaakt heeft dat dit mogelijk goed zou kunnen werken met deze drie vissen samen. Want het werkt perfect.
Alle vissen blijken goed met elkaar in balans, qua vermogen, en ook qua karakter, geheel conflictloos. Ik heb Fishie echt zien opleven. Sinds een paar dagen ligt hij niet meer te dommelen als ik de vissen 's morgens kom begroeten, maar is hij al druk aan het zwemmen. Echt geweldig. En ook de andere twee lijken hun plekje gevonden te hebben in dit bejaardenbakje!

Daar wil ik @Giebeltje en @michelle1 overigens ook nog even speciaal voor bedanken. Want het waren onder andere jullie opmerkingen die me hebben doen besluiten om er tóch een vis bij te plaatsen, ondanks het risico.
Dus, super bedankt ook aan jullie!

Topicstarter
Barwaz

Barwaz

Well-known member
Lid geworden
25 december 2020
Wellicht niet geheel on topic maar hoe gaat het met je terroristische manen, ook weer rustig?
Lief dat je het vraagt! Nee, nog steeds wat manisch (agressief). Ik heb ze vandaag terug geplaatst in de rio grande, nadat ze een week uit huis geplaatst zijn geweest. Dat was denk ik een aardige vakantie, all inclusive in een tropisch oord met driegangendiner, er zijn nog eieren gelegd ook, denk dat ze wel een leuke tijd gehad hebben. Maar bij thuiskomst reageerden ze eigenlijk vrij snel weer erg agressief tegen de andere drie. Ik geef het nog even wat tijd, mogelijk dat ze nu bezig zijn een territorium terug te claimen, maar als het niet verbetert moet ik wat anders verzinnen. Dan verschijnt er mogelijk elders wel weer een topic over ;).

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Niet geheel toevallige timing hoor. Ik zag dat je online was ;)

Maar super dat het zo goed gaat met F&F. Leuke foto en zie nu eigenlijk kwakkel voor het eerst in de juiste proportie. Aardig bakbeest :eek: Leuk om te lezen dat hij nu THE FISHIE is die de leading heeft na jaren lang onderdrukking.

Super dat @Olympus een goede inschatting qua Friends heeft gemaakt (y)Zou ook erg zuur geweest zijn als het niet goed zou zijn gegaan.

Balen van die manen. Het is te hopen dat ze wat inbinden maar heb zo maar een voor gevoel van niet. Dus maar weer kijken of er nog een metertje glas bij kan :p

Aquarium ziet er ook zo heel leuk uit met de plantjes en witte en oranje kleurtjes

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Trouwens zie ik nu allerlei slak achtige aan het raam hangen?

Topicstarter
Barwaz

Barwaz

Well-known member
Lid geworden
25 december 2020
Aardig bakbeest :eek: Leuk om te lezen dat hij nu THE FISHIE is die de leading heeft na jaren lang onderdrukking.
Ja hij heeft wel +1 leadership, die Fishie! Daar heeft ie me mooi mee verrast.
Tot nu toe voeren ze nog een democratisch bestel uit in hun visilizatie, waarbij Fishie waarschijnlijk als enige veto-recht heeft omdat ie groter is ;). Ben benieuwd of dat nog verandert.

Super dat @Olympus een goede inschatting qua Friends heeft gemaakt (y)Zou ook erg zuur geweest zijn als het niet goed zou zijn gegaan.
Jaaa, superfijn hoe dit heeft uitgepakt! Was ook even spannend, maar dat was inderdaad ook daadwerkelijk maar heel even! Het ging eigenlijk best snel gewoon goed. Ook wel eens fijn, dat zoiets gewoon ongecompliceerd gaat :DD.

Aquarium ziet er ook zo heel leuk uit met de plantjes en witte en oranje kleurtjes
Dank je wel! Wat leuk om te lezen! De inrichting is een beetje zo ontstaan vanwege de blinde vis en botsgevaar, noem het functioneel over esthetisch, dus niet teveel spannende dingen erin, eigenlijk gewoon groen wat hij kan eten en wat hij met rust laat, was ooit de gedachte. Rechts een groen hoopje voor de oblongi die er nu nog in zitten (mogelijk verhuizen die op termijn naar mijn rio grande, maar ik moet zeggen dat ze de bak aardig algvrij houden, dus ik maak daar niet veel haast mee). Die anubias in het midden heb ik al jaren. De vallisneria (gigantica heet het geloof ik) vrij recent geplant, ben benieuwd hoe dat uit pakt.

Trouwens zie ik nu allerlei slak achtige aan het raam hangen?
Ja, heel erg veel posthoornslakken! De laatste keer dat ik telde waren het er minstens 50. @Olympus heeft er inmiddels ook een paar :DD. Ze kwamen ooit per ongeluk met een plant mee, en houden nu mijn bak(ken) anaconda-vrij. ;))

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Tot nu toe voeren ze nog een democratisch bestel uit in hun visilizatie, waarbij Fishie waarschijnlijk als enige veto-recht heeft omdat ie groter is

visilizatie :ROFLMAO: Je zou het goed doen in Den Haag ;)

Topicstarter
Barwaz

Barwaz

Well-known member
Lid geworden
25 december 2020
Het gaat uitstekend in de bejaardensoos! Inmiddels lijkt iedereen goed gewend, en al is eigenlijk wel!
De oudjes zijn aardig actief, het gaat allemaal behoorlijk gemoedelijk. Diego eet inmiddels al uit m'n hand, zelfs nog wat enthousiaster dan Fishie. Fishelangelo/Michelangelo vindt het allemaal nog een beetje bedenkelijk, die kijkt het voer liever nog even uit de hand.
Ze krijgen twee keer per week vers water, dat lijkt hier ook een goede balans te geven, dus voorlopig zet ik dit gewoon zo voort.
Fishie heeft nog steeds wel zijn kwakkelperiodes, die houdt erg van dommelen, en de andere twee laten hem eigenlijk ook gewoon met rust op die momenten. Alle vissen zijn lief en verdraagzaam tegen elkaar, ook tijdens etenstijd. Dus eigenlijk gaat het gewoon heel erg goed! Yay!

Gino88

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
3 september 2018
Leeftijd
33
Fijn dat het zo goed gaat! ^^ En fantastisch dat plaatje, haha.

michelle1

Well-known member
Lid geworden
31 december 2015
Goed om te lezen dat het allemaal goed gaat. Dat mag ook wel eens na alle ellende die je heb mee gemaakt. Ziet er leuk uit zo bij elkaar.

Olympus

Well-known member
Lid geworden
25 juli 2011
:petjeaf:

Fijn dat Diego nu lekker normaal kan zwemmen (hier in de winter zwom ie vaak op z'n kop, omdat z'n zwemblaas niet zo goed reageerde op koud water)

Bovenaan