Goeden Dag Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Middag alvast allemaal.

Nee niks meer van Richard gehoord Thea en ook op een pb geen reactie gehad.
 

Ik zou zeggen geef hem maar een Mini 500:DD:DD
 
Middag, hier net boodschappen gedaan. Wat een vies zweetweertje.
 
Middag Thea en ik ben weer klaar met dit weer en gelukkig koelt het na morgen lekker af. Laten we tot de Kerst maar 19 graden houden.
 
Middag, ff gewandeld. Straks bordje friet en vanavond nog een paar uur aan de waterkant doorbrengen. En besloten dat we morgen nog een rondje gaan fietsen op de Veluwe.
 
Goedenavond.

Lekker weertje buiten. 26 graden, maar niet meer zo vochtig.
Straks maar eens het gras maaien. Want komend weekend gaan we naar moeders.
En morgen en overmorgen is er kans op onweer.

Binnen is het heerlijk uit te houden met 22 a 23 graden.
 
Avond Marcel en net als Thea al zegt hier nog plakkerig allemaal en echt zweetweer.
 
Ja dat klopt precies en dat is het hier ook. Maar ja in de woonkamer 25 graden en dat is minder aangenaam. Morgen om 5 uur de deuren snel open maar weer.
 
Zijn je nieuwe plantjes al binnen?
ja 4 van de 5. Zagen er prima uit.

2 ervan staan op de foto. Mag er zeker niet over klagen.
Net verpot dus alles nog nat.

Sarcochilus met de lange achternaam
IMG_4376.jpeg


Neofinetia falcata maar deze heeft geen roze maar "groene" bloemen.
IMG_4378.jpeg


Er moet er dus nog 1 komen dezer dagen.
 
Nummer 5 moet wat extra TLC krijgen?

Nu hopen op bloemen.
Nee, ik bedoel dat nummer 5 nog in een doosje bij GLS ligt :)

Maar werkelijk, ik heb die bij Hornbach besteld omdat ik hem amper uit kon halen op dat moment, behalve uit het buitenland. En dan zijn voor 1 plantje de verzendkosten te hoog.
Hornbach had hem ook alleen in de webshop. Dus ik vrees een beetje met grote vrezen :) dat dit plantje niet goed aan gaat komen.

Fingers crossed want ik vind het zelf maar een vreemde plek om een orchidee te kopen.
Gaat om Paphiopedilum glaucophyllum x Paphiopedilum primulinum "Pinocchio". Het leuke hieraan is dat op dezelfde bloemstengel een tijd blijft doorbloeien en dat heb je niet gauw bij Paphiopedilums.
Dit wordt hem:

paphiopedilum_pinocchio_5.jpg
 
Hornbach had hem ook alleen in de webshop. Dus ik vrees een beetje met grote vrezen :) dat dit plantje niet goed aan gaat komen.
Afwachten dus. Zelf in het verleden paar standaard orchideën gehad, degene die het vaakst opnieuw bloeide was de goedkoopste van de Ikea.

Mooi bloemetje!
 
Afwachten dus. Zelf in het verleden paar standaard orchideën gehad, degene die het vaakst opnieuw bloeide was de goedkoopste van de Ikea.

Mooi bloemetje!
Mijn insteek is nu denk ik wat anders. Het is een uitdaging om ze in bloei te krijgen/houden. Alhoewel ik een paar leuke makkelijke bloeiers ook wel erg leuk vind om te hebben. Het hoeft niet allemaal zo moeilijk.
 
Nee, ik bedoel dat nummer 5 nog in een doosje bij GLS ligt :)

Maar werkelijk, ik heb die bij Hornbach besteld omdat ik hem amper uit kon halen op dat moment, behalve uit het buitenland. En dan zijn voor 1 plantje de verzendkosten te hoog.
Hornbach had hem ook alleen in de webshop. Dus ik vrees een beetje met grote vrezen :) dat dit plantje niet goed aan gaat komen.

Fingers crossed want ik vind het zelf maar een vreemde plek om een orchidee te kopen.
Gaat om Paphiopedilum glaucophyllum x Paphiopedilum primulinum "Pinocchio". Het leuke hieraan is dat op dezelfde bloemstengel een tijd blijft doorbloeien en dat heb je niet gauw bij Paphiopedilums.
Dit wordt hem:

Bekijk bijlage 364682
Kun je de naam van die planten ook 2x snel achterelkaar uitspreken;)
 
Avond, uitgevist voor deze week.
 
Ik duik er zo in dus ik zeg tot morgenvroeg 5 uur maar weer:DD
 
Goedenavond

Kun je de naam van die planten ook 2x snel achterelkaar uitspreken;)
Nee, erger nog, ik ken sommige niet eens uit mijn hoofd. Zolang ik maar weet wat er in welk potje zit is het goed.
Het wordt pas een ramp als er een windvlaag komt, de potjes buiten op de grond belanden met de planten er naast. en de labels dus ook. Dan zal ik toch even moet puzzelen om te weten wat wat is :rolleyes:
 
Afwachten dus. Zelf in het verleden paar standaard orchideën gehad, degene die het vaakst opnieuw bloeide was de goedkoopste van de Ikea.

Mooi bloemetje!
Kreeg net een mailtje dat de orchidee bij GLS is. Blijkt die uit Duitsland te komen. Ja lekker handig want ik vrees dat deze in Nederland gekweekt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan