Fotoalbum van Ruben01


Is dat heel jong voor een corydoras?
Het is tenminste niet oud, want hij was nig heel klein. En ik heb er nu een van zo'n 3 jaar inzitten. Ik weet dus niet hoe oud hij kan worden, dus iemand die het wel weet, zeg het maar.:D;)
 
Sinds een paar dagen zijn de corydorassen steeds actiever geworden:



Sorry voor de kwaliteit van de video, de batterijen van de kamera waren leeg:mad::stom:.
 
Sinds een paar dagen zijn de corydorassen steeds actiever geworden:



Sorry voor de kwaliteit van de video, de batterijen van de kamera waren leeg:mad::stom:.


Mooi Ruben! Ze zwemmen lekker in het rond!
 
Mooi Ruben! Ze zwemmen lekker in het rond!
Bedankt, Daan!

Er komen allemaal gaatjes in de planten:
image.jpg


Weet iemand waar dat door komt?
 
Dat kan vraat schade zijn door BV slakjes. Maar wta ik zelf vaker heb gehad is dat het plantje toch een te kort heeft aan een bepaalde voedingsstof. Ik vind op de beelden ook je zwaardplant er wat gelig uitzien maar dat kan ook goed door het licht komen.
 
Ik vind op de beelden ook je zwaardplant er wat gelig uitzien maar dat kan ook goed door het licht komen.
Dat komt door het licht, die plant doet het echt super goed.;)
Maar wta ik zelf vaker heb gehad is dat het plantje toch een te kort heeft aan een bepaalde voedingsstof
ik gebruik de all-in-one, dus hoe moer ik dat oplossen?;)
 
All in one ? Kun je nagaan dat ik wat jaartjes droogsta want dat product ken ik eerlijk gezegd niet. Misschien kun je de dosis een poosje wat opschroeven ? Maar of dat bij dat spul aan te raden is weet ik niet. Aangenomen dat er niet ergens een beestje aan je panten zit te knagen.
 
All in one ? Kun je nagaan dat ik wat jaartjes droogsta want dat product ken ik eerlijk gezegd niet. Misschien kun je de dosis een poosje wat opschroeven ? Maar of dat bij dat spul aan te raden is weet ik niet. Aangenomen dat er niet ergens een beestje aan je panten zit te knagen.
Maakt niet uit hoor!:engel:

Dit is het
https://planted-box.com/product/all-in-one/
Staan veel goede recensies bij.

Ik denk niet dat de slakken er aan zitten te knagen, want het is pas sinds kort.;)
 
All in one ? Kun je nagaan dat ik wat jaartjes droogsta want dat product ken ik eerlijk gezegd niet. Misschien kun je de dosis een poosje wat opschroeven ? Maar of dat bij dat spul aan te raden is weet ik niet. Aangenomen dat er niet ergens een beestje aan je panten zit te knagen.

Maakt niet uit hoor!:engel:

Dit is het
https://planted-box.com/product/all-in-one/
Staan veel goede recensies bij.

Ik denk niet dat de slakken er aan zitten te knagen, want het is pas sinds kort.;)
Jep, en ik geef hier nog even een positieve ondervinding erbij, het is echt super spul!
 
All in one ? Kun je nagaan dat ik wat jaartjes droogsta want dat product ken ik eerlijk gezegd niet. Misschien kun je de dosis een poosje wat opschroeven ? Maar of dat bij dat spul aan te raden is weet ik niet. Aangenomen dat er niet ergens een beestje aan je panten zit te knagen.
Ik heb er een topic over aangemaakt:
https://www.aquaforum.nl/threads/gaatjes-in-planten.99288/

En voor degene, die het nog niet weet:
https://www.aquaforum.nl/threads/tateurndina-ocellicauda-in-mijn-bakkie.99093/
 
De platy's zijn gisteren verkocht.

Dit weekend maak ik weer foto's!
 
Dit topic stond op pagina 6 van topic die ik volg, dus dan is het wel tijd voor een update!:D

Ik heb gewoon wat foto's gemaakt, duurde een kwartier. Het is best moeilijk:foto::rolleyes::

Te beginnen met de vijver:
IMG_2734.JPG
IMG_2737.JPG
IMG_2738.JPG
IMG_2739.JPG


Aquarium:
IMG_2741.JPG
IMG_2742.JPG
IMG_2743.JPG
IMG_2744.JPG
IMG_2745.JPG
IMG_2750.JPG
IMG_2751.JPG
IMG_2754.JPG


Straks komen er nog meer!:foto:
 
vervolg:
IMG_2757.JPG
IMG_2758.JPG
IMG_2760.JPG
IMG_2762.JPG
IMG_2765.JPG
IMG_2767.JPG
IMG_2768.JPG
IMG_2770.JPG
IMG_2772.JPG
IMG_2773.JPG
IMG_2774.JPG
IMG_2777.JPG


Er komen er nog meer!:juggle::rolleyes:
 
Vervolg:
IMG_2707-001.JPG
IMG_2698-001.JPG
IMG_2704.JPG
IMG_2668.JPG
IMG_2669.JPG
IMG_2671-001.JPG
IMG_2661-001.JPG
IMG_2662.JPG


Er komen er nog meer!:engel:
 
Nu komen er foto's van het aquarium tussen 11-30-2016 en 02-27-2017

11-30-2016:
IMG_2373.JPG

12-02-2016:
IMG_2375-002.JPG

12-30-2016:
IMG_2444-001.JPG

01-17-2017:
IMG_2611.JPG

01-27-2017:
IMG_2631-001.JPG

vandaag: (sorry voor de weerspiegeling:mad:):
IMG_2779.JPG


Dat was het!:D
 
Mooi Ruben.

