Wat is er nieuw

Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mogge, het is hier grijs buiten.
en wat vochtig op de straten en daken. (nog) niet zo koud als gisterochtend.

64D469F3-ACB4-4B25-AD3A-796935EAA0DA.jpeg
 
Moge Albert en hier is het plaatselijk glad met witte daken en auto s.
 
Goedemorgen.

Ivm de opruiming van het huis, moest ook het vloerkleed weg.
Dat is met deze temperaturen niet zo fijn. Dus heb ik gisteren toch de vloerverwarming maar aangezet.
Die is gisteren de hele dag bezig geweest om het van 19 naar 21 graden te krijgen.
Maar eenmaal op temperatuur, was het deze morgen nog steeds 21 graden.

Maar de airco heeft zich wel bewezen. Kreeg het huis goed warm. Dus dat is wel een goed alternatief voor een CV. Zonder vloerverwarming.
Dus die gaan er in ons nieuwe huis zeker weer komen.
 
Goedemorgen.

Ivm de opruiming van het huis, moest ook het vloerkleed weg.
Dat is met deze temperaturen niet zo fijn. Dus heb ik gisteren toch de vloerverwarming maar aangezet.
Die is gisteren de hele dag bezig geweest om het van 19 naar 21 graden te krijgen.
Maar eenmaal op temperatuur, was het deze morgen nog steeds 21 graden.

Maar de airco heeft zich wel bewezen. Kreeg het huis goed warm. Dus dat is wel een goed alternatief voor een CV. Zonder vloerverwarming.
Dus die gaan er in ons nieuwe huis zeker weer komen.
En dan lekker het weglekkende koudemiddel vd airco de lucht injagen…. Foei Marcel. 😉

 
Ik zeg alvast middag allemaal.
 
Goedemorgen., kan nog net.
 
Wat trouwens ook leuk is met dit weer is daken spotten. Hele blokken met een wit dak, vaak op eentje na. Perfect weer om mensen met te groene vingers op te sporen:DD
 
Hoewel er nog te weinig van de middag te zeggen is om het te benoemen als een goede middag meen ik dat het toch goed is om de verwachting van een genoeglijke dag uit te spreken middels de woorden: Een fijne dag allemaal!
 
Wat trouwens ook leuk is met dit weer is daken spotten. Hele blokken met een wit dak, vaak op eentje na. Perfect weer om mensen met te groene vingers op te sporen:DD
Over groen gesproken: Mijn vingers wil ik graag even buiten beschouwing laten omdat mijn tegels achter ons huis de groenvorming al over hebben genomen.
 
Middag, boerenomlelet op brood zojuist.

ff langs moeders geweest. vrijdag een tante van me overleden, schoonzus van moeder. Zijn er nu nog maar 3 van de eens 12 ooms en tantes over van vaders Kant. Teken dat wij ook oud(er) worden.
 
Middag, boerenomlelet op brood zojuist.

ff langs moeders geweest. vrijdag een tante van me overleden, schoonzus van moeder. Zijn er nu nog maar 3 van de eens 12 ooms en tantes over van vaders Kant. Teken dat wij ook oud(er) worden.
Gecondoleerd.
De tijd gaat veel sneller dan we zouden willen.
Helaas hoort dat bij het ouder worden🙁
 
Middag luitjes gezien de tijd niet stilstaat en je nooit weet wat het lot met jou in petto heeft (kijk maar naar die Journalist die tijdens het wk plots overleed) blijft het hele leven relatief en moet je niet wachten tot die ene dag waarin je een beetje geluk vind, je zal het geluk moeten maken vandaag en nu, dat gezegd hebbende voel ik mij een gelukkig mens in mijn atelier met een snorrend kacheltje en een bergje stof en steen :koffie:
 
