Goeden Dag Topic


Status
Niet open voor verdere reacties.
T oude mensje (moeders) even gebeld. Voelde zich wel aardig goed. In elk geval is ze helderder als dat ze gister was. Kreeg tenminste normale antwoorden. Vroeg haar of ze de slimste mens nog ging kijken. Ja, maar dat is pas om half 9....

kun je zien wat een blaasontsteking kan doen, en hoe snel de medicijnen daartegen werken soms. Hele geruststelling alweer.
t is wel een fragiel menske van 90,5 jr inmiddels he. Altijd maar weer afwachten.
 
Ik doe gezellig met je mee:koffie:
Begin je aan zo'n beeldhouwsessie met bepaalde inspiratie of begin je en kijk je waar je op uit komt?🙃
Gesellie :)

Ja de ene keer werk ik intuitief en zie ik wel wat eruit komt en de andere keer werk ik met een vooropgezet plan maar ook dan word het beeld nooit zoals ik in eerste instantie in gedachten had
 
T oude mensje (moeders) even gebeld. Voelde zich wel aardig goed. In elk geval is ze helderder als dat ze gister was. Kreeg tenminste normale antwoorden. Vroeg haar of ze de slimste mens nog ging kijken. Ja, maar dat is pas om half 9....

kun je zien wat een blaasontsteking kan doen, en hoe snel de medicijnen daartegen werken soms. Hele geruststelling alweer.
t is wel een fragiel menske van 90,5 jr inmiddels he. Altijd maar weer afwachten.
Hopelijk komt ze er snel weer bovenop
 
Tja je las ook veel berichten dat het niet goed ging met hem en dan weet je vaak al genoeg want in de regel laten ze het echte slechte nieuws vaak wel weg.
Hij was in elk geval een groot voetballer.
 
Ja meter zit erbij.

Heb jij thuis ooit hydro cultuur gehad? Voor zo’n grote planten lijkt het me een stuk makkelijker want krijg anders de potgrond maar eens overal nat.

Bij de wee: lokaal gekocht en thuis gebracht.
Nee, heb het niet thuis gehad. Wilde het wel, maar je ziet het haast nooit te koop.
Zeker niet met meter erbij.

Maar heb er wel destijds een en ander over opgezocht.
Je moet ook niet steeds water geven.
Maar aanvullen tot meter vol aangeeft, en pas weer vullen bij leeg.
Met water en juiste hoeveelheid voeding.
 
kun je zien wat een blaasontsteking kan doen, en hoe snel de medicijnen daartegen werken soms. Hele geruststelling alweer.
t is wel een fragiel menske van 90,5 jr inmiddels he. Altijd maar weer afwachten.
Op die leeftijd is elke goede dag er 1. Dat we ze nog mogen hebben of die leeftijd is een zegen. En dan hoop ik altijd dat ze op een prettige manier oud mogen worden.

Mijn moeder is anderhalve maand geleden gevallen en ligt nu op revalidatie. Erg moeilijk om te zien hoe ze keer op keer lichamelijk fors moet inleveren.


Nee, heb het niet thuis gehad. Wilde het wel, maar je ziet het haast nooit te koop.
Zeker niet met meter erbij.

Maar heb er wel destijds een en ander over opgezocht.
Je moet ook niet steeds water geven.
Maar aanvullen tot meter vol aangeeft, en pas weer vullen bij leeg.
Met water en juiste hoeveelheid voeding.
Ik heb een spoedcursus hydro cultuur gevolgd gisteravond :DD
Klopt dat je hc maar heel zelden tegenkomt in winkels. Ik spreek natuurlijk nog niet uit ervaring maar het lijkt me ideaal. Ook naar het schijnt hoef je de planten niet meer over te potten in een grotere pot. We gaan het zien.
 
Op die leeftijd is elke goede dag er 1. Dat we ze nog mogen hebben of die leeftijd is een zegen. En dan hoop ik altijd dat ze op een prettige manier oud mogen worden.

Mijn moeder is anderhalve maand geleden gevallen en ligt nu op revalidatie. Erg moeilijk om te zien hoe ze keer op keer lichamelijk fors moet inleveren.



Ik heb een spoedcursus hydro cultuur gevolgd gisteravond :DD
Klopt dat je hc maar heel zelden tegenkomt in winkels. Ik spreek natuurlijk nog niet uit ervaring maar het lijkt me ideaal. Ook naar het schijnt hoef je de planten niet meer over te potten in een grotere pot. We gaan het zien.
Hydrokorrels zijn gewoon bij tuincentra te koop, ik gebruik ze in de tuin bij planten die ik in pot heb staan
 
Hydrokorrels zijn gewoon bij tuincentra te koop, ik gebruik ze in de tuin bij planten die ik in pot heb staan
Deze staan op vulkastrat, niet op van die kleikorrels. Kan morgenoverdag wel een foto van maken maar het ziet er uit als witte kiezels, die niet afgerond zijn.
 
Truste allemaal.