Het aquarium heeft zich goed ontwikkeld.

Het vijver seizoen komt er bijna aan, dus dan wordt dat ook weer genieten.
 
Bedankt, Marcel!

Het vijver seizoen komt er bijna aan, dus dan wordt dat ook weer genieten.
Ik verheug me er nu al op, want dan begint eindelijk alles te groeien! In de winter was alles zo kaal.;)
 
Bedankt, Marcel!


Ik verheug me er nu al op, want dan begint eindelijk alles te groeien! In de winter was alles zo kaal.;)

Ik ken het gevoel. Heb hier een grote tuin, maar alles is kaal.
Heb jammer genoeg geen vijver.
 
Ik ken het gevoel. Heb hier een grote tuin, maar alles is kaal.
Maar het leuke is dan weer, dat je alles ziet groeien en bloeien in de lente. Dat je alle planten op ziet komen, dat er bollen uitkomen. Dat er steeds meer kleur komt!
Heb jammer genoeg geen vijver
Vijverbak halen van martkplaats, zelf een filter in elkaar zetten. Ben je zo klaar!:D:D;)
 
Maar het leuke is dan weer, dat je alles ziet groeien en bloeien in de lente. Dat je alle planten op ziet komen, dat er bollen uitkomen. Dat er steeds meer kleur komt!

Vijverbak halen van martkplaats, zelf een filter in elkaar zetten. Ben je zo klaar!:D:D;)

Ja makkelijk gezegd. Moet wel plek maken. En waar laat ik 3 kuub zand?

Ik heb wel een klein fontijntje. En heb een grote vijverschaal. Daar komt de overloop van de regenton in uit.
En zo stroomt het water naar de droogste plek in de tuin.
 
En waar laat ik 3 kuub zand?
Marktplaats? Vuilnisbelt? Buren? Gewoon over de schutting gooien!:D:D;)
Ik heb wel een klein fontijntje. En heb een grote vijverschaal. Daar komt de overloop van de regenton in uit.
En zo stroomt het water naar de droogste plek in de tuin.
:foto:

Ik ben je lekker een vijver aan het aanpraten!:p:p;)
 
moest kiezen, vijvertje/voliere, is laatste geworden.

grt hans
Moeilijke keuze....
Gewoon allebei doen! Een vijvertje is de voliere!:D:D;)
 
De laatste nieuwe corydoras is overleden....


Dit deed hij:


Halfuurtje later lag hij stil op de grond, als je met het netje hem aanraakte zwom hij een beetje. En daarna lag hij weer op zijn zij.
Ik heb hem in laten slapen met kruidnagelolie.

Geschiedenis

We hadden dus 4 corydorassen.

2 maand geleden 2 stuks bijgekocht, gingen na 2 dagen dood...
Toen 3 nieuwe gehaald, we kregen er 2 vergoed.
1 van de nieuwe groeide heel snel. De andere twee bleven heel klein.
Toen is de ene een maand later overleden...
En nu weer een...

En nu hebben we er dus 5.

De volwassenen corydorassen, en de andere vissen doen het heel goed. Ik weet niet waar het door komt...
Hij heeft niks op zijn lichaam.

Ik haal dus denk ik alleen nog volwassen corydorassen, als ik die een keer tegenkom. Want die doen het wel goed. Kijken of het dan lukt...


Je mag kruidnagelolie niet door het riool spoelen, weet iemand waar je het dan in moet doen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb heel wat gemist zeg, en ik had nog zo geklikt op 'topic volgen':br:. Maar leuk al die foto 's Ruben! Die van de aquariumvoortgang is erg leuk om te zien. Trouwens, op een van de foto's zag ik een thermometer op de grond liggen, is de zuignap stuk?

Jammer van al die overleden cory's...... Echt balen zeg! Kun je die kruidnagelolie niet naar een chemisch-afval verzamelpunt brengen?
 
Bedankt, Daan!

Bij mij werkt dat volg-spul ook soms niet.:br:

Trouwens, op een van de foto's zag ik een thermometer op de grond liggen, is de zuignap stuk?
Klopt, die moet ik er nog uithalen. De zuignap is kapot. Ik wilde kijken of deze termometer hetzelfde aangaf, als die plak thermometer.

Kun je die kruidnagelolie niet naar een chemisch-afval verzamelpunt brengen?
Geen idee, ik kan het proberen.
 
Je mag kruidnagelolie niet door het riool spoelen, weet iemand waar je het dan in moet doen?

Waarom bewaar je het niet want ook mensen gebruiken het weleens bij kiespijn bijvoorbeeld.
 
Waarom bewaar je het niet want ook mensen gebruiken het weleens bij kiespijn bijvoorbeeld.
eeeeeh, ik gebruik liever niet een middeltje waar ik een dier in heb gedood, en die een dier kan doden...:)

even voor de duidelijkheid, de kruidnagelolie is opgelost in water. Maar dit mag dus niet door het riool.:)
 

Terug
Bovenaan