Wat is er nieuw

Goede Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat klopt niet, want ik krijg het 'overschot' uiterlijk de 15de van de maand november en december op mijn rekening gestort. Aldus stond van de week in de app. En die betalingsachterstand, daar gebruik Essent dit bedrag ook voor. Maar linksom of rechtsom, een achterstand moet wel betaald worden.
Ik vind wel dat de overheid had moeten voorschrijven hoe energiebedrijven hiermee om zouden moeten gaan, vind die verschillen niet juist.

Klik
Nou, dit stond in de mail die ik dus had vd week… termijnbedrag wordt dus niet uitbetaald.. en op de site staat duidelijk dat ze het overgebleven bedrag verrekenen met de jaarafrekening. Maar we gaan het zien, k maak me er niet te druk over Daarvoor is het weer veels te mooi.

de mail:
Goed nieuws voor jou. In beide maanden ontvang je 190 euro tegemoetkoming voor je energiekosten. Hier hebben we samen met de overheid hard aan gewerkt.

Je hoeft hier niets voor te doen
Het werkt heel simpel. Wij verrekenen 190 euro met je termijnbedrag en eventuele bedragen die nog bij je openstaan. Staat er niets open? Dan krijg je het bedrag voor het einde van november en december op je rekening. Je ziet de tegemoetkoming vanaf 15 november en 15 decemberterug in Mijn Essent bij Facturen en Betalen.
 
Essent doet het niet moeilijk. Heb me dr ff wat meer in verdiept. Als je een laag voorschot betaald krijg je niet uitgekeerd, maar wordt het overgebleven bedrag verrekend op de jaarafrekening.

bij Vattenfall kun je ook pech hebbem, als je een betalingsachterstand hebt dan wordt die 380€ verrekend met wat je nog open hebt staan, dus die maken het ook weer mooier dan het is. De zgn kleine lettertjes van de maatschappijen zijn hierbij altijd belangrijk.
Je hebt niet in de gaten hoeveel werk het met zich mee brengt om voor iedere klant de berekening te maken hoeveel ze terug krijgen na aftrek van het termijn bedrag bij zon berg klanten is het simpelweg makkelijker om het normale termijn bedrag af te schrijven en de 190 euro te storten kun je er ook geen fouten mee maken.
Voor mensen met een betalingsregeling lijkt het niet meer als normaal dat het bedrag eerst verrekend wordt.
Wat het verreken met de eindnota betreft zou niet moeten mogen want geen enkele energie Maatschappij kan voorspellen hoe jouw eindnota er uit gaat zien daarnaast krijgen zij de 2x, 190 euro vergoed van de overheid dat zou dus eigen pot spekken beteken met geld van een ander.
 
Nou, dit stond in de mail die ik dus had vd week… termijnbedrag wordt dus niet uitbetaald.. en op de site staat duidelijk dat ze het overgebleven bedrag verrekenen met de jaarafrekening. Maar we gaan het zien, k maak me er niet te druk over Daarvoor is het weer veels te mooi.

de mail:
Goed nieuws voor jou. In beide maanden ontvang je 190 euro tegemoetkoming voor je energiekosten. Hier hebben we samen met de overheid hard aan gewerkt.

Je hoeft hier niets voor te doen
Het werkt heel simpel. Wij verrekenen 190 euro met je termijnbedrag en eventuele bedragen die nog bij je openstaan. Staat er niets open? Dan krijg je het bedrag voor het einde van november en december op je rekening. Je ziet de tegemoetkoming vanaf 15 november en 15 decemberterug in Mijn Essent bij Facturen en Betalen.
Dan interpreteren we het beiden anders.
Ik krijg de jaarafrekening in januari ;-)
 
Warempel! Vergeet ik jullie te groeten. Niet netjes, in de hoek met mij! Hoewel, ik zou ook niet weten wat ik daar zou moeten doen. Misschien een fatsoenlijke groet bedenken? Nou vooruit. Mogen de paden die jullie moeten gaan omgord zijn met bloempracht!
 