Middag luitjes gezien de tijd niet stilstaat en je nooit weet wat het lot met jou in petto heeft (kijk maar naar die Journalist die tijdens het wk plots overleed) blijft het hele leven relatief en moet je niet wachten tot die ene dag waarin je een beetje geluk vind, je zal het geluk moeten maken vandaag en nu, dat gezegd hebbende voel ik mij een gelukkig mens in mijn atelier met een snorrend kacheltje en een bergje stof en steen :koffie:
Mooie wijsheid om de middag mee te beginnen🙂
 
Mooie wijsheid om de middag mee te beginnen🙂
Ja en waar ik mij ook altijd aan erger is dat mensen dan als iemand is overleden allemaal vol lof over de overledene is, daar heeft die overledene helemaal niks meer aan, je moet die loftrompet gebruik als hij nog leeft en je waardering in het leven uitspreken en niet bij zijn grafsteen
 
Ja wie weet misschien een nieuwe hobby erbij 😆
Ik zal dan tzt mijn ontwerp naar je toesturen😱

Ja en waar ik mij ook altijd aan erger is dat mensen dan als iemand is overleden allemaal vol lof over de overledene is, daar heeft die overledene helemaal niks meer aan, je moet die loftrompet gebruik als hij nog leeft en je waardering in het leven uitspreken en niet bij zijn grafsteen
Ja vaak bij leven de grootste ruzie en na het overlijden dan is het allemaal lof.
 
Middag
Ja en waar ik mij ook altijd aan erger is dat mensen dan als iemand is overleden allemaal vol lof over de overledene is, daar heeft die overledene helemaal niks meer aan, je moet die loftrompet gebruik als hij nog leeft en je waardering in het leven uitspreken en niet bij zijn grafsteen
Klopt vaak hoor je dan zeggen het was zon fijne buurvrouw/buurman maar wanneer heb je de persoon dan eens bezocht of gesproken of geholpen als het nodig was.
De meesten moeten daar het antwoord op schuldig blijven.
Het lijkt wel we hadden geen last van haar/hem dus prima mens🙄.
 
Als iemand is overleden mag je hem/haar best herdenken met mooie woorden en herinneringen, maar je hoeft ze niet de spreekwoordelijke ‘veer in de reet te steken’.
 
Middag luitjes gezien de tijd niet stilstaat en je nooit weet wat het lot met jou in petto heeft (kijk maar naar die Journalist die tijdens het wk plots overleed) blijft het hele leven relatief en moet je niet wachten tot die ene dag waarin je een beetje geluk vind, je zal het geluk moeten maken vandaag en nu, dat gezegd hebbende voel ik mij een gelukkig mens in mijn atelier met een snorrend kacheltje en een bergje stof en steen :koffie:
Wetend dat de tijd vliegt moet je ook weten wanneer te bukken. Anders krijg je een wekker voor je kop... 😉
 
En dan lekker het weglekkende koudemiddel vd airco de lucht injagen…. Foei Marcel. 😉

Ach. Ik noem het airco’s. Maar ze doen (en werken) hetzelfde als een warmtepomp.
Alleen een warmtepomp kun je (vaak) niet mee koelen.
Dus dan ga je weer met 2 systemen werken.

Ik moet tzt nog offertes gaan aanvragen, maar ik wil dus de airco’s als hoofdverwarming gaan gebruiken.
Dan spaar ik een nieuwe cv plus rookgasafvoer uit.
De cv blijft dan voor zolang die het blijft doen voor warmwater.
Uiteindelijk gaat die eruit, en een elektrische boiler erin (evt warmtepomp boiler)

De badkamer moet er uit, en dan is de leidingenkoof open. Dus dan kunnen daar de airco leidingen door.
Maar goed. Dat moet nog uitgewerkt worden.

Een en ander hangt ook af van de verkoopwaarde van deze woning.
Hoe hoger het bod, des te meer ik ga laten doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
AquaCafe
Help Users
      BlupGup: het idee dat het voor de planten op een gegeven moment ook op is v.w.b. de bodem
      Terug
      Bovenaan