Ben er wel benieuwd naar dus een foto is altijd welkom
Doe ik morgen bij daglicht, al zal ik misschien moeten flitsen om dat spul goed in beeld te krijgen. De plant staat vrij diep in de rieten mand en ik ga niet de plant eruit zeulen en weer terugzetten want dan moet ik nog meer spinazie eten dan ik nu al doe :DD

Edit: kan natuurlijk ook wat vulkastat uit de pot halen heheheh.
 
Truste allemaal.


Doe ik morgen bij daglicht, al zal ik misschien moeten flitsen om dat spul goed in beeld te krijgen. De plant staat vrij diep in de rieten mand en ik ga niet de plant eruit zeulen en weer terugzetten want dan moet ik nog meer spinazie eten dan ik nu al doe :DD

Edit: kan natuurlijk ook wat vulkastat uit de pot halen heheheh.
Brrr spinach…. Zet dr ff een lampje boven en dan foto maken…

enne. slaap lekker en morgen gezond weer op.
 
T is te merken dat de vuurwerkverkoop begonnen is vandaag. Ze knallen dr weer lekker op los hier.
nou ze doen maar lekker. Ik heb €20 gegeven in de buurtapp voor een gezamenlijk afsteekmoment op nieuwjaarsdag. Meer geld geef ik er de laatste 3jr. niet meer aan uit.
 
Avond.
Vandaag sleutels ingeleverd van het thuis. Vind het heel vreemd dat ik in het dorp waar ik ben geboren en getogen en mijn ouders en grootouders woonden nu geen huis of reden meer heb om naar toe te gaan:( Daarna doorgereden naar zus om nog beetje kerst te vieren.
 
Hydrokorrels zijn gewoon bij tuincentra te koop, ik gebruik ze in de tuin bij planten die ik in pot heb staan
Een paar van die korrels erbij, maakt het nog hydrocultuur.

Het is een heel ander princiepe van planten houden.

Een plant die in grond staat, kun je ook niet zomaar in die korrels zetten, en dan is het hydrocultuur.

Maar neemt niet weg dat die korrels handig zijn bij kuipplanten.
Ik gebruik altijd een cm of 5 op de potbodem. En een laag bovenop de grond.
Goed voor drainage, en de bovenkant droogt minder uit.
 
T is te merken dat de vuurwerkverkoop begonnen is vandaag. Ze knallen dr weer lekker op los hier.
nou ze doen maar lekker. Ik heb €20 gegeven in de buurtapp voor een gezamenlijk afsteekmoment op nieuwjaarsdag. Meer geld geef ik er de laatste 3jr. niet meer aan uit.
Hier is het opvallend rustig.
 
T is te merken dat de vuurwerkverkoop begonnen is vandaag. Ze knallen dr weer lekker op los hier.
nou ze doen maar lekker. Ik heb €20 gegeven in de buurtapp voor een gezamenlijk afsteekmoment op nieuwjaarsdag. Meer geld geef ik er de laatste 3jr. niet meer aan uit.
Ja ik dacht vanavond de hond uit te gaan laten… ze is niet bang, vindt het niet prettig, maar hoeft ook geen trauma op te lopen want dan ben ik verder van huis. Dus vrij snel weer naar binnen.
 
Nog ff genieten vd Top 2000. Met in 1 uur een Grunnigs liedje, Ede Staal, en een Limburgs liedje, Lex Uiting.. tussen alle andere geweld door.
 
Gesellie :)

Ja de ene keer werk ik intuitief en zie ik wel wat eruit komt en de andere keer werk ik met een vooropgezet plan maar ook dan word het beeld nooit zoals ik in eerste instantie in gedachten had
Is er nog iets speciaals of onverwachts uitgekomen?🙃
 
Goedemorgen iedereen,
alvast een fijn weekend gewenst (y)
 
Ja ik dacht vanavond de hond uit te gaan laten… ze is niet bang, vindt het niet prettig, maar hoeft ook geen trauma op te lopen want dan ben ik verder van huis. Dus vrij snel weer naar binnen.
Dat is hier wel anders,
als mijn hond ook maar 1 knalletje hoort staat hij meteen bij me,
hijgen,rillen,kwijlen,hij is er enorm bang van,
vind ik zo zielig...
 
Over hem had ik het
 

Bijlagen

  • 20221230_062353.jpg
    20221230_062353.jpg
    376.8 KB · Weergaven: 30
Moge Marc en onze boomer moet er ook niks van hebben maar dit jaar is het nog vrij rustig en dat is weleens anders geweest.
 
Goedemorgen, frisjes buiten merkte ik toen ik de PMD container aan de weg zette.
 
Ach dat scheelt niet veel Albert . Komende dagen zijn de temperaturen hoog voor de tijd van het jaar.
 
Is er nog iets speciaals of onverwachts uitgekomen?🙃
Ik had 1x dat ik met een masker bezig was (tijdens bewerken zie je de kleuren niet van de steen) en dat er geheel toevallig een rode vlek in de steen zat waar het oog zat:
dude-beeld-galastone-gezicht.jpg


At the moment ben ik met een sacraal beeldje bezig dus weinig verassends
 
Mogge John laatste werkdag van het jaar maar eerst :koffie: ja had ik stiekum van internep geplukt jouw pasfoto :DD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Terug
Bovenaan