Nou, dit stond in de mail die ik dus had vd week… termijnbedrag wordt dus niet uitbetaald.. en op de site staat duidelijk dat ze het overgebleven bedrag verrekenen met de jaarafrekening. Maar we gaan het zien, k maak me er niet te druk over Daarvoor is het weer veels te mooi.Dat klopt niet, want ik krijg het 'overschot' uiterlijk de 15de van de maand november en december op mijn rekening gestort. Aldus stond van de week in de app. En die betalingsachterstand, daar gebruik Essent dit bedrag ook voor. Maar linksom of rechtsom, een achterstand moet wel betaald worden.
Ik vind wel dat de overheid had moeten voorschrijven hoe energiebedrijven hiermee om zouden moeten gaan, vind die verschillen niet juist.
Klik
de mail:
Goed nieuws voor jou. In beide maanden ontvang je 190 euro tegemoetkoming voor je energiekosten. Hier hebben we samen met de overheid hard aan gewerkt. Je hoeft hier niets voor te doen Het werkt heel simpel. Wij verrekenen 190 euro met je termijnbedrag en eventuele bedragen die nog bij je openstaan. Staat er niets open? Dan krijg je het bedrag voor het einde van november en december op je rekening. Je ziet de tegemoetkoming vanaf 15 november en 15 decemberterug in Mijn Essent bij Facturen en Betalen. |