Middag Ben en het is je vergeven hoor:DD
 
Nou terugkrijgen is ook een verkapt woord. het wordt verrekend met je voorschot. Wat erop neer komt dat wij ca, €79 per maand retourkrijgen, want ons voorschot is €114 p maand, nog lekker tot half 2024.

Quote uit mail Essent:

Je hoeft hier niets voor te doen

Het werkt heel simpel. Wij verrekenen 190 euro met je termijnbedrag en eventuele bedragen die nog bij je openstaan. Staat er niets open? Dan krijg je het bedrag voor het einde van november en december op je rekening. Je ziet de tegemoetkoming vanaf 15 november en 15 december terug in Mijn Essent bij Facturen en Betalen.
Nou, misschien wordt het nog beter voor jullie. Wat het bedrag van 190 euro staat vast. Wanneer je nog een vast contract hebt met een lager termijn bedrag van 114 euro kan je zelfs een bedrag van 76 euro retour krijgen terwijl je termijnbedrag ook vanuit die 190 euro betaald is. Helaas was ons vaste contract al eind augustus afgelopen. Essent heeft bovendien, volgens mij omdat er allerlei tegemoetkomingen aankwamen, de contracten met 50 % verhoogt... Hetzelfde met de teruglevering van onze zonnecollectors: terugleveren levert 5 ent op... Als we moeten verwarmen doen we dat dus elektrisch.
 
Komt uiteindelijk op hetzelfde neer Want je voorschot moet je toch betalen. door ons lage voorschot hebben wij, als je het zwart-wit bekijkt ruim 3 maand gratis stroom. Dus hopelijk niet te strenge winter, onze hybride pomp komt half november….. 🙂
Inderdaad!
 
Middag JW en ben je al weer thuis?
 
Middag John,
Yep, ik AF niet achter het stuur😊
Stuur? Ik dacht dat je met het winkelkarretje naar huis zou gaan:juggle::juggle:

Black Friday Shopping GIF
 
Nou, misschien wordt het nog beter voor jullie. Wat het bedrag van 190 euro staat vast. Wanneer je nog een vast contract hebt met een lager termijn bedrag van 114 euro kan je zelfs een bedrag van 76 euro retour krijgen terwijl je termijnbedrag ook vanuit die 190 euro betaald is. Helaas was ons vaste contract al eind augustus afgelopen. Essent heeft bovendien, volgens mij omdat er allerlei tegemoetkomingen aankwamen, de contracten met 50 % verhoogt... Hetzelfde met de teruglevering van onze zonnecollectors: terugleveren levert 5 ent op... Als we moeten verwarmen doen we dat dus elektrisch.
Die 5 cent is toch als je meer energie terugleverd dan je totaal afneemt?

Anders is het gewoon nog steeds salderen.
 
Die 5 cent is toch als je meer energie terugleverd dan je totaal afneemt?

Anders is het gewoon nog steeds salderen.
Dat klopt zover ik weet en dat is voor het deel wat jezelf niet verbruikt.
 
Avond JW en nee de fietsenmaker was dicht. Misschien dat jij er straks even naar wil kijken:DD
 
Had graag willen komen maar met een kapot licht mag ik er niet de weg mee op:deal:
 
Avond. Nog maar weer een F1 race kijken vanuit Mexico.
 
Max zal wel weer winnen, niks verassends aan.

Hier de hele middag en avond aan het zagen geweest, zometeen maar even het stof van mij afspoelen en dan een boek lezen in bed
 
Max zal wel weer winnen, niks verassends aan.

Hier de hele middag en avond aan het zagen geweest, zometeen maar even het stof van mij afspoelen en dan een boek lezen in bed
We gaan t zien. Run naar 1e bocht 800mtr. Zal wel een puinhoop worden daar. En we gaan zien wie er als eerste de bocht door komt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: heb geen haast ermee
      • Leuk
      Waarderingen: jessicapilon
      Terug
      Bovenaan